Klein updateje (bijna 379 000 km)
Tussendemper vervanger toch maar weer omgewisseld voor orginele tussendemper. Heerlijk die stilte..
Nieuwe accu geplaatst
LHM filters schoongemaakt
Audio Probleem opgelost
Einddemper weer netjes gehangen
Nieuwe kleppendekselpakking geplaatst
HD-leiding bout- en moeren aangedraait
Carterbouten aangedraait en nog veel meer andere bouten en moeren rondom het motorruim.
Ruitenwisser ontstopt
Kofferbak opgeruimd ops:
Bekabeling speakerdraden achter weggewerkt
Veerpoten voor Ge-olied.
Gewassen!
Resultaat: Een stillere, beter verende, zuinigere, niet zweetende BX!
Auto blijft nu met gemak 3 dagen omhoog staan
Terwijl ze normaal na 6 uurtjes alweer lekker aan het slapen was, HD-leidingen zaten ook best wel los.
Tot zo ver!
En hoe rijdt dat nou? een gasbak met 380.000 op de teller?
Ben altijd erg anti gas geweest, maar zie er nu wel wat, nu dat ik bijna 2 dagelijks aan de pomp heb gestaan met de AX
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ijs schreef:
Auto blijft nu met gemak 3 dagen omhoog staanTerwijl ze normaal na 6 uurtjes alweer lekker aan het slapen was, HD-leidingen zaten ook best wel los.
Tot zo ver!
Als ik dot zo lees dan zou een rondje spoelen en filters schoonmaken wel lekker zijn voor mijn Xantia. Die ligt altijd lekker snel op haar gat, oogt leuk dat dan weer wel. Maar goed, ze gaat in het voorjaar naar Chyparse, dan is ze zeker in goede handen.
Veel plezier met de BX verder! Enneh…..foto’s?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik denk dat dat vooral te danken is door het aandraaien van de leidingen..
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
hogervp schreef:Ijs schreef:
Auto blijft nu met gemak 3 dagen omhoog staanTerwijl ze normaal na 6 uurtjes alweer lekker aan het slapen was, HD-leidingen zaten ook best wel los.
Tot zo ver!
Als ik dit zo lees dan zou een rondje spoelen en filters schoonmaken wel lekker zijn voor mijn Xantia. Die ligt altijd lekker snel op haar gat, oogt leuk dat dan weer wel. Maar goed, ze gaat in het voorjaar naar Chyparse, dan is ze zeker in goede handen.
Veel plezier met de BX verder! Enneh…..foto’s?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De BX gaat vanzelf weer sneller zakken hoor!! Ze blijven altijd iets langer omhoog staan als je aan het LHM systeem bezig bent geweest..
Maar je bent goed bezig geloof ik, menig forummer zou jaloers zijn op een niet zwetende BX…
keertje kleppen stellen wellicht?
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
kofferbak hehe die zat best wel vol heb je die middendemper vervanger ding nog?
Status Quo schreef:kofferbak hehe die zat best wel vol heb je die middendemper vervanger ding nog?
Jazeker..
- AX GT injection ph1
hebbe hebbe hebbe :P
Volgens mij krijgt mijn stukje laswerk een nieuw thuis, onder de derde BX
Nou niet voor de heb..
- AX GT injection ph1
kope ook goed
De afgelopen 7500 KM met deze TZi automaat zijn mij uitstekend bevallen; echter het gemis van de koffer ruimte en de lage actieradius zijn voor mij reden om toch te denken om weer een BX Diesel te kopen. (Ik tank gemiddeld 8x per maand) Waarschijnlijk zal binnenkort de auto dan ook te koop staan..