Aangezien ik onlangs bijna de garage in de fik heb gezet wil ik een goede brandblusser kopen. Eentje die metaal en electronica niet aantast en waarbij het schuim of poeder (wat er ook maar uit komt) verdampt o.i.d. zodat ik dat niet ook nog eens op hoef te ruimen. Wanneer m’n Eend af is, gaat de brandblusser in m’n Eend. Wie weet wat voor brandblusser ik het beste kan kopen hier voor ?
Natuurlijk kan dit topic ook gebruikt worden voor andere brandblusservraagjes
Schijt aan originaliteit.
fles spa rood…
bij brand goed schudden…
Dan kan ik beter een emmer gebruiken, daar zit meer water in.
Schijt aan originaliteit.
ja, maar een emmer vol water in de eend is nogal roest bevorderend….
Een fles spa ook.
Schijt aan originaliteit.
daar zit een dop op
rij al weken rond met een fles water naast de rechterbijrijders stoel….blijft liggen, en vol..
Vergeet niet dat een brandblusser na een x aantal jaren weggegooid kan worden….Kost jke knaken als je m niet gebruikt..
Water is iets goedkoper en blust net zo goed…
Volgens mij is TS op zoek naar een serieuze keuzemogelijkheid voor een blusser.
Volgens mij heb je drie soorten blussers:
poeder
schuim
en
CO2.
Voor het geklus met de auto is door de aanwezige benzine (die ook al in brand heeft gestaan) water absoluut geen optie: als je een benzinebrand met water blust is de kans enorm groot dat je de zaak alleen maar verergert. Moet je dus niet willen
Gezien de agressie van poeder en schuim zou ik eens proberen of CO2-blussers nog fatsoenlijk verkrijgbaar zijn en dan een grote CO2-blusser aanschaffen.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Alleen is een CO2-blusser niet echt aan te raden voor amateurs. Ik zou gaan voor de schuim dan. Beste is nog poeder, maar dat tast al je lak/staal aan.
Kijk eens hier
Overigens hoef je als particulier niet jaarlijks de blusser te laten controleren.
Maar voor 119 euro ben je dus klaar.
Ik heb gelukkig niet zoveel ervaring met branden en branden blussen.
Maar het mooiste zou zijn een CO2-blusser te plaatsen en poeder of schuim ernaast. Mocht het je met de CO2blusser niet lukken, kun je altijd nog overstappen.
Ik heb het idee dat een blusser die staal/lak niet aantast weer onhandig is in het gebruik, klopt dat ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ja, maar CO2 is niet handig in een garage, het trekt alle zuurstof weg. En geheid dat je je vingers laat bevriezen bij het hanteren van de handel.
Tja, ik keek vooral naar dat je schadevrij kunt blussen.
In een brandende garage wil ik geen zurstof hebben. En m’n vingers bevriezen ? Ik kan me niet voorstellen dat een brandblusser zo geconstrueerd is dat dat gebeurt.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:In een brandende garage wil ik geen zurstof hebben. En m’n vingers bevriezen ? Ik kan me niet voorstellen dat een brandblusser zo geconstrueerd is dat dat gebeurt.
Gast, verdiep je nou eens in de materie, bijvoorbeeld door de geboden links te lezen.
Jij altijd met je aannames: “het zal wel niet zo’n vaart lopen”. Wil je weer over een spreekwoordelijke rotonde knallen of zo? Doe dan wat met de tips die de experts je hier geven.
Heerlijk he, iemand die zich niet zo laat opnaaien
EW, bedankt voor de info, ik ga eens wat rondneuzen.
Schijt aan originaliteit.