3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
LNA (tweecilinder) start heel slecht (hoe kan dat nou?!)
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 januari 2007 10:44 AM
  [ # 31 ]

Ik heb een visa varkenssnuit thuis met eenzelfde probleem…
Ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen om het te repareren, ik heb ook alles al vervangen en schoongemaakt, alleen het stationairsproeiertje en het vacuumpotje (schakelaartje onder de slotvanger van de motorkap) nog niet vervangen omdat ik het niet heb liggen.
Koude start is bij mijn karretje ongekend goed, zelfs na 3 maanden stilstaan!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 22 januari 2007 11:32 AM
  [ # 32 ]
Maurice van Mourik schreef:

Ik heb een visa varkenssnuit thuis met eenzelfde probleem…
Ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen om het te repareren, ik heb ook alles al vervangen en schoongemaakt, alleen het stationairsproeiertje en het vacuumpotje (schakelaartje onder de slotvanger van de motorkap) nog niet vervangen omdat ik het niet heb liggen.
Koude start is bij mijn karretje ongekend goed, zelfs na 3 maanden stilstaan!

Wat is je probleem dan? En welk type Visa?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 januari 2007 01:57 PM
  [ # 33 ]

Het is een visa club uit 1979, met een 650cc motor.
Hij start prima, blijft ook lang lopen, totdat de bedrijfstemperatuur bereikt is, geeft dan aan dat ie wil gaan afslaan.
En als ie afslaat is ie na een kwartier pas weer te starten.
De sensoren zijn allemaal nieuw, en een andere computer bood ook geen uitkomst. de aansluitingen zijn ook allemaal netjes schoongemaakt.
Ik verdenk alleen het vaccuumpotje nog
Co is goed, toerental is goed….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 22 januari 2007 02:10 PM
  [ # 34 ]

En bougies en kleppen en zo zijn vrij nieuw (gesteld)?
Misschien is de bobine niet helemaal fris. Of de carburateur staat wat te rijk afgesteld.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 januari 2007 05:00 PM
  [ # 35 ]

Ik ga het proberen!!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 23 januari 2007 12:35 PM
  [ # 36 ]

Er schijnt nogal een SPECIFIEK probleem te zijn met de tweedraadssensoren (die je dus alleen in de LNA en eerste type Visa vindt). Maar wàt is dat probleem dan? Als Maurice hetzelfde probleem heeft met z’n ontsteking (en daar lijkt het wel op: dezelfde klacht) als ik heb met mijn LNA, dan los je dat niet op door de bobine te vervangen of de kleppen en de carburateur af te stellen (dat heb ik allemaal al gedaan en daar ligt het niet aan). Ook Mark Leutscher heeft dit probleem met zijn LNA en ook hij komt er niet achter. Dit is zijn laatste e-mail aan mij:

Dick,
ik ben inmiddels wat gaan zoeken op forumsites. Op
2cv.nl lees ik dat de sensoren het soms als ze koud
zijn wel werken en als ze warm zijn niet. Ook kan de
bedrading een zwak punt zijn zeker als het de zgn
tweedraads sensoren zijn. Ikzelf ga na allerlei gezeik
maar nieuwe draden trekken van de sensoren naar de
computer. Ik heb eigenlijk de moed al bijna opgegeven
en wil met de lnnetjes verder. Ik had de LNA als
onderdelen auto gekocht, maar hij was nog veel te
geod. Ik dacht toen nog ander motortje erin en lekker
rijden. Ben nu al maanden verder en diverse dagen
geklooi en nog doet hij het niet!!!!!
Succes ermee.
groet,
Mark


Kent iemand het specifieke probleem met de tweedraadssensoren?
En is er iemend die deze drie LNA/Visa-enthousiastelingen kan helpen?
Want het probleem is zeer frustrerend en de auto’s staan vaak al maanden stil.
Misschien is het een idee om eens met z’n drieën bij elkaar te zitten en een expert uit te nodigen? (Maar hoe krijg je de auto’s bij elkaar hè?! Crying or Very sad )

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 23 januari 2007 12:39 PM
  [ # 37 ]

Klopt, Dick. De sensoren geven ook problemen. Maar Maurice schreef dat hij ze al vervangen had.

Mijn ervaring is dat de werking van de sensoren soms gewoon minder is door ouderdom. Het zijn zg. Hall-sensoren. Ik zou niet weten wat er ‘minder’ aan kan zijn, maar ik heb al vaker gezien dat een nieuwe sensor wel de oplossing bood.

Vaak zijn ze echter niet tegelijk kapot. Als je ze dan omwisselt, en het probleem is dan verdwenen OF anders, dan weet je in ieder geval dat het aan een van de twee sensoren lag.

Maar vaker ligt het bij Visa’s aan andere zaken (slechte bedrading/vieze stekker/vieze sensoren, bougies, kleppen, bougiekabels, gerommel met afstelling carburateur, etc.). Je zou nog een extra massadraad aan de computer en de sensoren rechtstreeks naar de accu kunnen hangen.

Mijn eigen ervaring was dat mijn Visa ALTIJD slecht startte, soms na seconden lang doorstarten pas. Maar daarna als een zonnetje draaide. Maar dat kan ook aan iets anders liggen (benzine moet aangezogen worden/zwakke pomp bijv.).

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 23 januari 2007 12:46 PM
  [ # 38 ]

Ik heb de sensoren ook vervangen door nieuwe èn, toen dit niet werkte, omgedraaid (en Mark bij mijn weten ook). Het probleem blijft: starten en kort rijden wil wel, maar na een tijdje kapt-ie gewoon. Zou het niet ergens in de bedrading zitten? Ik heb alle stekkertjes al eens schoongemaakt/vervangen. Mark gaat nieuwe draden trekken naar de computer en bobine. Moet ik denk ik ook maar doen…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 januari 2007 12:47 PM
  [ # 39 ]

Zo’n sensor moet je toch kunnen doormeten? Meet de weerstand koud en warm en kijk of je verschil ziet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 23 januari 2007 12:50 PM
  [ # 40 ]

Klopt! Hier de uitleg voor het testen van de sensoren:

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 23 januari 2007 12:51 PM
  [ # 41 ]
dickwelfing schreef:

Ik heb de sensoren ook vervangen door nieuwe èn, toen dit niet werkte, omgedraaid (en Mark bij mijn weten ook). Het probleem blijft: starten en kort rijden wil wel, maar na een tijdje kapt-ie gewoon. Zou het niet ergens in de bedrading zitten? Ik heb alle stekkertjes al eens schoongemaakt/vervangen. Mark gaat nieuwe draden trekken naar de computer en bobine. Moet ik denk ik ook maar doen…

Hm, bij warme motor dus. Bij 2cv’s is dan altijd de bobine de eerste verdachte. Maar die van Visa’s zijn degelijker. Maar toch: bobine al geprobeerd?
En slaat hij af als hij stationair draait? Want dan hapert de anti-nadieselklep in de carburateur.
Of ligt het dan niet aan bijvoorbeeld de benzinetoevoer? Misschien is er iets mis met de pomp, of het stoterstangetje. Of het benzinefilter zit vol.

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 23 januari 2007 01:11 PM
  [ # 42 ]

bobine al geprobeerd?

=> bobine is vervangen

En slaat hij af als hij stationair draait?

=> nee

Want dan hapert de anti-nadieselklep in de carburateur.

=> dat is het niet

Of ligt het dan niet aan bijvoorbeeld de benzinetoevoer? Misschien is er iets mis met de pomp, of het stoterstangetje. Of het benzinefilter zit vol.

=> nieuwe benzinepomp (elektrisch pompje, zie eerder in dit topic)
    ...de auto krijgt genoeg benzine

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 23 januari 2007 01:15 PM
  [ # 43 ]

Tsja, wat zitten er verder nog voor onderdelen in een LNA/Visa Razz ...
Heeft de Wegenwacht er ooit al eens naar gekeken eigenlijk?

Oh, ik bedenk me ineens wat: het contactslot. Maar had ik ook al eerder gezegd zeker?

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 23 januari 2007 03:03 PM
  [ # 44 ]

contactslot staat inderdaad nog op de ‘todo-lijst’; die moet ik dus nog ff checken…

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 januari 2007 08:24 PM
  [ # 45 ]

Misschien is het een optie om een 123 ignition voor een 2cv in te bouwen en al die gare franse rottroep achterwege te laten, geen gezeur met verrotte sensoren, of gammele computers??

Misschien schop ik mensen tegen het zere been, maar zeg nou zelf…..

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook