ik heb een 64 auto.. op frans kenteken gekocht.
Erg mooi.
2e neus, maar kleurplaatje zegt: 096. dat kan dus niet!
weet iemand waar ik het overzicht kan vinden voor bijvoorbeeld chassis nummers? ? en hoe ik verder achter een jaar kan komen ?
dank!
D.
.komma
Heb je een ORGA-nummer kunnen vinden ?
Schijt aan originaliteit.
waar stata die?
ik heb twee nummer van de “plaatjes”
0119 13720
en
3634594
het is een ID 19 P dus tussen 57/64…
de originele lak is wel een grijs soort dus 096 lijkt te kloppen.
oja: groen systeem.. :s
.komma
Ik dacht dat je ORGA-nummer ergens met verf op aangebracht was, niet d.m.v. slagletters ergens in ofzo.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
ORGA-nummer is pas in 1980 geintroduceerd…
ORGA bestond nog niet in de tijd van ID en DS.
Het modeljaar 1965 begon met 3630000 voor de ID19 en het modeljaar 1965 begon op 25/08/1964. Er zijn in dat modeljaar ruim 42000 ID19 geproduceerd, dus die van jou zal zo ongeveer uit oktober 1964 zijn. Dat is dan de productiedatum, maar in die tijd kwamen ze nog snel op kenteken,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Oeps ops:
Schijt aan originaliteit.
Wat je het beste kunt doen, is er een kenner bij halen, die kan zeggen of het chassisnummer bij de auto origineel is.
Daar het een groen systeem-auto is, moet er al met de nodige fantasie aan de auto of aan het chassisnummer gewerkt zijn.
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb een DS 21 I.E.pallas uit bouwjaar 1971,gespoten in gris palladium,welke toen ook niet origineel geleverd werd op de DS van deze bouwjaar!! maar via een Frans Forum,zijn er zo nog een 5 tal modellen bekend,gespoten in een kleur,welke nergens geleverd werden voor een bepaald bouwjaar!! onder andere in gris palladium!! Op eurocitro 2006 heeft er een specialist terzake,mijn DS gekeurd en nagekeken en blijkt volgens hem nooit overspoten te zijn geweest,enkel op sommige plaatsen bijgewerkt!! En wat nu steeds meer de ronde doet en wat ook blijkt uit getuigenissen van eigenaren van zulke modellen,is:dat het steeds over overgangs modellen gaat!! Zo ook toen ik mijn DS inschreef werd er nergens een PVG nummer gevonden!!Waaruit geconcludeerd werd dat ik een uniek model had!! Maar intussen ben ik er achter gekomen dat het wel degelijk over test modellen en overgangs modllen ging!!! Want ik ken 3 Franse eigenaren die net hetzelfde probleem hadden om hun Wagens,jaja, in Frankrijk in te schrijven!! En ze bezitten allen een DS van julie of augustus net zoals de mijne!! Ik vermoed dat deze modellen gespoten werden in andere kleuren dan welke voor het volgende modeljaar beschikbaar zouden zijn,om de eenvoudige redenen dat ze de nieuwe kleuren nog niet wilden bekend maken!! ik ken inmiddels zo’n 5 Ds’en, allen uit juli en augustus ’ 71,gespoten in gris palladium met rode bekleding en allen dragen ze het kleurenplaatje(heel vreemd) AC 085 LE
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Er is vaak geopperd en gediscussiëerd over productiedata van oudere Citroëns.
Ondanks dat het ORGA-nummer pas uit het PSA-tijdperk stamt,schijnt het wel mogelijk te zijn om een redelijk exacte datum te achterhalen.
Ik heb ooit het voorbeeld gezien van een ‘64 AZU (2CV dus),die aan de hand van een paar merktekens te plaatsen viel.
Overigens heb ik geen idee van of er daadwerkelijk lijsten bestaan me chassisnummers en gerelateerde productiedata.
Je zult de eerste en zeker de laatste niet zijn die hierom vraagt..
‘Spirit of avant-garde’
@Blooper:
Het is het een of het ander: Je auto is overgespoten of het is een voorserie- of naserie-exemplaar. Je biedt je auto aan aan een expert, die er snel duidelijkheid over zal laten bestaan.
@Dirkman:
Een groen-systeem auto bestond niet in 1964. Hier is dus een mix ontstaan. Helemaal niet erg; echter je hoeft niet naar een jaartal te zoeken: er zullen meerdere opduiken.
Veel plezier met je aankoop.
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Cees78 schreef:@Blooper:
Het is het een of het ander: Je auto is overgespoten of het is een voorserie- of naserie-exemplaar. Je biedt je auto aan aan een expert, die er snel duidelijkheid over zal laten bestaan.
Expert zeg je?? wie is een expert,dus ik bedoel wie was er bij in de bouwjaren die dit zwart op wit kan bewijzen?? Julie gaan altijd voort op documenten en foto’s!! maar ik heb intussen al begrepen van verschillende Fransozen,dat citroën het niet altijd zo nauw nam met het geen op de specs staat. En als je goed leest in mijn post,ben ik er intussen achter gekomen, na zoek werk dat altans mijn DS een voorserie exemplaar is!! daarmede dat ze nooit een PVG nummer zullen vinden ook, want het is een niet in serie geproduceerd model! ik herhaal dat er op een frans forum nog een paar mensen zijn die zo een exemplaar hebben waarvan het heeeel moeilijk te oordelen valt wat nou niet,of wat dan wel is!! mijn DS is ingevoerd uit Frankrijk naar Nederland,waar ik haar ook gekocht heb. Nu weet ik ook dat de Nederlandse wetgeving het niet zo streng heeft op gebied van inschrijven!! Das dan weer anders hier in België. Hier zoeken ze tot ze het desbetreffende model vinden, en vinden ze niets ,dan krijg je een conformiteitspapier van de staat,als ALLEENSTAAND geval, dus geen PVG nummer te vinden. Het heeft dan ook bijna 3 maand geduurd eer ze ingeschreven was. De SM heeft hoop en al 1 en een halve week geduurd,en ze was erkend MET PVG nummer!
Groeten Dominique De Becker;
. . .
papieren zeggen 02-10-64. dus het is iid een jonge 65. ik herinner me dat 65 het eerst groen systeem had?
onder het (enorm lelijke) zwart zit wel het grijs 096.
Ook staat er op de papieren dat er 6 zitplaatsen zijn.. Is dat erg? ik hoor via via dat er dan een bank voorin hoort, maar dat kan toch niet ?
(off-topicp—>ps. iemand nog set banden voor zo een auto , past er ook 155 380 op deoude velg ?)
.komma
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dirkman schreef:. . .
papieren zeggen 02-10-64. dus het is iid een jonge 65. ik herinner me dat 65 het eerst groen systeem had?onder het (enorm lelijke) zwart zit wel het grijs 096.
Ook staat er op de papieren dat er 6 zitplaatsen zijn.. Is dat erg? ik hoor via via dat er dan een bank voorin hoort, maar dat kan toch niet ?
(off-topicp—>ps. iemand nog set banden voor zo een auto , past er ook 155 380 op deoude velg ?)
Als uw papieren kloppen,dan heb je hoogst waarschijnlijk een modeljaar ’ 65. En als toen het groen systeem geintroduceerd werd,kan je best een origineel groen systeem hebben,alhoewel ik nu twijfel of dit reeds in ’ 65 was! Was het niet ’ 66/ ‘67 tijdens de overgang van 2de neus naar 3de neus?? ik herhaal dit weet ik niet zeker
Een eerste indicatie:
vanaf september 1965: velgen met 5 wielmoeren
vanaf september 1966: toepassing van LHM
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Volgens de Wikipedia gingen ze in 1967 over op LHM.
http://en.wikipedia.org/wiki/Citroen_DS#Hydraulic_fluid
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl