Daantje schreef:Nou, ik vind heel veel van een BX qua goede eigenschappen. Ze zijn helaas alles behalve zuinig.
Nogal eenzijdig. Uit de poll blijkt dat het nogal varieert. een TZI is idd niet zuinig.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ben wel erg benieuwd naar het verhaal achter de BX waarvoor 1:1 tot 1:5 is ingegeven.
mijn trd turbo: minst zuinig 1:14,5
meest zuinig 1:17 en een beetje
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Mijn Bx Diesel, doorgaans 1 op 20 en uitschieters naar 23
mijn 16 tzi automaat op lpg gemiddeld 1 op 8 a 9.
Dat 1:1 tot 1:5 is voor raceBX-en en BX-en met V8 motor
abxsport schreef:....BX-en met V8 motor
Dat zijn dan weer fantoom-auto’s?
Ik meen dat iemand daarvoor plannen had..
Met de ARMY BX doe ik zo 1:20. Veel lange afstanden.
Met benzine BXen zit ik meestal op 1:13 a 1:14.
De Friet-ei slalom BX liep 1:8, en de GTi slalom BX loopt 1:3 a 1:4.
(Laatste 2 worden alleen op het circuit gebruikt)
Test
Met de 14RE 1:10-11 (1:5 toen de carb raar deed )
Met de Deauville 1:11
BX 19TZI LPG 1:9-10
Met de 16TGI 1:12+.
Heerlijk zon bx 1600, veel meer auto, en nog zuinig ook
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
hmmm, dat verschilt een beetje. Ben over het algemeen een rustige rijder en haal gemiddeld 1 op 13 ‘a 14 met mijn bx 1.6.
Heb het vorig jaar eens geprobeerd en echt mijn best gedaan op een heel lang stuk (naar Daan ) en kwam toen uit op bijna 1 op 16,5
Ik kon ook niet veel harder dan 110, anders trilde ik uit de auto
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Met mijn vorige BX Cannes 1400 haalde ik een gemiddelde van 1:14. Dit is dan gemeten over circa 12000 km.
Met mijn huidige BX Deauville 1400 rijd ik exact hetzelfde stuk woon-werk, en haal een gemiddelde van krap 1:13. Gemeten over zeker 25000 km.
Het is sinds ( 2 jaar) ik de Deauville rijd wel een stuk drukker geworden op mijn route ( Brug van Ewijk A50)
Ik sta dus het merendeel van de rit in de file ( Daarom ook een automaat aangeschaft 8)) . En daarnaast moet ik nog een stuk door de stad (Nijmegen) heen. Niet de meest ideale route om een zuinigheidsrecord te breken .
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Die van mij zal ook wel een stukje zuiniger worden, nu ik een lekkende benzine-retourslang heb ontdekt en vervangen…?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
de 16tgi deed ongeveer 1:11 op gas, en 1:13 op benzine, maar dat laatste reed ik alleen op de vakanties om eens een tankje benzine leeg te trekken.
de 16tri doet ongeveer 1:12
de 16V doet op gas nooit meer dan 1:7 en op benzine is het 1:12 maar ook weer alleen gemeten tijdens een vakantierit, en dat is gewoon doorrijden tot de tank leeg is, snachts… en rechtdoor.
de 1:7 past bij een “gevarieerd” rijgedrag
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
De 14 e is denk ik het zuinigst
Hoi,
Ik pers, gemeten over duizenden kilometers, gemiddeld 1:17 uit mijn BX 14 Deauville. Als ik dan de tellerafwijking ops: corrigeer kom ik op een nog steeds nette 1: 16,4.
Ik woon in het noorden en hanteer al veel langer dan het breed werd uit gemeten “het nieuwe rijden”
1:16,4 is bijna net zo goed als de zuinigste ambtenaar deed met z’n Type 1 BX die 50 kilo lichter is.
Zie ook CitroExpertjaargang 10 nummer 5. Ik ben benieuwd wat deze ambtenaar nu met zijn nieuwe BX realiseert die zeer vergelijkbaar is met de BX die ik nu rijd. :
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Re: De 14 e is denk ik het zuinigst
BXidioot_rijdtXM schreef:
Ik woon in het noorden en hanteer al veel langer dan het breed werd uit gemeten “het nieuwe rijden”
Mja, iemand uit de randstad zou dat dus al nooit moeten kunnen evenaren.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI