Beste Forummers .
Mijn XM stuurt zwaar als ik b.v. keer op de weg .
Als de wagen b.v. 40 a 50 km p/uur rijdt is er niets aan
de hand dan kan ik met 1 vinger sturen .
De hd pomp is het niet en de voorraadbol ook niet want
deze hoor ik niet tikken .
Ik heb er nu spoelolie in zitten en dit lost het probleem niet op.
Wie kan me vertellen waar ik het probleem moet zoeken ?
Alvast dank
Groet Mark
N.b. het betreft een XM V 6 24 uit 1998 .
enjoy flying Citroën
Heb je de voorraadbol al laten controleren?
Er is ergens een draadje van iemand met een zwaar sturende Xantia, daar hoorde je ook niets tikken, bleek de voorraadbol gewoon kapot te zijn.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Re: zwaar sturen bij zeer lage snelheid
markV624 schreef:Beste Forummers .
Mijn XM stuurt zwaar als ik b.v. keer op de weg .
Als de wagen b.v. 40 a 50 km p/uur rijdt is er niets aan
de hand dan kan ik met 1 vinger sturen .De hd pomp is het niet en de voorraadbol ook niet want
deze hoor ik niet tikken .
Ik heb er nu spoelolie in zitten en dit lost het probleem niet op.Wie kan me vertellen waar ik het probleem moet zoeken ?
Alvast dank
Groet Mark
N.b. het betreft een XM V 6 24 uit 1998 .
Wellicht je opbrengstverdeler waar vuil in zit. Er zitten allemaal kleine klepjes in. De spoelolie zal weinig uitrichten als het aardig is dichtgeslibd. Heb hetzelfde probleem gehad met m’n BX. Andere hogedrukverdeler (opbrengstverdeler) en klaar.
Maar misschien zijn er nog meer opties…
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dat heeft die auto niet, daar zit een 6+2 pomp in en daardoor vervalt de opbrengstverdeler/debietregelaar…...
Als de voorraadbol gewoon goed is, verdenk ik het stuurhuis. Maar om dat te controleren, moet je de retour-lekkage gaan controleren. Het lijkt me wel uniek dat je stuurhuis zo’n interne lekkage heeft, dat je stuurbekrachtiging uitvalt. ‘k zou eerst eens de spoelolie verversen, filters in de LHM-bak schoonmaken en de LHM goed doorspoelen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Willem schreef:Dat heeft die auto niet, daar zit een 6+2 pomp in en daardoor vervalt de opbrengstverdeler/debietregelaar…...
Als de voorraadbol gewoon goed is, verdenk ik het stuurhuis. Maar om dat te controleren, moet je de retour-lekkage gaan controleren. Het lijkt me wel uniek dat je stuurhuis zo’n interne lekkage heeft, dat je stuurbekrachtiging uitvalt. ‘k zou eerst eens de spoelolie verversen, filters in de LHM-bak schoonmaken en de LHM goed doorspoelen
Oww…kijk aan, zo leer je nog eens wat, van die pomp wist ik ook niet ops:
See, buy, fly C5 V6
als het echt stapvoets in en je hebt zonder er bij na te denken je voet op de rem of het stuur is aan het terugdraaien wil het ook wel eens zwaar gaan..
draai maar eens aan het stuur en houd je poot op de rem en laat dan het stuur terug komen , dit hebben ze zowat allemaal
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Mark, ik zou er eens mee naar Chyparse gaan en Martin er naar laten kijken, want naast dat stuurhuis is het ook niet normaal dat ze achter ophoog kruipt als je stil staat met ingedrukte rem. Ik denk dat het wel een verband heeft met elkaar, maar wat….?
Animal triste post coitum