Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Hoi allen,
Weet iemand wat een 2CV AZ uit 1963 weegt? Ik weet dat een nieuwere eend rond de 560kg zit. Zijn de wat oudere modellen lichter? Dit in verband met het uit Frankrijk halen van mijn aanwinst .
Groetjes, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
540 kilo staat me ook bij, maar vanwaar de vraag? ga je precies op de grens zitten met het karretje waar hij op moet? Ik zou wat overmaat nemen bij de keuze van de ambulance, dat rijdt stabieler en op zo’n lange rit is dat wel plezierig…
Maar, misschien vroeg je het ergens anders om:-)
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik ben aan het zoeken naar een combinatie van auto/aanhanger die ik met Rijbewijs B kan en mag besturen. Ik denk dat ik die gevonden heb in de vorm van een lichte ambulance speciaal voor kitcars en a-types. Dat ding weegt 185kg en heeft een maximale laadmassa van 800kg. Ik was van plan in 2 dagan vanuit Zuid-Frankrijk weer terug te rijden. Dus rustig aan. Dat moet te doen zijn denk ik. Maar het staat pas voor april gepland, dus ik heb nog even om alternatieven te bedenken
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ik ken het probleem ja. Heb uiteindelijk maar BE gehaald om van het gezeur af te zijn. Er schijnt inderdaad zo’n wagentje te zijn dat vrij goed is, lees: lekker rijdt. Met dat lage laadvermogen zou je met iedere normale auto (die moet incl. laadvermogen op meer dan 985 kilo komen, dat heb je al snel) in principe legaal rijden.
Echter: Op dit forum kwam eens zo’n kar langs die ongeremd was. Dat mag met een normale auto beslist niet, en je wilt het ook niet, zeker in de bergen/heuvels. Goed om daar even op te letten.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Mijn AZ uit 1962 weegt op kenteken ook 540 kilo.
Succes met ophalen, altijd een leuk avontuur!
Op mijn franse kentekenbewijs staat 494 kg leeg gewicht.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
het kenteken van de AZ BT-80-93 zegt 498 kg. fluctueerd dus
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Inderdaad, nog even gecheckt en de kar is niet geremd. Dat feest gaat dus niet door. Nu maar verder zoeken naar een andere manier om de AZ naar Nederland te krijgen… of toch dat BE maar halen…
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
...of je zoekt iemand die BE heeft en mee wil!
Bestaat de eendbulance nog? Dat was een aanhanger op basis van een dubbelasser caravan, speciaal aangepast voor a-types. Andere tip (niet de goedkoopste) zo’n bestelbus oplegger. Zie bijvoorbeeld deze site . Mag je met B besturen.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Je zoektocht is echt een kopie van de mijne… in een opwelling 2 eendjes in Frankrijk gekocht, en pas daarna gaan denken hoe dat allemaal thuis moest komen!
Overigens moet je BE, als je dat overweegt, niet onderschatten. Ik ben voor de rijbewijzen A en B destijds in één keer geslaagd, maar zakte nu ineens twee keer voor BE. Aan de rijschool lag dat beslist niet, ik zat bij een goede in Utrecht (6, 7 of 8 uur lessen, dan meteen examen). Je moet er goed uitgerust aan beginnen en de weken ervoor je oude lessen “anticiperend rijden” weer eens ophalen. Oefenen met een caravan kan ook geen kwaad, zeker trucjes als achteruit rijden.
Ik heb laatst een Ami laten vervoeren door een jongen die zich op MP aanbied. Bleek een zeer geschikte jongen te zijn, met courante landrover en goede ambulance. Hij belde later nog om te zeggen dat hij ook buitenlandse ritjes aanneemt voor een n.t.b. bedrag. Kost wat, maar waarschijnlijk goedkoper dan BE en je wagentje wordt voor de deur afgeleverd… Verder rijd ik zelf redelijk regelmatig naar departement 24 (jouw eend komt uit 32 toch?), als je er nou helemaal niet uitkomt wil ik tegen vergoeding van kosten best overwegen het apparaat mee te nemen. Maar dat zal niet voor de zomer zijn….
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Goh dat het BE halen toch nog vrij lastig kan zijn. Goed om te weten. Mijn eend staat idd in de Gers (32). Een flink eind rijden. Ik heb ook al een beetje rond zitten neuzen, en de meesten doen het voor zo’n 50 cent per kilometer. Dan kom je bij 2x1250 toch al snel op een leuk bedragje. Ik ga nog even verder zoeken, maar hou je tips in gedachte. Bedankt voor het meedenken iig!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
gewicht 2cv
heb je al aan triangelen gedacht, kun je lekker binnendoor, trouwens mijn 12 pk weegt 500 kg met accu en halfvolle tank en reserve band[niet halfvol]en er is nog wel meer wat je eraf kan halen hoor. maar misschien is deze reactie een beetje aan de late kant zag hem nu pas. gr.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Over triangelen is op dit forum al eens uitgebreid gesproken. Conclusie was, dat niemand (ook de officiele instanties niet) weet of dit zelfs maar in Nederland legaal is. Geen fijne basis om in discussie te raken met de gendarmerie. Als de auto dan ook nog geen CT heeft en niet verzekerd is, verzeker je jezelf van een hoop ellende.
Wie het toch wil proberen dient een goede (zware) trekauto te regelen!
Corrosion sympa!
gewicht 2cv
in frankrijk zijn ze qua sleepgebeuren best wat gewend denk maar aan de zigeunerconvooien met dubbele aanhangwagens, zelf wel eens aangehouden trianglerend en eigenlijk was het enige heikele punt de banden van de 2cv, mijn cx break mocht dat gewicht ongeremd slepen en zoiets mag volgens mijn rijbewijs ook gewoon met b, en aanhangwagens zonder eigen kenteken hoeven toch ook niet gekeurd te zijn, dus als je een beetje buiten de deur spreekt gewoon sleuren die hap anders is de slaap autotrein misschien wat.
Re: gewicht 2cv
f.rockefeller schreef:anders is de slaap autotrein misschien wat.
... Je moet wel een Rockefeller zijn om dat te kunnen betalen…
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
2500 km en wat overnachten en voer is ook niet gratis, autoslaaptrein is gekoppeld aan tgv enkeltje heenreis retesnel en bovendien gratis overnachten, mijn persoonlijke voorkeur is het niet maar het is een mogelijkheid.