abxsport schreef:Ik had de tussendemper van mijn Sport er tussenuit gehaald, maar daar werd ik niet blij van. Op de snelweg was het te erg, dus de demper er maar weer tussen gehangen. Maar bij een BX met injectie klinkt het wel mooi, ofniet Ijs?
Ghehe..laat ik nou toch weer me orginele middendemper hebben teruggeplaatst… Enjoy the Silence..
Wat betreft Kat…er zit toch nog een stuk pijp aan? Kat ertussen uit flexen en een nieuw stuk pijp ertussen met moer is volgens mij sneller.
Haha, was het toch te erg? Heb er nog zo mn best op gedaan, op dat mooie stukje laswerk.
abxsport schreef:Haha, was het toch te erg? Heb er nog zo mn best op gedaan, op dat mooie stukje laswerk.
Ja dat is me toch een meesterwerk…
Bedenk me nu dat ik nog een (katloze) eerste pijp van mijn TZD Turbo heb liggen… Is die hetzelfde? Dan hoef ik alleen een aansluiting voor mijn lambda-sonde te creëeren, toch? (of kan ik die ook omleggen en los laten liggen?)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Nu moet ik even hard denken. Ik dacht dat de voorpijp van een turbodiesel wel net zo dik is als die van een benzine model. Maar of die ook dezelfde pasvorm heeft bij het uitlaatspruitstuk weet ik niet…..
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb iets leuks voor een dof geluidje (werkt goed bij een 1400)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KO6WATN7
wat ik er nu onder heb zitten kan je zelf denk ik wel raden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:Nu moet ik even hard denken. Ik dacht dat de voorpijp van een turbodiesel wel net zo dik is als die van een benzine model. Maar of die ook dezelfde pasvorm heeft bij het uitlaatspruitstuk weet ik niet…..
volgens mij is dit heel anders
ook niet zelfde dikte aangezien diesels met zelfde uitlaat systeem werken als 1400 ops:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Hanzl schreef:Wil mijn bx ook wel meer herrie laten maken dan dat hij kan rijden. Maar dan wel zonder dat dit ten koste gaat van mijn motor, schade ed. Welke pijp kan ik er dan het beste onder gooien? Beetje dof geluidje wil ik wel niet zo’n hoog jankend race geluid :p
Ik heb nog een dikke pijp + middendempervervanger voor een 1400 op de plank liggen. Gloedje nieuw
oudelut schreef:Bedenk me nu dat ik nog een (katloze) eerste pijp van mijn TZD Turbo heb liggen… Is die hetzelfde? Dan hoef ik alleen een aansluiting voor mijn lambda-sonde te creëeren, toch? (of kan ik die ook omleggen en los laten liggen?)
ik zou je lambda-sonde wel aansluiten en die bouw je er niet zomaar ff op denk ik als er geen aansluiting zit.
Is wel zo handig voor goeie mengselvorming, CO, etc. etc.
Koop toch gewoon een nieuw stukkie pijp man zo duur is dat toch niet ?
Citroën D Special 1970
McDean schreef:volgens mij is dit heel anders
ook niet zelfde dikte aangezien diesels met zelfde uitlaat systeem werken als 1400 ops:
Een turbodiesel niet!!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:McDean schreef:volgens mij is dit heel anders
ook niet zelfde dikte aangezien diesels met zelfde uitlaat systeem werken als 1400 ops:
Een turbodiesel niet!!
oops ops: ops: ops: ops: ops:
tja nooit gehad he
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
OscarTZDTurbo schreef:oudelut schreef:Bedenk me nu dat ik nog een (katloze) eerste pijp van mijn TZD Turbo heb liggen… Is die hetzelfde? Dan hoef ik alleen een aansluiting voor mijn lambda-sonde te creëeren, toch? (of kan ik die ook omleggen en los laten liggen?)
ik zou je lambda-sonde wel aansluiten en die bouw je er niet zomaar ff op denk ik als er geen aansluiting zit.
Is wel zo handig voor goeie mengselvorming, CO, etc. etc.
Koop toch gewoon een nieuw stukkie pijp man zo duur is dat toch niet ?
Gat boren en moer erop lassen? Nieuwe kan ook, maar heb dit tóch nog liggen…?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Gat boren en moer erop lassen? Nieuwe kan ook, maar heb dit tóch nog liggen…?!
Helemaal mee eens Oudelut!!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Tsja dat kan natuurlijk wel, maar dat is wel een beetje erg beun he jongens.
Verkoop die oude pijp dan
Citroën D Special 1970
Oudelut, ik heb het nog even nagevraagt. Maar de voorpijp van een TD blok past niet op een 1600/1900 benzine. Dus je zal een andere oplossing moeten zoeken ben ik bang
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005