Ik ga mijn koppeling vervangen van mijn Sport. Wat moet ik nog meer vervangen? De krukaskeering en dat “pijpje” op de bak uiteraard, maar zitten er nog meer keeringen ed in de bak?
Owja ik wil mijn Sport goed hebben, dus de goedkope oplossing hoef ik niet (die kan ik zelf wel bedenken: doorrijden tot ie er mee ophoudt).
Druklager bedoel je met “pijpje” ?
Nee, t pijpje waar het druklager overheen schuift volgens mij, werd mij aangeraden om te vervangen. Druklager zit bij de koppelingsset.
Nou dat het erbij zit is nieuw voor mij. Ik heb hem vervangen bij een BE3 bak, die heeft hier een andere mechanisme voor meen ik. Voorderest moet het zo goed komen !
Werd me verteld bij de importeur (niet de slechtste bron), ik heb zo mn contacten ....
Binnenkort dan maar keertje in rijden he..
Ijs schreef:Nou dat het erbij zit is nieuw voor mij. Ik heb hem vervangen bij een BE3 bak, die heeft hier een andere mechanisme voor meen ik. Voorderest moet het zo goed komen !
Mwoah, dat maakt weer niet uit of het BE1 of BE3 is. Beiden hebben zo’n schuifbus. Er zit tevens een prise-as keerrring onder die bij dat schuifstuk geleverd wordt. Een koppelingsset heeft naar mijn weten altijd druklager, plaat en drukgroep. Als je dat allemaal vervangt is het weer toppie.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Had de BX een toplager?
En het schakelasje dat van buiten naar binnen loopt smeren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Had de BX een toplager?
En het schakelasje dat van buiten naar binnen loopt smeren!
Geen toplager. Alleen een beetje vet (dat meestal in de set zit op de vertandingen en het topje van de prisa as smeren.