Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: remschijven voor
jan D super 1971 schreef:Hallo, ik heb weer eens ondersteuning nodig ;De rechterzijde is goed verlopen en nu we aan de linkerremschijf zijn begonnen krijg ik de handremklauw niet voldoende naar beneden of boven gedrukt.Hierdoor komt de remschijf niet geheel vrij.Aangezien ik uitschoot met een hamer die vol op mijn duim terecht kwam en deze begon tegen te sputteren ben ik maar even gestopt .Mij vraag wie heeft er ervaring om deze vrij de krijgen van de remschijf aan de linkerzijde, de bouten volgens de werkplaastboekno 1 2x zijn reeds verwijderd.
Ik dacht door de handremblokken helemaal los te stellen. Dus zo dat ze maximaal ruimte bieden aan de schijf. Dan kan de tang iets kantelen en kan ie eraf.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Re: remschijven voor
Hoi bedankt maar weer ,gaat het morgen even uitproberen
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
remschijven voor
Hallo nog even een vraag, het stellen van de handremblokjes hoe dit precies moet.De moer verdraaid bij het blokje zelf en ik zie geen verschil ook niet als ik de moer aan de buitenzijde verdraaid.Hoop dat ik wat informatie kan krijgen !!!!!!!!Overigens de linkerremschijf ook vervangen en hierbij moest wel de wartel los van de handremkabel deze bevind zich achter de hydroliekplaat.De remschijf hebben we kunnen krijgen op 0.16 met de micrometer dus is ook netjes gelukt.Deze moesten we ook 3x verzetten eerst 0.20 toen 0.30 en gelukkig de laatste omzetting 0.16.
hoe werkt dat uitmeten met die mictrometer? Kun je een foto posten o.i.d. want ik ben benieuwd, kun je wer wat van leren…
succes verder!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het boutje dat tegen het blok leunt kan je in of uitdraaien. Daarmee stel je em af. De moetr aan de buitenkant borgt de bout.
Dus moer los en bout afstellen tot blokken aanliggen. Dan moer vast. dit 4 keer en dan de handrem strak aantrekken en losgooien. daarna afstelling contoleren.
In het clubblad heeft dacht ik een foto gestaan van Cees78. Ik heb er geen foto’s van gemaakt.
Je monteert de micrometer met een paar knietjes vast op de plek waar de remklauw zat, Zo dat de meter haaks tegen de schijf aanleunt. Als de schijf nu verdraait zie je de uitslag.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
remschijven voor
He bogaard weer bedankt, nu kan ik weer verder .We hebben vandaag de linker remunit en alles weer gemonteerd en nu alleen even de leidingen na lopen remschijven schoonmaken en dan de remblokken erin plaatsen .we zijn benieuwd hoe die zometeen remt we houden de site op hoogte.Tevens zagen we dat er een aanslagrubber miste, dus deze gaan we gelijk in de betreffende schotel plaatsen welke achter de hydroliek plaat zit .
M'thijs schreef:hoe werkt dat uitmeten met die mictrometer? Kun je een foto posten o.i.d. want ik ben benieuwd, kun je wer wat van leren…
succes verder!
Ja da wil ik ook wel es weten
Pic zou meer dan welkom zijn
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
remschijven voor
Hallo nou zoals bogaard al uitlegd hierboven, mijn ervaring is dat je niet kan voorstellen als je de rem schijf 1/3 slag door draait dat er zo vershil optreed.
We gingen van een uitslag van 0.30 naar 0.15 en volgens de boekwerk is dit de beste optie .Zelf heb ik geen commentaar of dit alles correct is maar ik probeer de uitslag zo klein mogelijk te krijgen.Want als je zag dat de schijven echt heen en weer bewogen in de oude situatie dit kan je goed zien als de auto op bokken staat en de wielen eraf dan laat je hemm langzaam draaien dat doet die overigens direct al.Zelf zag je dat hij aan een kant het remblok aan tikte.Dus op naar de test!!!!!!!!!!
Uitlijnen van de schijven:
Deze foto is genomen vanaf de onderkant van de auto aan bestuurderszijde. Je ziet het meetklokje bevestigd met een beugeltje aan een van de schroefgaten van de handremunits.
De schijf is met 2 moeren en met afstandsbussen vastgezet. Zo meet je de slingering van de schijf in de geplaatste positie.
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Deze foto is genomen vanaf de onderkant van de auto aan bestuurderszijde. Je ziet het meetklokje bevestigd met een beugeltje aan een van de schroefgaten van de handremunits.
De schijf is met 2 moeren en met afstandsbussen vastgezet. Zo meet je de slingering van de schijf in de geplaatste positie.
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Re: remschijven voor
Hoi bedankt voor de goede foto deze is overduidelijk
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Re: remschijven voor
Hallo .Even nog een een berichtje alles is in elkaar gezet vandaag en tevens ontlucht via de nippels op de remunits.We hebben een proefrit gemaakt en stonden versteld van het resultaat.Totaal geen schokken tijdens rustig afremmen .En ook bij vol op de remmen te gaan stonden we ook gelijk compleet stil.Ik kan ieder wel vertellen dat het zeker de moeite waard is als je auto bij het afremmen schokken vertoond om de boel eens goed aan te pakken.Hierbij mijn dank aan de hulptroepen op deze site in het bijzonder bogaard voor de uitleg .En Cees voor het toevoegen van de foto.En als laatste ben ik ook geslaagd via marktplaats een micrometer te bemachtigen
Groetjes verder
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gefeliciteerd! Nog een tip: ik heb een tijdje geleden schijven laten vervangen en de specialist zei dat ik in het begin zoveel mogelijk gelijkmatig en rustig moest remmen, zodat de schijven netjes kunnen inslijten…
Nog een tip: Zet de bouten/moeren kruislings vast, net als de wielen. Hierdoor wordt de schijf zo recht mogelijk vast gezet, scheelt vast ook wel een paar tiende milimeter…
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Re: remschijven voor
Bedankt voor jullie reacties ,ik zal er zeker rekening meehouden .En nu hoop ik maar dat mijn collega en zijn vriendin er weer van kunnen genieten want dit weekend gaan zij naar kampen en kunnen hem dus rustig uittesten tijdens de reis.Dat kruislings vast zetten dat klopt dit ontdekte we toen we de moeren aandraaide en er verschil met de eerste meeting was.Toen zijn we de moeren net zoals je aangaf kruislings gaan aandraaiien en kwamen we weer op de goede waarde