Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Waarschijnlijk is alleen het chassisnummer nog van 1958
Al zou het chassis van 58 zijn, dan is dit een onmogelijke klus geweest. Zal idd enkel het chassis nummer zijn dat nog uit die tijd stamt. voor de rest is het een samenraapsel. Nooit 4000 waard want je krijgt hem nooit aan een kenner verkocht. Als ie hard is zou het eventueel wel interessant zijn om een cabrio van te maken omwille van de papieren…
Beter is het chassis nummer terug veranderen naar modeljaar 69 - 70 ofzo, en de papieren appart verkopen..
Een bling bling auto presenteerd altijd mooi, en daar gaan vele de fout in met hun aankoop.. wat onder de kap zit is belangrijker.
Groet
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Het sleutelen zal ook wel een feest zijn als alles van een ander modeljaar is. Je kunt nergens vanuit gaan lijkt me.
ik heb nog wel een kenteken met platen en nummer ..
1970 Dsuper..
iets voor jou?
eventueel met plaatje voor voorin..
.komma
gjvdh schreef:Het sleutelen zal ook wel een feest zijn als alles van een ander modeljaar is. Je kunt nergens vanuit gaan lijkt me.
Alsof je daar normaal wel vanuit kan gaan bij citroen,.........
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Haha nee klopt….lijkt wel of Citroën iedere dag andere onderdelen gebruikte
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Dat hoort ook een beetje bij Citroën he
I believe i can fly
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
De nieuwe eigenaar zal bij nadere inspectie zich misschien wel bekocht voelen.
Een beetje wanneer je op zoek bent naar een Pallas en er Pallas-geld voor hebt neergelegd,om er nadien achter te komen dat het een verpallaste DSpécial is wat je gekocht hebt…
Maar goed,blijft een leuke auto;oud,maar stiekum toch ‘modern’.
En als je daar niet om geeft en vooral van het rijden erin houdt…soît.
‘Spirit of avant-garde’
lol
sterk antwoord..
dacht dat we er al over eens waren, even vragen (stilte): wij zijn het inderdaad met je eens.
Gooi eens een foto van de jouwe op t forum. ben wel nieuwsgierig na het aanbod .
een compliment—> oudere types zijn wel erg puur.
.komma
Dirkman schreef:
een compliment—> oudere types zijn wel erg puur.
Ik ben helemaal geen kenner (ken eigenlijk mijn eigen auto en weet niets over latere bouwjaren), maar als ik de foto’s bekijk zie ik geen bekende dingen t.o.v. mijn 60-er.
Geen idee of het zomaar past als je nieuwer plaatwerk op een oude auto wil plaatsen. Dashboard technisch lijkt het mij ook niet echt makkelijk.
Wat voor motor ligt er trouwens in ? een 23i ???
Als de verhalen van de verkoper kloppen dan is het gewoonweg een samengeraapt zooitje toch ?
Misschien een nieuw onderwerp, maar is het niet zo dat de oudste bekende ID omgebouwd is naar 12 volt en nog veel meer vernieuwingen heeft ondergaan ?
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zeg je wat; welk carrosserienummer heeft ze?
Zover ik weet is de oudst bekende DS19 (nog) in franse handen,de wagen die in Leek is gebruikt is een nederlandse (en ook hiervan weet ik niet of dit de oudste in Nederland is..).
Ik heb daar volgens mij ook mogen vernemen dat de oudste ID in ieder geval wèl in nederlandse handen is,maar die heb ik nog nooit mogen aanschouwen…
Iemand aanvulling?
‘Spirit of avant-garde’
denman schreef:Niks 58!
Eerste post. Welkom.
Tot nu toe heeft niemand iets uit ´58 aan deze auto kunnen herkennen, maar ik kan er ook niets aan doen dat het zo op eBay.fr geadverteerd stond:
Het zal Dirkman goed doen te zien dat ook hier 6 places worden vermeld. Ik ben dat trouwens wel vaker tegengekomen.
Foto´s van echt oude ID/DS-sen zijn natuurlijk altijd welkom.
Pascal schreef:Zover ik weet is de oudst bekende DS19 (nog) in franse handen,de wagen die in Leek is gebruikt is een nederlandse (en ook hiervan weet ik niet of dit de oudste in Nederland is..).
Ik heb daar volgens mij ook mogen vernemen dat de oudste ID in ieder geval wèl in nederlandse handen is,maar die heb ik nog nooit mogen aanschouwen…
Snuffel eens op citrothello.net . Heel veel info over de oudste ID´s en DS-sen. De oudst bekende DS nr 000032 was inderdaad in Nederlandse handen, maar is een tijdje geleden verkocht aan het Citromuseum in Castellane. De oudst bekende ID was van Marcel Reimer, maar die heeft hem verkocht. Staat nog steeds op NL-kenteken,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
denman schreef:Dit is echt grote onzin! Deze auto is niet eens omgekat, maar is gewoon een model 62-67. Niks 58! Ik heb zelf een 58-er en kan je verzekeren dat dit echt bull-shit is. Waarom?
- Geen korte achterspatborden
- Lipje op kofferdeksel zat er niet tot eind 58, dus onwaarschijnlijk
- Bumpers zijn van een later model (62-67)
- Geen parkeerlichtjes aan de B-stijl
- Luchtinlaten in de spatborden voor, zaten niet op 58-er modellen
- De 58-er modellen haddel ofwel ronde - ofwel rechthoeking (afgeronde) opliggende achterreflectoren, dus niet in de spatborden!...en zo zullen er nog veel meer deltails zijn! Maar vond dit wel genoeg.
Heb je vragen of wil je foto’s van 58-ers… .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Groetjes. Dennis
Dennis, heb je toevallig deze DS uit ‘58?
Dat is geen bullshit man!
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
ID66 schreef:
Snuffel eens op citrothello.net . Heel veel info over de oudste ID´s en DS-sen. De oudst bekende DS nr 000032 was inderdaad in Nederlandse handen, maar is een tijdje geleden verkocht aan het Citromuseum in Castellane. De oudst bekende ID was van Marcel Reimer, maar die heeft hem verkocht. Staat nog steeds op NL-kenteken,
PeTeR
De oudste bekende id op naam van marcel ???
Tijdens de 10e iccr kwam ik de oudtse tegen (dacht ik) en die was zwart.
En dus ook volledig niet origineel meer.
De ID van marcel was licht blauw. dat die verkocht is wist ik nog niet.
Ik ben een beetje in de war nu…:-)
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel