Vandaag stak ik mijn vinger in de radiator en kzag wat zwart/grijs, alsof de uitlaatgassen in mijn water is terecht komt.
Moet ik me zorgen maken ? Hoe kan ik weten of mijn koppakking nog goed is ?
De wagen rijdt prima,verliest geen water en voor zover ik weet, heb ik geen hogere druk dan normaal in mijn koelsysteem.
Lampje water temp. heeft wel een paar x lichtjes gebrand,kwas er (hopelijk) snel bij, ik verloor water via de darm aan de inlaat collecteur.
Motor is een DX2
Thanks voor de reacties
Mr. Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mijn ervaring is dat dat corrosie kan zijn van de aluminium kop van binnenuit. Er is voorheen vast veel met water in de radiateur gereden. Ik had dat ook met mijn ID uit 1962 en was helaas te laat. Toen de kop eraf was kon je het helaas goed zien . De mijne was doorgecorrodeerd met alle gevolgen van dien. Dus ernstig in de gaten houden en wellicht toch even de kop lichten. Dat voorkomt veel ellende.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hohoho…zover is het nog láng niet.
Die zwarte kleur is inderdaad door inwendige corrosie en/of kalkafzetting.
Dat zie je ook in een CV-installatie bij je thuis.
Ik mag echter aannemen dat je hier ten lande alláng bent overgeschakeld op koelvloeistof i.p.v. kraanwater,en dat spul beschermt tegen corrosie.
Pas wanneer je mayonaise aantreft in je radiateur en/of de wagen begint ineens veel water te verbruiken,dan wordt het tijd de kop te lichten en een nieuwe pakking te monteren.
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Hohoho…zover is het nog láng niet.
Die zwarte kleur is inderdaad door inwendige corrosie en/of kalkafzetting.
Dat zie je ook in een CV-installatie bij je thuis.
Ik mag echter aannemen dat je hier ten lande alláng bent overgeschakeld op koelvloeistof i.p.v. kraanwater,en dat spul beschermt tegen corrosie.
Pas wanneer je mayonaise aantreft in je radiateur en/of de wagen begint ineens veel water te verbruiken,dan wordt het tijd de kop te lichten en een nieuwe pakking te monteren.
Idd, er is veel met gewoon (kraantjes)water gereden, en heb van de eerste dag koelvloeistof in gedaan.
Vorige week heb ik er opnieuw nieuwe en gebruiksklare vloeistof in gedaan en vandaar die vraag.
Thanks heren voor jullie snelle antwoord,
Mr. Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mr. Smith schreef:Pascal schreef:Hohoho…zover is het nog láng niet.
Die zwarte kleur is inderdaad door inwendige corrosie en/of kalkafzetting.
Dat zie je ook in een CV-installatie bij je thuis.
Ik mag echter aannemen dat je hier ten lande alláng bent overgeschakeld op koelvloeistof i.p.v. kraanwater,en dat spul beschermt tegen corrosie.
Pas wanneer je mayonaise aantreft in je radiateur en/of de wagen begint ineens veel water te verbruiken,dan wordt het tijd de kop te lichten en een nieuwe pakking te monteren.Idd, er is veel met gewoon (kraantjes)water gereden, en heb van de eerste dag koelvloeistof in gedaan.
Vorige week heb ik er opnieuw nieuwe en gebruiksklare vloeistof in gedaan en vandaar die vraag.
Thanks heren voor jullie snelle antwoord,Mr. Smith
Misschien liep ik wat te hard van stapel, maar ik gun mijn realiteit geworden nachtmerrie een ander niet. Vandaar.
Kijk ook even of de radiateur lekker doorloopt. Water kan ook veel kalk geven in de radiateur.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)