Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZXfurore schreef:EW schreef:Gooi die nieuwe banden dan achter!
waarom?? met mijn voorwielen stuur ik, en aangezien t een voorwielaandrijver is…
gr richard
Ik steel je lijntje even:
Kan ik onder mijn 1.8 aura een 235mm brede band kwijt (zat ooit onder c5)?
Of is dit echt te breed om nog fatsoenlijk weg te komen. Word een 16’’ .
Bedankt voor het lijntje lenen!!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
waarom?? met mijn voorwielen stuur ik, en aangezien t een voorwielaandrijver is…
gr richard
Ik steel je lijntje even:
Kan ik onder mijn 1.8 aura een 235mm brede band kwijt (zat ooit onder c5)?
Of is dit echt te breed om nog fatsoenlijk weg te komen. Word een 16’’ .
Bedankt voor het lijntje lenen!!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
gr richard
Je wil niet de grip achter verliezen, dat is voor een amateur nauwelijks te corrigeren en dan sta je achterstevoren. Als je de grip voor verliest krijg je wat onderstuur, je laat automatisch het gas los en de auto komt weer in het gareel.
Ik ken je probleem wel. Toen mijn Furio 144.000 km had moesten er nieuwe klepsteelrubbers in, best prijzig (nou ja, de rubbers niet, maar de reparatie). Sindsdien 50.000 probleemloze kilometers gemaakt en binnenkort de 200.000km beurt. Ik zie heel wat op me afkomen: remmen, draagarm rubbers.
Maar een nieuwe auto’s is altijd duurder. Dus ik rij gewoon door totdat er echte grote en overwachte reparaties gedaan moeten worden.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Nog een paar andere (minder belangrijke, maar wel praktisch) om nieuw achter te gooien:
- je hoeft altijd maar 2 banden tegelijk te vervangen
- je rijdt nooit met achterbanden van tig jaar oud terwijl je telkens voor nieuw hebt liggen)
Maar ik heb inderdaad eens ervaren wat er gebeurt als je voor nieuwe banden hebt en achter niet (uitbreken etc.)
dag heren/dames,
nog eventjes een berichtje over de afloop van dit verhaal:
vorige week heb ik de knoop doorgehakt, en heb de auto verkocht.
in de plaats hiervoor is een 7 jaar jongere Peugeot 106 gekomen. kilometerstand 49k, mooie strakke auto waar ik weer een aantal jaar plezier van kan hebben!
ik moet zeggen, dat ik flink in dubio heb gestaan wat nu te doen… Maar maandag heb ik, met pijn in mijn hart, de auto van de hand gedaan.
Nu hoop ik dat de nieuwe eigenaar er nog een paar jaar van kan genieten
in ieder geval bedankt voor het meedenken in dit topic!
ik hoop dat ik, als ‘afvallige’ nog wel lid kan/mag blijven van dit forum, om voor nu en in de toekomst anderen van dienst te kunnen zijn met vraagstukken, al dan niet citroen gerelateerd!
groeten, richard
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
voor je radiator koop je een blikje bar’s leak bij halfords kosten plus minus 15 euro ,en heel je koel systeem is weer dicht plus dat je waterpomp ook gesmeert word
ik heb er goede ervaring mee heb eens pech gehad toen ik op een zaterdag in vlissingen was met een gat in de radiator ,natuurlijk geen sloop meer open ,dus ik naar een autoshop en vragen voor een oplosing
ze gaven mij bar"s leak en heb dit in het expansievat gedaan [nadat ik eerst het oude koelwater er uitgelopen had ]daana water bijvullen en warm laten draaien
resultaat; 3 jaar geen lek meer gehad
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Een kameraad van mij had een Fiat die twee druppels per seconde lekte uit de radiateur. (dus een behoorlijke lekkage) Bar-leaks erin (in een radiateurslang gieten dus NIET in het overlooptankje), en hij was dicht. De auto is drie jaar later weggegaan en nog steeds lekte ie niet.
Prima spul, maar ik zou het niet in een dure wagen gooien. De zaak kan ook verstoppen en dan ben je verder van huis..
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005