Foto + motorcode TCT blok
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 januari 2007 05:54 PM

Medeforummers, op mijn stamsloop staat een XM waarvan ik vermoed dat het een TCT is. Ik weet het alleen niet zeker, en de typeplaatjes zijn ook verdwenen. Ik zou dus graag de motorcode van een TCT blok willen weten en de positie ervan. Als 1 van jullie een foto zou willen plaatsen van zon blok zou ik dat ook supertof vinden! Het gaat mij om de injectoren van het TCT blok. Die wil ik in de BX hebben in combinatie met een gemodificeerde kop. Ik wacht in spanning af Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7322
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 januari 2007 08:21 PM
  [ # 1 ]

gewoon fff googlen:

 

XM 2.0i Turbo XU10J2TE/Z (RGY)1993 - 1994 Motronic MP3.2 145 @ 4400

XM 2.0i Turbo XU10J2TE (RGX) 1993 - 2001 Motronic MP3.2 150 @ 5300

hangt dus alleen nog van het bouwjaar af van de desbetreffende xm

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 januari 2007 09:09 PM
  [ # 2 ]

Heb gegoogled, maar kwam niet op die resultaten uit Wink  Bedankt iig!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 januari 2007 10:30 PM
  [ # 3 ]

Er staat een TCT break te koop, met foto’s…........
Guess what, ook een foto van de motor !
Alleen zit daar een 6+2 pomp op

Kijk eens…....foto !
 

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 21 januari 2007 01:22 AM
  [ # 4 ]

Even onder de auto kijken. je moet de turbo tussen het spruitstuk en de uitlaat zien hangen. Bovendien moet het type van de auto boven het zij-knipperlicht zijn aangegeven met Turbo-CT maar als die weg zijn moet je naar de motor kijken.
Ik wil je wel een fotootje van mijn blok sturen maar de mijne is hetzelfde als bovenstaande.
Mijn turbo is kapot. Weet je het bouwjaar en de staat van de turbo laat het me dat weten ja ! Wellicht is die voor mij een uitkomst.

Erik
TCT 93

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 januari 2007 01:33 AM
  [ # 5 ]
klungeltje schreef:

Even onder de auto kijken. je moet de turbo tussen het spruitstuk en de uitlaat zien hangen. Bovendien moet het type van de auto boven het zij-knipperlicht zijn aangegeven met Turbo-CT maar als die weg zijn moet je naar de motor kijken.
Ik wil je wel een fotootje van mijn blok sturen.
Mijn turbo is kapot. Weet je het bouwjaar en de staat van de turbo laat het me dat weten ja ! Wellicht is die voor mij een uitkomst.

Erik
TCT 93

Het is sowieso een Type I XM. Aan de foto’s te zien is het dus een TCT. Ik zal volgende week wel even voor je kijken!

Edit: de auto staat trouwens met zijn buikje op de grond, dus eronder kijken gaat niet zo makkelijk Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 21 januari 2007 01:38 AM
  [ # 6 ]

Als je gaat kijken kun je wellicht zien of er een scheur in de turbo zit of witte plekken die duiden op lekkage. Maar plat op de grond zal niet gaan.
Type I Turbo = trouble.

Erik
TCT 93

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 januari 2007 01:42 AM
  [ # 7 ]
klungeltje schreef:

Type I Turbo = trouble.

Moet ik nog voor je kijken dan Razz ?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 23 januari 2007 06:19 PM
  [ # 8 ]

Als je iets kunt zien of vragen heel graag.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 januari 2007 06:27 PM
  [ # 9 ]

Je ziet het direct aan de luchtslangen. Bij de TCT loopt er boven het blok parallel boven het kleppendeksel een zwarte kunsstof luchtslang naar de turbo. Volg anders de slang naar het gasklephuis. Als deze uit een luchtfilter komt heb je geen TCT. Loopt deze slang naar de intercooler (voor in het front voor de radiateur) dan heb je wel een TCT.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook