1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
GTi uit 1987… fijn injectiedinges of niet?
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 november 2004 11:45 AM

Zoals bekend, heb ik sinds een paar weken een GTi uit 1987. Vanaf het begin al had ie last van schokken bij 2000-3000 tpm. Nadat alle ouwe benzine en vuil zijn weggestookt door V-power en ik er de goede verdelerkap op het geschroefd, is het al bijna weg.
Maar, vooral bij lage snelheden en weinig toeren heeft ie er nog steeds een beetje last van.
Garage Jansen in Breda zag mijn GTi en zei meteen “oh die schokken allemaal, ligt aan de computer/luchtmassameter”.
Nu aan jullie de vraag: zijn er mensen met zo’n ouwe GTi (dus met Bosch Jetronic), die dit probleempje ook hebben?

Verder loopt ie niet zo mooi regelmatig stationair en heeft ie een ontzettend ochtendhumeur.
Fotootje:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 november 2004 11:54 AM
  [ # 1 ]

Mischien domme vraag maar heb je er ook al nieuwe bougietjes in gestopt?
De Jetronic is een zeer betrouwbaare injectie.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 november 2004 11:56 AM
  [ # 2 ]

Hm nieuwe bougietjes kan ik nog proberen natuurlijk!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 november 2004 12:20 PM
  [ # 3 ]

Altijd bij de basis beginnen zeg ik dan. Veel mensen (ook garages) gaan oeverloos aan de injectie kloten terwijl bijvoorbeeld er al die tijd een kabel kaal is of bougies vervuild…Kleppen stellen is er ook zo een. Heeft men een broetje dood aan en dan maar de injectie iets rijker…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 november 2004 12:33 PM
  [ # 4 ]

Kijk eens of je bougiekabels nog goed zijn. Als die blootliggen loopt het ook voor geen meter bij lage toeren.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 25 november 2004 04:21 PM
  [ # 5 ]

Mijn 16 TRi (uit 1987) heeft dezelfde Bosch multipoint injectie systeem..

en ja, ik heb hier ook last van. In de eerste 2 versnellingen gebruik ik echt continu het koppelingspedaal er een beetje bij als ik langzaam moet rijden, omdat hij anders heel erg schokt. In de 3e versnelling schokt hij ook lichtelijk rond de 2000 toeren.

Vooral langzaam rijden (files etc.) is daarom niet echt leuk. Maar ja het is ook niet voor langzaam rijden bedoeld Twisted Evil

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 november 2004 04:40 PM
  [ # 6 ]

Zo’n luchtwegings sensor, zijn die heel duur? In de SM zit dat met een vacuum sensor… ingewikkeld maar onverslijtbaar!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 25 november 2004 05:11 PM
  [ # 7 ]

Re: GTi uit 1987… fijn injectiedinges of niet?

Harm schreef:

...Verder loopt ie niet zo mooi regelmatig stationair en heeft ie een ontzettend ochtendhumeur.

Inderdaad lopen de oudere GTI’s met LE3 jetronic niet mooi rond stationair en zijn ze wat schokkerig bij file-rijden. Maar tussen 2000 en 3000 toeren hoort ze gewoon goed te lopen. En van een ochtendhumeurtje hebben ze ook wel last, in de vorm van rauw lopen. De startmotor had altijd wel enkele seconden nodig om de motor aan te laten slaan. Maar problematisch is dit verder nooit geweest. Ik denk dat je er mee moet leren leven, ze zijn er niets minder betrouwbaar om, en dat schokkerige werd destijds ook beschreven bij nieuwe testexemplaren die werden bereden door journalisten.
Motorfietsen hebben ook nogal eens last van onregelmatig lopen als ze met injectie zijn uitgerust. Schijnt er bij te horen…  Rolling Eyes  Maar ik heb verder enorm genoten van mijn GTI, ik mis haar af en toe nog wel eens…  Crying or Very sad

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 november 2004 05:13 PM
  [ # 8 ]

Hm dus ik hoef eigenlijk niet te proberen het helemaal weg te krijgen? Best hoor, ik noem het wel weer karakter Smile

Ik ga nog wel even proberen of ie ‘s ochtends sneller start met startkabels erop, als een nieuwe accu al wat helpt is dat meegenomen natuurlijk..
Maar inderdaad, hij is er niet minder betrouwbaar om, starten doet ie wel

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 25 november 2004 05:38 PM
  [ # 9 ]

Och, met starten is ze wat sloom, ik denk dat dat iets te maken heeft met de brandstof die nog door het injectie systeem verwerkt moet worden… Het kan ook geen kwaad om na het aanzetten van het contact voor het starten even te wachten met daadwerkelijk te starten, zeg maar een seconde of 3, zodat de brandstofpomp (die hoor je even zoemen) even kan draaien en de electronica zich kan instellen.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 november 2004 05:43 PM
  [ # 10 ]

Ik laat ‘m inderdaad altijd eerst even brandstof pompen, daar kan ‘t niet aan liggen. Deze heeft nog zo’n pomp die niet automatisch afslaat, ik moet dus maar gokken wanneer ie op druk is

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 november 2004 05:54 PM
  [ # 11 ]

Na twee seconden is ie wel op druk. Dat regelt een mechanisch klepje, dus na twee seconden kan je gaan starten.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 25 november 2004 05:54 PM
  [ # 12 ]

ik had er ook last van bij mijn gti (das dan wel bosch)
nieuwe bougies (+ kabels)  did the trick
motor is echt heerlijk soepel geworden nu.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 25 november 2004 08:20 PM
  [ # 13 ]

Ik heb daarentegen echt totaal geen last met starten..

Ze start altijd direct in 1 keer Very Happy

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 25 november 2004 09:38 PM
  [ # 14 ]

Sinds ik een andere startmotor heb start mijn bx perfect. En dat schokkerige hebben ze allemaal, maar nu moet ik zeggen sinds ik me kat verwijderd heb dit een stuk minder is.  En een ochtendhumeur heeft die van mij ook… moet je gewoon lekker rustig aan optrekken enz.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 november 2004 11:09 PM
  [ # 15 ]

Mijn GTi start ook wel in een keer hoor, alleen wel een vrij lange keer Smile

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook