hallo allemaal
ik moet mijn gasklephuis vervange van mijn 1.8i furio
weet een van jullie een sloop in de buurt van rotterdam waar ik een goede kans maak?
en waar moet ik op lette? hoe weet ik bijvoorbeeld dat ik geen kapotte koop???
is het niet verstandiger om gewoon een nieuwe te kopen?
hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
heb wel gezocht op forum maar verdwaal echt in de info, sorry
groete, maarten prins
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
op de populier stonden nog een paar zx-en. ik weet niet meer of het 1.8i’s waren en of jouw onderdeel er nog in zat, maar het is het proberen waard.
er schijnt daar in de buurt (alexanderpolder) nog een sloperij te zitten met veel citroens maar of dat zo is en waar die is weet ik niet zeker.
mkatgert schreef:op de populier stonden nog een paar zx-en. ik weet niet meer of het 1.8i’s waren en of jouw onderdeel er nog in zat, maar het is het proberen waard.
Die stonder er 2 weken terug nog steeds, net als één of meerdere Xantia’s met 1.8i motor, is volgens mij hetzelfde gasklephuis.
ZX1.4i schreef:mkatgert schreef:op de populier stonden nog een paar zx-en. ik weet niet meer of het 1.8i’s waren en of jouw onderdeel er nog in zat, maar het is het proberen waard.
Die stonder er 2 weken terug nog steeds, net als één of meerdere Xantia’s met 1.8i motor, is volgens mij hetzelfde gasklephuis.
hmm, klinkt wel handig! ga ik daar ff kijken vrijdag! super bedankt
en of hij heel is of niet is een gok???
it never gets any easier!
Bij sommige slopen krijg je drie maanden garantie.
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Bij sommige slopen krijg je drie maanden garantie.
volgens mij heeft mijn auto ook sloop-garantie… maar dan anders
*zucht*
we knutselen gewoon lekker door als gasklephuis is vervangen rijdt ze weer als een zonnetje! weet ik zeker
it never gets any easier!
heb je al geprobeert hem te reinigen ,heb ik ook gedaan en problemen waren op gelost
dit was zonder montage van het huis maar wel de stappenmoter gedemonteerd
daarna resetten en ik rij nu al 2 weken zoder problemen
kees van meerendonk
zx 16i break "96
zx16break schreef:heb je al geprobeert hem te reinigen ,heb ik ook gedaan en problemen waren op gelost
dit was zonder montage van het huis maar wel de stappenmoter gedemonteerd
daarna resetten en ik rij nu al 2 weken zoder problemen
joh! zou je mij iets meer kunnen uitleggen over dat schoonmake?
klinkt nog leuker dan een nieuwe kope
it never gets any easier!
Reinigen: ik heb pas een donor er op gezet van mijn vorige blok en die begint nu ook kuren te vertonen.
Ik zou dus heel graag willen weten hoe je dat doet. Sluit me dus bij aller-aller aan.
Is daar niet een how-to van te maken omdat problemen met de stappenmotor heel veel voorkomen!
Jos van der Voort
ja hoor dat kunnen we wel doen ,ik zal in stappen vertellen hoe ik dat gedaan heb
ik weet alleen niet of jullie het zelfde huis hebben,maar goed hier komt hij
1-pool los halen van de accu
2-de groote stekker van de ecu oftewel de computer[deze zit als je voor de moter staat rechts bij de veerpoot in een zwart kunstof kastje]onderaan zit die grote stekker los halen
3-stekker stappenmoter los
4-de 2 torx schroeven los van de stappen moter en haal hem er uit
5-het zwarte plaatje boven het huis waar gmc op staat los maken ,doe dit voorzichtig i.v.m pakking
6-stappenmoter goed reinigen [ik gebruik hiervoor remmenreiniger]
7-de kunstof lucht inlaat los maken en ook met remmen reiniger in het huis spuiten
8-waar je het plaatje afgehaald heb ook goed inspuiten zet hierbij wel je gas klep open
wees niet te zuinig met de reiniger goed doorspoelen [het beste is ook de auto van achter wat omhoog zetten
als er geen troep meer uit de lucht inlaat komt met de reiniger stop dan maar ,en laat alles even verdampen
zet nu alles weer terug op het huis en als laatstede accu pool
start de auto en laat hem zonder gas te geven warm draaien tot de fan aan gaat
dan langzaam gas opvoeren tot 3000 tpm en los laten ,dit een paar keer herhalen
als het goed is loopt de moter weer als vroeger [tenminste bij mij wel]
spuit ook geen bescherming middel op de draden van de stappen moter of andere als de moter draait ,dit kan de ecu ook ontregelen
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben ,succes
grt kees
ps laat wat horen hoe het is verlopen
kees van meerendonk
zx 16i break "96
tsja… ik heb zelf een 1.8 met een solex… maar zal in grote lijnen idd wel overeen komen ik ga van de week ff lekker prutsen!
bedankt
waar is dat lopen tot de van aanslaat eigenlijk voor? ik zie het nut er niet echt van in eigenlijk…
it never gets any easier!
aller-aller schreef:tsja… ik heb zelf een 1.8 met een solex… maar zal in grote lijnen idd wel overeen komen ik ga van de week ff lekker prutsen!
bedanktwaar is dat lopen tot de van aanslaat eigenlijk voor? ik zie het nut er niet echt van in eigenlijk…
voor het inlezen van de computer
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Mijn stappenmotor ziet er zo uit:
Hebben we het dan over dezelfde als de how-to hierboven?
Of is dit niet de stappenmotor?
Jos van der Voort
ik dacht dat ik het begreep
it never gets any easier!
ErikR schreef:
Dit is een gasklephuis van een TU motor, 1.1i of 1.4i, het onderdeel wat je aanwijst is inderdaad de stappenmotor. Dit type is voor zover ik het weet niet uitelkaar te halen en schoon te maken.
Gasklephuis van een 1.8i ziet er anders uit, de stappenmotor lijkt op datgene wat ZX-Enschede laat zien.
dus als ik het nou goed begrijp moet je gewoon het hele apparaat zover mogelijk uit elkaar halen en ieder onderdeel schoonmaken met remmenreiniger… (is daar ook een ander spulletje voor? heb geen remmenreiniger;))
it never gets any easier!