Ach, een LPG BXis ook een vrij onderhoudsintensieve auto en zodra de kilometers komen komen ook wel eens de kwaaltjes…
Een diesel is iets meer bedrijfszekerder en vaak ook wat goedkoper al met al…
in ieder geval succes met de beslissing..
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mooi dieseltje is ook niet mis!
Ik raad je wel aan om zo lang als je auto te koop staat je olie goed te controleren
Die lap kofferruimte die je kwijt bent isinderdaad wel vervelend ja ik kan met basskist, gereerdschapskoffer, paar flesjes divers autosap, krik + sleutel, kruissleutel, steuntjes en haakse slijper ook geen blikje bier meer kwijt achterin
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Mechuccio schreef:
Ik raad je wel aan om zo lang als je auto te koop staat je olie goed te controleren
Mechuccio schreef:Mooi dieseltje is ook niet mis!
Ik raad je wel aan om zo lang als je auto te koop staat je olie goed te controleren
Die lap kofferruimte die je kwijt bent isinderdaad wel vervelend ja ik kan met basskist, gereerdschapskoffer, paar flesjes divers autosap, krik + sleutel, kruissleutel, steuntjes en haakse slijper ook geen blikje bier meer kwijt achterin
Ik was het al bijna vergeten..komtie weer hoor..
ik bedoelde kleppenstellen meer zo van, als je toch bezig bent met alles, kan een LPG BX dat vast ook wel gebruiken.
Ik zou hier wel het nodige “mooie” spul weer vanaf halen want ik vrees dat hij niet al te veel gaat opleveren. Maar wellicht via het forum dat iemand belang heeft, dan kan je nog wel een eerlijke prijs rekenen.
En dan weer dieselen
Citroën D Special 1970
Nou IJS…..als je eenzelfde BX diesel op de kop kunt tikken als ik nu in bezit heb….mag je jezelf gelukkig prijzen.
Ik heb de afgelopen jaren mijn lessen wel geleerd v.w.b. een BX ...telkens weer na een paar maanden een andere kopen, hopen dat die wel beter onderhouden is dan de vorige ops: ....maar tsja, ze zijn toch al minstens 14 jaar oud (Break kan 13 zijn)...en met deze heb ik in die krap 4 weken nu 4000 km mee gereden en heb inmiddels al een plaatje gemaakt wat er nog aan moet gebeuren.
Nieuwe D-riem….linkerraam (electr) tikt bij het sluiten, RW asje veel speling….en dat was het eigenlijk wel.
Als er nu maar verder geen andere grote zaken aan komen als Koppeling en zo….ben ik boven Jan, zogezegd.
Ik wens je dus veel sterkte en wijsheid toe met het zoeken naar een BX diesel….mocht je mijn bescheiden raad willen hebben, dan meld je je maar.
is die trd turbo met 129000 km uit belgie niets voor je??? zie link op mijn topic, ook een witte….......
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
bxbressers schreef:is die trd turbo met 129000 km uit belgie niets voor je??? zie link op mijn topic, ook een witte….......
eeeeh correctie…., is een trd.. ops: ..... maaar dan nog!
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Ja, 1250 euro niet? Vind ik veel voor een importje.. Dan is die TZD Turbo met Automaat, leer, houtinleg en airco en LM velgen leuker
hmmm, ok, maar dan heb je wel heeeel weinig km….., minder zelfs dan ik nu…
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Met die kmstand veel geld? Jij bent knotsknettergestoord!
Maarreh, welke td automaat? Ik ken er maar 1, een donkerblauwe van Nico Wijnhoven. Staat dat ding te koop?
Trouwens, een TD automaat is nog steeds niet vooruit te trappen, hoor!
Chinco schreef:Met die kmstand veel geld? Jij bent knotsknettergestoord!
Maarreh, welke td automaat? Ik ken er maar 1, een donkerblauwe van Nico Wijnhoven. Staat dat ding te koop?
Trouwens, een TD automaat is nog steeds niet vooruit te trappen, hoor!
Het karakter van de BX turbodiesel combineert denk ik helemaal niet fijn met een automaat, allicht wordt dat traag…
Ich bin ein Breaker
wordt in ieder geval een hoogtoerige automaat die vaak moet schakelen