Koppakking
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 21 januari 2007 09:23 PM

Vandaag stak ik mijn vinger in de radiator en kzag wat zwart/grijs, alsof de uitlaatgassen in mijn water is terecht komt.

Moet ik me zorgen maken ? Hoe kan ik weten of mijn koppakking nog goed is ?


De wagen rijdt prima,verliest geen water en voor zover ik weet, heb ik geen hogere druk dan normaal in mijn koelsysteem.

Lampje water temp. heeft wel een paar x lichtjes gebrand,kwas er (hopelijk) snel bij,  ik verloor water via de darm aan de inlaat collecteur.
Motor is een DX2

Thanks voor de reacties

Mr. Smith

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 21 januari 2007 09:32 PM
  [ # 1 ]

Mijn ervaring is dat dat corrosie kan zijn van de aluminium kop van binnenuit. Er is voorheen vast veel met water in de radiateur gereden. Ik had dat ook met mijn ID uit 1962 en was helaas te laat. Toen de kop eraf was kon je het helaas goed zien . De mijne was doorgecorrodeerd met alle gevolgen van dien.  Dus ernstig in de gaten houden en wellicht toch even de kop lichten. Dat voorkomt veel ellende. Exclamation

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 21 januari 2007 10:41 PM
  [ # 2 ]

Hohoho…zover is het nog láng niet.
Die zwarte kleur is inderdaad door inwendige corrosie en/of kalkafzetting.
Dat zie je ook in een CV-installatie bij je thuis.
Ik mag echter aannemen dat je hier ten lande alláng bent overgeschakeld op koelvloeistof i.p.v. kraanwater,en dat spul beschermt tegen corrosie.
Pas wanneer je mayonaise aantreft in je radiateur en/of de wagen begint ineens veel water te verbruiken,dan wordt het tijd de kop te lichten en een nieuwe pakking te monteren.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 21 januari 2007 10:57 PM
  [ # 3 ]
Pascal schreef:

Hohoho…zover is het nog láng niet.
Die zwarte kleur is inderdaad door inwendige corrosie en/of kalkafzetting.
Dat zie je ook in een CV-installatie bij je thuis.
Ik mag echter aannemen dat je hier ten lande alláng bent overgeschakeld op koelvloeistof i.p.v. kraanwater,en dat spul beschermt tegen corrosie.
Pas wanneer je mayonaise aantreft in je radiateur en/of de wagen begint ineens veel water te verbruiken,dan wordt het tijd de kop te lichten en een nieuwe pakking te monteren.

Idd, er is veel met gewoon (kraantjes)water gereden, en heb van de eerste dag koelvloeistof in gedaan.
Vorige week heb ik er opnieuw nieuwe en gebruiksklare vloeistof in gedaan en vandaar die vraag.

Thanks heren voor jullie snelle antwoord,

Mr. Smith

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 21 januari 2007 11:22 PM
  [ # 4 ]
Mr. Smith schreef:
Pascal schreef:

Hohoho…zover is het nog láng niet.
Die zwarte kleur is inderdaad door inwendige corrosie en/of kalkafzetting.
Dat zie je ook in een CV-installatie bij je thuis.
Ik mag echter aannemen dat je hier ten lande alláng bent overgeschakeld op koelvloeistof i.p.v. kraanwater,en dat spul beschermt tegen corrosie.
Pas wanneer je mayonaise aantreft in je radiateur en/of de wagen begint ineens veel water te verbruiken,dan wordt het tijd de kop te lichten en een nieuwe pakking te monteren.

Idd, er is veel met gewoon (kraantjes)water gereden, en heb van de eerste dag koelvloeistof in gedaan.
Vorige week heb ik er opnieuw nieuwe en gebruiksklare vloeistof in gedaan en vandaar die vraag.


Thanks heren voor jullie snelle antwoord,

Mr. Smith


Misschien liep ik wat te hard van stapel, maar ik gun mijn realiteit geworden nachtmerrie een ander niet. Vandaar.  Laughing
Kijk ook even of de radiateur lekker doorloopt. Water kan ook veel kalk geven in de radiateur.

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook