Nou alles eruit gehaalt.
De kachelradiator gaat er naar voren uit met middenconsole. Hiervoor moet je in de motorruimte ook nog een moertje losdraaien. daarna kan je alle clipjes van de middenconsole losmaken en deze uit elkaarhalen zodat de radiateur eruit kan.
Wel eerst het kraantje eraf halen, wat je eventueel zou kunnen doen voordat je middenconsole loshaalt, maar dan kan je er erg slecht bij en je krijgt bij het laaste boutje nog maar net een lang dopje 8 ertussen en een sleutel al helemaal niet.
Uiteindelijke conclusie: radiateur is redelijk roestig dus waarschijnlijk de oorzaak van de lekkage.
Maar helaas… de aansluiting van het kraantje naar de slangen toe is redelijk slecht en lijkt (bijna te scheuren) Hier lekte hij echter niet. de slangen bleven droog…
misschien dat ik dit kraantje kan repareren met de soldeerbout….. (heel voorzichtig dan)
groeten,
Ondar
- vraagt zich af waarom bij de dealer zo’n simpel plastic kraantje € 140,- moet kosten -
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zou niet met een soldeerbout te werk gaan, een brandertje zal beter voldoen. Dit omdat het werkstukje minder plaatselijk verwarmd zal worden waardoor het solteertin beter zal gaan vloeien. Dit komt de degelijkheid van de las ten goede.
Succes!
edit; ik zoe dat het kraantje van plastik is gemaakt!!! ops: Vergeet mijn verhaal maar dus….
is goed,
ik wil met een soldeerboutje het plastic op de plek van het (bijna) scheurtje dichtsmelten. De slangen komen heer weer ongeveer 1 cm overheen.
groeten,
Ondar
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik heb dat pompje voor €10,- van de sloop afgehaald.
De mijne was lek, alleen nu vraag ik me af wat voor pakking daar het beste tussen past. ( is daar een speciale voor of iets dergelijks?)
Sorry dat ik stoor in het topic
Ik heb ook ondertussen een “nieuwe” gehaald op de sloop samen met wat dashboardonderdelen. Dit keer is het een zwart kraantje (de oude was geelwit) en anders van vorm.
Volgens mij is de pakking die 2 rubbertjes, maar ik ga er ook wat blue silicone tussen doen, en het randje (kunstof/metaalklemmetje) reeds ingesmeert met Hard PVC lijm (voor afvoerbuizen) om lekkagemogelijkheden te verminderen.
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km