voor het breken stoppen!!
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
draagarm = trailing arm
Zat ik dus wel goed te kijken
Vrijdag weer naar Duckservice geweest voor een lading onderdelen en het in elkaar zetten van m’n achteras. Alle lagers in m’n achteras zijn nieuw op 1 na. Die wordt later vervangen door een nieuwe. De reden dat 1 lager niet vervangen is door een nieuwe is dat door roest de achterasbuis iets dikker was geworden. Daardoor ging het lager er moeilijk op en is het lager per ongeluk kapot geslagen (de kooi waar de wentellichamen in zitten knapte). het 2e handse lager wordt als m’n Eend weer rijdend is vervangen door een nieuwe.
Overigens zijn m’n remcylindertjes achter ook nieuw.
Verder heb ik nog wat losse onderdeeltjes gekocht. Onder andere:
- Gegalvaniseerde koplampsteun
- 123 ontsteking met vacuumvervroeging
- Nieuwe uitlaat (van voor tot achter en weer terug) inclusief ophangrubbertjes en dergelijke. Indien er keuzemogelijkheid is: een die zo stil mogelijk is.
- Nieuwe zuigers + cylinders
- Olieleidingen motor
En nog wat klein spul.
De achteras zit inmiddels op het chassis, de tank zit ook vast. Morgen schroef ik 4 velgen op de naven en zet ik het chassis op z’n kant (ja, ik hou rekening met de benzine die in de tank zit). Dna kan ik de garage gebruiken om de enorme berg oude onderdelen te sorteren en netjes in dozen te doen. Nu is het namelijk een gigantische chaos in de garage.
Schijt aan originaliteit.
Wie kan me zeggen wat de diameters vna de aansluitbuisjes van de oliekoeler voor een 2cv6 blok zijn ? Ik ben op zoek naar zowel de binnendiameter als de buitendiameter.
Schijt aan originaliteit.
Ohja, ik heb ook nog 2 leuke Visastoelen gescoord ! Duckservice zou ze wegdonderen, maar ik mocht ze meenemen !
Schijt aan originaliteit.
Vandaag heb ik velgjes aan de nafjes geschroefd en het chassis op assteunen gezet. Dat zag er mooi uit ! Vervolgens met 2 spanbanden, 2 balkjes en 2 blokjes hout ene hefboom aan het chassis gemaakt om het ding op z’n kant te zetten. Ik heb dus weer ruimte in de garage ! Morgen maar onderdelen sorteren. Ik zie door de bomen het bos haast niet meer ops:
Schijt aan originaliteit.
Een nachtje rust doet wonderen. Vandaag de garage opgeruimd en wat voorbereidingen getroffen voor het electrolytisch ontroesten van wat onderdeeltjes. Ook kwam ik m’n hoofdremcylinder tegen met de pedalenset er nog aan. Echter, hoe krijg ik die 2 van elkaar gescheiden ? Want ik weet niet of je bij een nieuwe hoofdremcylinder ook nieuwe buisjes krijgt om die 2 aan elkaar te verbinden.
Schijt aan originaliteit.
Vandaag is m’n koets weg gegaan. Het deed best wel een beetje pijn m’n ouwe trouwe blaue hokkie op een aanhangertje weg te zien rijden.
Schijt aan originaliteit.
2 kunststof voorspatborden gekocht. Ze zijn nog nieuw !
Overigens komen er Visa stoelen in m’n Eend. Reden: ik wou zowieso el een ‘zitmeubel’ met hoofdsteunen en ik heb laatst in een Visa gezeten. De stoelen zaten erg lekker en Duckservice had nog 2 van die stoelen staan. De bekleding was niet super mooi meer en ze zouden ze weg doen, maar ik mocht ze meenemen voor ‘wèhnâg’
Schijt aan originaliteit.
Kijkaan, mooi! Nu nog voorspatborden voor een dyane in polyester. Wil je eens informeren als je bij ds komt of ze dat in de planning hebben?
Als ik het niet vergeet vraag ik het.
Schijt aan originaliteit.
Vandaag heb ik de spatborden opgehaald ! Ze zagen er beter uit dan verwacht, maar helaas was 1 randje beschadigd. Echter de buurman (die ze ook gaat spuiten) kan ze repareren !
Schijt aan originaliteit.
Gister m’n motor bij KreazyV8Wuppo gebracht om te reviseren. Yes ! Heeft even geduurd omdat ik 3 agenda’s op 1 lijn moest krijgen. Mijn agenda, die van Wuppo en die van Ramon (daar zou ik m’n blok eerst reviseren). De revisie begint wanneer ik ook de onderdelen die ik gister vergeten ben ( ops: ) daar heb gebracht en Wuppo z’n schuurtje wat opgeruimd heeft.
Schijt aan originaliteit.
He? Besteed je het leukste werk uit?!?!?
Nee, we doen het samen. Ik wil namelijk niet dat ik het door onkunde verpruts. Aan een chassis kan je weinig verkeerd doen, aan een motor wel.
Overigens zit ik met de gedachte te spelen om, wanneer m’n blok gereviseerd is, zelf een totaal finaal kapot en verrot blok te kopen voor een knoop en een halve dropveter en dat rustig, zonder enige vorm van hulp te reviseren (hooguit een beetje advies misschien).
Overigens, ondanks dat m’n blok redelijk goed liep (snel, acceleratie OK en zonder problemen 70km/u in z’n 2 ( ops: ) en weinig olieverbruik) bleek het blok toch aardig ver heen. De cylinderwanden waren spiegelglad en er waren sporen van verbrande olie.
Schijt aan originaliteit.