zwaar sturen bij zeer lage snelheid
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 24 januari 2007 02:07 AM

Beste Forummers .

Mijn XM stuurt zwaar als ik b.v. keer op de weg .
Als de wagen b.v. 40 a 50 km p/uur rijdt is er niets aan
de hand dan kan ik met 1 vinger sturen .

De hd pomp is het niet en de voorraadbol ook niet want
deze hoor ik niet tikken .
Ik heb er nu spoelolie in zitten en dit lost het probleem niet op.

Wie kan me vertellen waar ik het probleem moet zoeken ?

Alvast dank

Groet Mark

N.b. het betreft een XM V 6 24 uit 1998 .

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12515
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 januari 2007 02:14 AM
  [ # 1 ]

Heb je de voorraadbol al laten controleren?
Er is ergens een draadje van iemand met een zwaar sturende Xantia, daar hoorde je ook niets tikken, bleek de voorraadbol gewoon kapot te zijn.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 24 januari 2007 02:15 AM
  [ # 2 ]

Re: zwaar sturen bij zeer lage snelheid

markV624 schreef:

Beste Forummers .

Mijn XM stuurt zwaar als ik b.v. keer op de weg .
Als de wagen b.v. 40 a 50 km p/uur rijdt is er niets aan
de hand dan kan ik met 1 vinger sturen .

De hd pomp is het niet en de voorraadbol ook niet want
deze hoor ik niet tikken .
Ik heb er nu spoelolie in zitten en dit lost het probleem niet op.

Wie kan me vertellen waar ik het probleem moet zoeken ?

Alvast dank

Groet Mark

N.b. het betreft een XM V 6 24 uit 1998 .

Wellicht je opbrengstverdeler waar vuil in zit. Er zitten allemaal kleine klepjes in. De spoelolie zal weinig uitrichten als het aardig is dichtgeslibd. Heb hetzelfde probleem gehad met m’n BX. Andere hogedrukverdeler (opbrengstverdeler) en klaar.
Maar misschien zijn er nog meer opties…

Groets Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 24 januari 2007 11:43 AM
  [ # 3 ]

Dat heeft die auto niet, daar zit een 6+2 pomp in en daardoor vervalt de opbrengstverdeler/debietregelaar…...
Als de voorraadbol gewoon goed is, verdenk ik het stuurhuis. Maar om dat te controleren, moet je de retour-lekkage gaan controleren. Het lijkt me wel uniek dat je stuurhuis zo’n interne lekkage heeft, dat je stuurbekrachtiging uitvalt. ‘k zou eerst eens de spoelolie verversen, filters in de LHM-bak schoonmaken en de LHM goed doorspoelen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 24 januari 2007 08:16 PM
  [ # 4 ]
Willem schreef:

Dat heeft die auto niet, daar zit een 6+2 pomp in en daardoor vervalt de opbrengstverdeler/debietregelaar…...
Als de voorraadbol gewoon goed is, verdenk ik het stuurhuis. Maar om dat te controleren, moet je de retour-lekkage gaan controleren. Het lijkt me wel uniek dat je stuurhuis zo’n interne lekkage heeft, dat je stuurbekrachtiging uitvalt. ‘k zou eerst eens de spoelolie verversen, filters in de LHM-bak schoonmaken en de LHM goed doorspoelen

Oww…kijk aan, zo leer je nog eens wat, van die pomp wist ik ook niet Surprisedops:

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 24 januari 2007 08:19 PM
  [ # 5 ]

als het echt stapvoets in en je hebt zonder er bij na te denken je voet op de rem of het stuur is aan het terugdraaien wil het ook wel eens zwaar gaan..

draai maar eens aan het stuur en houd je poot op de rem en laat dan het stuur terug komen , dit hebben ze zowat allemaal

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 24 januari 2007 09:29 PM
  [ # 6 ]

Mark, ik zou er eens mee naar Chyparse gaan en Martin er naar laten kijken, want naast dat stuurhuis is het ook niet normaal dat ze achter ophoog kruipt als je stil staat met ingedrukte rem. Ik denk dat het wel een verband heeft met elkaar, maar wat….?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook