Ik vraag me af of ze een Franse auto daar met rust laten, gezien de niet al te beste verhoudingen met Frankrijk op het moment :
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, ik zou er ook een beetje bang van zijn, ware het niet dat de meeste Amerikanen die iets van Franse auto’s afweten hooguit Peugeot zullen noemen (de auto van Columbo ). Renault heeft er lange tijd geopereerd, maar onder een andere naam (ik dacht American Motors of zo?, en ze zijn eigenaar van Mack (vrachtwagens), gnagna! ). Citroen is dacht ik alleen bekend bij een select clubje liefhebbers en artistiekelingen daar. En alleen de technisch onderlegde liefhebber zal daadwerkelijk tot aanschaf overgaan. Ik denk dat het dus wel zal meevallen met vandalisme, tenzij er in de MidWest een paar Hilbillies zitten die er per ongeluk wel kennis van hebben..
Ja, het is hier slecht gesteld met de aanwezigheid van ons merk. Terwijl ze zelf KLOTE auto’s maken.
Ik ben gisteren met “mijn” Taurus V6 een beetje naar het noorden gereden. Dan kom je hier dus in de “bergen” terecht. Dat ding wilde bijna niet omhoog!!!! 200 pk in het vooronder en het ding wilde niet. En dat was dan gewoon een hellinkje van 10% of zo. Dat doet mijn C5 met gemak in Frankrijk. Liefst nog een paar %‘jes meer.
In ieder geval, nu weet ik waarom iedereen hier een pickup of een jeep rijdt. Het is hier normaal zo rond de 24 graden. Maar waar ik dus terecht kwam ging het kwik naar de 0 graden en begon het te sneeuwen. Je wil niet in de sneeuw terecht komen met een voorwiel aangedreven Ford Taurus Automaat. Je bent daar eigenlijk ook verplicht sneeuw kettingen bij je te hebben, dat staat groot vermeld op ieder bord wat je tegenkomt, behalve als je een 4x4 rijdt. Ik, domme toerist ben natuurlijk gewoon doorgereden met mijn huurautootje.
Mooi stuk van California, stuk beter dan het Los Angeles gebied. Open land, bergen, rust en slechte auto’s
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Citroën heeft inderdaad gedurende een aantal jaren (met weinig succes) geprobeerd Amerikanen over te halen een DS of SM te kopen. Ook zijn er liefhebbers die (mondjesmaat) zelf een CX of XM hebben geïmporteerd. Schijnt een duur grapje te zijn. Het is dus zoeken naar de bekende speld in de hooiberg.
Bas, weet je wel zeker dat die Taurus 200 pk heeft?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
3.0L V6 Duratec
3.0L (181 cu. in.)
Horsepower (SAE net@rpm) 201@5,500
You tell me. Dit staat in de Specs op internet. Ik vind het zowiezo weinig hoor, voor een 3 liter V6. Het is echt een luie V6.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
de psa 3.0 v6 heeft er niet meer hoor, misschien meer koppel dan…?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
winnetou schreef:Tsja, ik zou er ook een beetje bang van zijn, ware het niet dat de meeste Amerikanen die iets van Franse auto’s afweten hooguit Peugeot zullen noemen (de auto van Columbo )
Hehe, ik heb bij mijn vorige baas een keer zitten dineren met een stel “Domme” amerikanen en inderdaad het enige Franse merk dat ze konder opnoemen was Peugeot. Of kwam door mijn 306 waarmee ik ze van het bedrijf naar het hotel vervoerde :
Maar eerlijk is eerlijk, één van die gasten gaf toe dat ik hem had overtuigd van het nut van een Diesel. Hij zei graag een Diesel te willen, maar dat ze in Personen auto uitvoering niet zo gewild en makkelijk te verkrijgen zijn.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
ZX1.4i schreef:.....Maar eerlijk is eerlijk, één van die gasten gaf toe dat ik hem had overtuigd van het nut van een Diesel. Hij zei graag een Diesel te willen, maar dat ze in Personen auto uitvoering niet zo gewild en makkelijk te verkrijgen zijn.
Tsja, dat is best grappig. Ik heb mijn schoonzusje (= Amerikaanse) er eens naar gevraagd. Het schijnt vooral in praktische zin lastig te zijn, omdat Volkswagen en Mercedes er de enigen zijn die diesels leveren in een personenauto voor de particuliere markt, en dat het tanken van diesel alleen wijd verbreid langs de Highways. In de bebouwde kom een stuk minder… Ik zou er persoonlijk niet zo’n moeite mee hebben.
Nu heb ik het wel over Californie hoor, ik weet niet of dit representatief is voor de hele VS.
Enne, misschien dat die motoren in de VS wat meer geknepen zijn (milieu)? Ik heb daar eens een stukje in de VW Passat V6 van mijn broertje gereden, erg lekker, maar toch niet zo lekker bijterig als mijn BX GTI destijds, hij kwam zelfs een beetje lui over….
M&M schreef:.....wat mij wel opviel is dat die amerikanen als een stelletje bejaarden rijdt !
Yeah… maar als je je aanpast aan die rijstijl is het wel relaxed hoor. Doe als de autochtonen daar: haal een XXL beker koffie bij Starbucks, mik een CD-tje in de speler (John Denver of andere Amerikaanse zooi..) en zet de cruise control op 65 mph… Dat kun je zo uren volhouden. Is toch wel een erg lekker manier van rijden, op een gegeven moment heb je gewoon geen zin meer om te racen, de ultieme manier van onthaasten zou ik bijna zeggen.. Ik zou er voor geen goud willen wonen, maar qua automobilisme is het er heerlijk, nu alleen de citroens nog…
Nou, ik heb het eens nagevraagd bij wat collega’s hier op kantoor. De reden dat niemand hier met een Diesel rijdt in California is zowiezo het feit dat je hier niet eens een Diesel auto kan registreren. Alleen benzine auto’s. Dit vanwege de emissiewaarden die hier in California gelden.
Bekijk deze link maar eens, daar staat alles in. Het slaat echt helemaal nergens op hier.
http//www.aiada.org/article.asp?id=27839
Ik moet toegeven, het rijden hier is wel heel relaxing ja. Je gaat naar Jamba Juice, koopt een gigantische beker vruchten-ijssap, stapt in je auto en toert op de cruise control een paar honderd mijl. Overal 5 of 6 baans snelwegen, zelfs de normale doorgaande wegen zijn al 4 baans. Dat zouden ze in Europa ook eens moeten doen, maar daar zitten al die stomme milieu activisten alles tegen te werken. Nederland is te vol wat dat betreft, hier heb je nog de ruimte.
Ik zou niet graag in het LA gebied willen wonen, maar een honderd mijl noordelijker in de vrije natuur zou ik nog wel kunnen overwegen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Bas schreef:...De reden dat niemand hier met een Diesel rijdt in California is zowiezo het feit dat je hier niet eens een Diesel auto kan registreren. Alleen benzine auto’s. Dit vanwege de emissiewaarden die hier in California gelden.
Pfoe, ik vond het al zo vaag, ik was al bang dat zoiets het geval zou zijn. Rare jongens, die Amerikanen :bananna ... Leuk artikeltje trouwens achter die link.
Bas schreef:...Ik zou niet graag in het LA gebied willen wonen, maar een honderd mijl noordelijker in de vrije natuur zou ik nog wel kunnen overwegen.
Mooi gebied qua natuur hoor! Kijk ook eens in Monterey als je een keertje naar het noorden rijdt. En pak dan vooral de kustweg nr. 1 die langs Big Sur loopt (of bedoelde je juist deze route?). Is een ontzettend mooie route! (Alleen jammer dat dat dan niet per Citroen kan… ).
Highway 101 is inderdaad die route die naar Big Sur loopt. Dat ga ik morgen doen. Dan is het hier toch Thanksgiving en is iedereen vrij.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat