3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De XM V6 24v 1991 van Remco - verkocht P9
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 10 december 2006 10:53 PM
  [ # 31 ]

Zo, inmiddels ben ik wat kleine pijnpuntes aan het verhelpen. Dankzij Roy zit er nu een originele Clarion-Citroen radio met stuurwielbediening in. Ik ben zelf bezig met de kachelmotor. Die werkt niet helemaal goed, waarschijnlijk het bekende transistor probleem. Eerst de regelmodule uit de aanjager gewurmd. De regelmodule zit vastgeschroefd en met de transistors gesoldeerd op een koelmodule:

De 2 transistors die voor problemen zorgen:

De tranistors zitten vast gesoldeerd op de regelmodule en zitten met koelpasta vast op de koelmodule. De regelmodule en koelmodule kun je dus scheiden door de transistors los te solderen en de popnagels uit te boren (4 mm metaalboor).

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 11 december 2006 12:04 AM
  [ # 32 ]

wel internationaal zo’n XM he?  Wink

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 17 december 2006 08:20 PM
  [ # 33 ]

Zo, vandaag eens even de boel in elkaar gesoldeerd, stekkertjes opgeschuurd en alles weer gemonteerd. En jawel, de ventilator ‘blowt’  weer als vanouds Very Happy

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 17 december 2006 09:34 PM
  [ # 34 ]

Ha Remco fraaie voiture!
Groet Remco Laughing

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 22 januari 2007 10:35 AM
  [ # 35 ]

Zo, gisteren tussen de buien door maar weer eens wat geknutseld aan de XM. Ik ergerde mij al langer aan het niet mooi lopen van de motor en dat bleken de bougiekabels te zijn. De afgelopen weken dus maar aangeschaft:
- Bougiekabels (via Ebay, nieuw, 70 euro, nieuwprijs rond de 120 euro)
- Verdeelkap + rotor (via Marktplaats, nieuw, 35 euro, nieuwprijs rond de 70 euro).

De oude bougiekabels waren inderdaad niet best meer: afdichtingen kapot, mantel van de kabels kapot en stekkers gecorrodeerd. Eerst dus maar eens de oude kabels eraf, oude verdeelkap eraf. Pas dan merk je hoe weinig ruimte je bij zo’n XM V6 eigenlijk hebt in vergelijking met mijn BX Sport. Het is echt pielen om bij alles te kunnen. Maarja, het is uiteindelijk wel gelukt en daar gaat het om.  De auto rijdt weer perfect.

Volgende projectjes:
- vervangen hoogteverstelling interieur
- repareren van de snelheidsmeter (kabel-probleempje?)
- reparerenruit-elektriek links voor
- vervangen aandrijfassen

Gelukkig vind mijn vriendin de XM zalig rijden, dus ik heb budget verkregen voor de reparaties Wink

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 22 januari 2007 03:30 PM
  [ # 36 ]
bxsport.com schreef:

Gelukkig vind mijn vriendin de XM zalig rijden, dus ik heb budget verkregen voor de reparaties Wink

Kijk aan…een akkoord van de penningmeesteres, das mooi!! Laughing

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 02 februari 2007 11:05 AM
  [ # 37 ]

Vanochtend had ik dan ook eindelijk te maken met de fameuze elektriek probleempjes van mijn dame. Starten doet ze als de beste, maar alle elektronica stond opeens te knipperen, de aanjager stond te blazen en het airco-paneel waren alle lampjes aan. En allemaal in een soort golfbeweging dus vol aan, iets zachter, weer vol aan etc. Iemand een idee, behalve de massacontacten eens nalopen?

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 februari 2007 01:37 PM
  [ # 38 ]
bxsport.com schreef:

Vanochtend had ik dan ook eindelijk te maken met de fameuze elektriek probleempjes van mijn dame. Starten doet ze als de beste, maar alle elektronica stond opeens te knipperen, de aanjager stond te blazen en het airco-paneel waren alle lampjes aan. En allemaal in een soort golfbeweging dus vol aan, iets zachter, weer vol aan etc. Iemand een idee, behalve de massacontacten eens nalopen?

spanningsregelaar op de dynamo verrot, snel vervangen anders gaat je elektronica eraan…......

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 02 februari 2007 01:45 PM
  [ # 39 ]
Willem schreef:
bxsport.com schreef:

Vanochtend had ik dan ook eindelijk te maken met de fameuze elektriek probleempjes van mijn dame. Starten doet ze als de beste, maar alle elektronica stond opeens te knipperen, de aanjager stond te blazen en het airco-paneel waren alle lampjes aan. En allemaal in een soort golfbeweging dus vol aan, iets zachter, weer vol aan etc. Iemand een idee, behalve de massacontacten eens nalopen?

spanningsregelaar op de dynamo verrot, snel vervangen anders gaat je elektronica eraan…......

Oei, dan ga ik er maar niet meer mee rijden. Even op zoek dus naar een nieuwe spanningsregelaar. Heeft iemand er toevallig nog eentje liggen? Hele nieuwe dynamo lijkt me een beetje overkill…

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 februari 2007 08:32 PM
  [ # 40 ]

zou ‘m laten reviseren, ben je net zo duur uit

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 02 februari 2007 10:14 PM
  [ # 41 ]

De spanningsregelaar is niet bij elke dynamo los te vervangen.

Groet,

L

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 05 februari 2007 12:40 PM
  [ # 42 ]

Nou, de specialist is op dit moment bezig met het vervangen van de dynamo door een gereviseerde. De oude leverde nog maar 12 volt. Volgens de specialist kost het vervangen van de dynamo minimaal 2 * 2 uur werk bij een 24 v. Auw Evil or Very Mad

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 12 februari 2007 07:31 PM
  [ # 43 ]

Gisteren op de meeting zei iemand (weet z’n naam niet Surprisedops: ) dat mijn mooie XM V6 24v niet zo mooi liep stationair. Ik vond het nog wel meevallen. Okay, een euro erop stil laten staan lukt niet maargoed, vergeleken met mijn BX draait ie best netjes.

Wat ik wel merkte is toen ik gisteren wegreed is dat met koude motor de auto nogal inhoudt/schokt met gas geven. Met warme motor is er niets aan de hand.

Ik heb het volgende al vervangen:
- bougiekabels
- rotor+verdeelkap

Bougies heb ik nog liggen, die zal ik ook nog monteren maar volgens mij zijn de oude bougies nog prima. Daarnaast zal ik ook nog het volgende controleren/vervangen:
- slangetje naar MAP-sensor
- zuigt ie ergens valse lucht aan
- benzinefilter (geen idee wanneer laatste keer vervangen)
- luchtfilter (geen idee wanneer laatste keer vervangen)

Daarnaast zal ik er nog eens een flesje injectiereiniger ingooien. Als iemand nog meer ideeen heeft hoor ik die uiteraard graag Wink

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 12 februari 2007 08:02 PM
  [ # 44 ]

Roy en ik zagen gisteren ook dat de dop van 1 van de bougiekabels los zat. Vastzetten daarvan maakte toen weinig verschil, maar je kunt ze allemaal nog eens nalopen en goed vastdrukken. Zijn het overigens bougiekabels van Bougicord? Die zijn goed, andere willen nog wel eens tot sputteren leiden.

Groet,

L

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 12 februari 2007 09:47 PM
  [ # 45 ]
Lucas Unger schreef:

Roy en ik zagen gisteren ook dat de dop van 1 van de bougiekabels los zat. Vastzetten daarvan maakte toen weinig verschil, maar je kunt ze allemaal nog eens nalopen en goed vastdrukken. Zijn het overigens bougiekabels van Bougicord? Die zijn goed, andere willen nog wel eens tot sputteren leiden.

Groet,

L

Yep, originele spiksplinternieuw bougiecord kabels. Goed plan, ik zal ze allemaal eens nalopen.

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook