Nieuwe scoops C5
Nog een paar scoops;
Impressie:
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
mooi het die rijdende vuilniszakken
Het eerste dat opvalt: 5 wielbouten: (verkort) onderstel C6? Concave achterruit. Semi-sedan: 5 deurs. Verder blijft het gissen. De impressies vind ik te dik en te patserig, dus geen Citroënen zo zal-ie dus ook niet worden.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Geo schreef:Het eerste dat opvalt: 5 wielbouten: (verkort) onderstel C6? Concave achterruit. Semi-sedan: 5 deurs. Verder blijft het gissen. De impressies vind ik te dik en te patserig, dus geen Citroënen zo zal-ie dus ook niet worden.
Tja het is allemaal een platform:
C5
p407
p407coupe
C6
van deze heeft alleen de huidige C5 heeft nog wielnaven met 4 bouten, McPhersons voor en langsarmen achter.
De C5 opvolger krijgt vast hetzelfde onderstel als de 407&C6; dus dubbele draagarmen voor met ontkoppelde fusee en mutlilink achter. Uiteraard met 5-bouts wielnaven. Maar zoals uit de mules blijkt met een grotere spoorbreedte en wielbasis dan de 407.
Die laatste impressies zijn heel slecht gesoepte C-Triomphes.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Re: Nieuwe scoops C5
mcitroen schreef:Nog een paar scoops;
Impressie:
Ik vind ‘m ingepakt met vuilniszakken, veel mooier
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
apart;
maar ik vind die “impressie” een beetje te audi achtig.
of zeg ik nu iets heel geks?
vindt het in ieder geval niet echt iets cit-achtigs
Geboorte J-Unit
Citro-genen: geinstalleerd
Grotere foto’s C5 2007
Zwaar gecamoufleerde nieuwe Citroën C5
maandag 29 januari 2007
Voilà! Dit zijn de eerste foto´s van de compleet nieuwe Citroën C5. Eind 2007 zal de Franse autofabrikant het nieuwe model (vermoedelijk) presenteren op de IAA in Frankfurt. Volgens ingewijden zal de C5 vooral agressiever en sportiever zijn vormgegeven.Citroën bracht in het voorjaar van 2001 de C5 op de markt. Het model was de opvolger van de Xantia en werd een groot succes. In 2004 werd het model grondig gefacelift, maar in 2007 is het toch echt tijd voor een opvolger. Zes jaar na de introductie van de C5 komt Citroën dan ook met een volledig nieuw model. Het eerste testwerk op de openbare weg is inmiddels in gang gezet. En wij hebben de eerste foto´s.
Agressiever design
De zware camouflage van het prototype dat wij in Zweden betrapten toont ons weinig van het design van de C5. Vermoedelijk krijgt het model wat designkenmerken van zowel de C4 Picasso als de C6 en nemen de afmetingen toe. Maar ook de diverse conceptcars die Citroën in de loop der jaren heeft gepresenteerd kunnen designkenmerken ‘geleend’ hebben aan de C5. Al met al is de nieuwe C5 volgens ingewijden een wat agressiever en sportiever ogend model.Stuurwiel uit de C4 en C6
Net als zijn voorganger zal de C5 worden voorzien van hydraulische vering, een automatische parkeerrem en LED-achterlichten. Citroën zal de nieuwe C5 gaan produceren in de fabriek in Rennes-la-Janais en deelt veel onderdelen, waaronder de motoren en de versnellingsbak met de Peugeot 407. Ondanks dat claimt Citroën dat 99 procent van de zichtbare onderdelen specifiek voor de C5 zijn ontworpen. Het stuurwiel zal net zoals in de C4 en C6 zijn voorzien van een gefixeerd middengedeelte.Motorengamma
Wat motoren betreft zal er een ruim aanbod komen. Vooral de dieselmotoren zullen weer zeer populair zijn. Verwacht dan ook een 2.0 en 2.2 HDi (150 en 170 pk) en een 2.7 liter V6 HDi (208 pk). Wat benzinemotoren betreft zal er de keuze zijn voor de 1.8 (125 pk), de 2.0 (140 pk) en de ruim 200 pk sterke 3.0 liter V6.Werelddebut: eind 2007
Zoals het er nu naar uit ziet zal Citroën de nieuwe C5 presenteren op de IAA in Frankfurt (september 2007). Het model staat dan eind 2007 of begin 2008 bij de dealers.
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Re: Grotere foto’s C5 2007
mcitroen schreef:
Stuurwiel uit de C4 en C6
Net als zijn voorganger zal de C5 worden voorzien van hydraulische vering, een automatische parkeerrem en LED-achterlichten. Citroën zal de nieuwe C5 gaan produceren in de fabriek in Rennes-la-Janais en deelt veel onderdelen, waaronder de motoren en de versnellingsbak met de Peugeot 407. Ondanks dat claimt Citroën dat 99 procent van de zichtbare onderdelen specifiek voor de C5 zijn ontworpen. Het stuurwiel zal net zoals in de C4 en C6 zijn voorzien van een gefixeerd middengedeelte.
quote]
De C6 heeft dat stuurwiel toch niet??
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Grotere foto’s C5 2007
www.jvdb.tk schreef:De C6 heeft dat stuurwiel toch niet??
Klopt. Ik denk dat de ‘journalist’ van dat stukje wel in de C6 heeft mogen zitten, maar niet heeft mogen rijden, dus stond het stuurwiel in het stuurslot .
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
? Citroën is nog met helemaal niks gekomen. De tekeningen hierboven zijn van mensen die een vaag idee hebben over hoe hij er uit komt te zien. En ik vind die tekeningen eerlijk behoorlijk gezapig. Het zou het minst karakteristieke model worden dat Citroën ooit gemaakt heeft als de tekeningen gelijk krijgen.
Paar nieuwe impressie’s:
en dan toch maar de echte….....
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Scoops
Maar we krijgen zo te zien een conventionele stuurinrichting zie overkapping voor meters etc. en geen meters in het midden van het dashboard (zie de 2e foto van bovenstaande post). Alleen ga ik er vanuit dat er een stuur ala C4 in komt. Verder valt er nog niet veel over te zeggen.
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: Scoops
mcitroen schreef:
Maar we krijgen zo te zien een conventionele stuurinrichting zie overkapping voor meters etc. en geen meters in het midden van het dashboard (zie de 2e foto van bovenstaande post). Alleen ga ik er vanuit dat er een stuur ala C4 in komt. Verder valt er nog niet veel over te zeggen.
Hierboven weer een heleboel commentaar op Citroën en kwaliteit.
Ik denk dat met de nieuws C5 Citroën de lat een stuk hoger gaat leggen.
1) Inzake kwaliteitszorg is sinds de C1 Toyota samenwerking een frisse wind binnengewaaid bij PSA. Persoonlijk vind ik dat je dat bij de C6 al merkt. Dit is m.i. de meest betrouwbare Citroën ooit gebouwd. De (veel te lage productie) heeft o.m. te maken met de opdracht van de Citroën ceo dat geen enkele C6 de fabriek mag verlaten die niet aan de Toyota normen voldoet.
2) Inzake vering zullen ze willens nillens de lat hoger moeten leggen want de concurrentie komt tegenwoordig vanuit alle hoeken (zonder evenwel het HP veercomfoert te benaderen), maar toch. Zie bvb http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAGE_EVENT&url;=/learning/project_sound/bose_suspension.jsp
3) De huidige C5 is een voortburduursel op de eerste C5 die enkel gemaakt is met als oogmerk meer (niet Citronist) klanten aan te trekken. Daar zijn ze behoorlijk in geslaagd.
4) Persoonlijk denk ik dat PSA hele grote lessen uit C1 en C6 getrokken heeft (die niet noodzakelijk al in de C4 werden verwerkt wegens in een te ver gevorderd stadium) die naar toekomstige modellen moet verder worden doorgetrokken (dus eerst en vooral in C5 Rel III).
5)Als je ziet wat Citroën de laatste 5 jaar op de markt gebracht heeft dan kan je moeilijk beweren dat ze bij de pakken zijn blijven zitten, met vrijwel elk model rijgen ze de prijzen aan mekaar. Weinig andere merken doen het hun na.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
ik hoop nog steeds dat er in de nieuwe C5, Drive by Wire word in gebouwd, zal wel niet gebeuren maar dat zou wel erg gaaf zijn
Ik hoor dat velen meer zoiets willen:
[url]http://img185.imageshack.us/img185/9823/citroen20d520frontip4.jpg [/URL][/img]