Ook staat er op de papieren dat er 6 zitplaatsen zijn.. Is dat erg? ik hoor via via dat er dan een bank voorin hoort, maar dat kan toch niet ?
De DS/ID was bedoeld voor 6 personen naar Amerikaans voorbeeld. In principe kan je ook met drie man voorin. Echter door het gestroomlijnde ontwerp pastte de motor alleen in de wagen als de een flink stuk het interieur inkwam. Dat is dus ook gebeurt. Het 6-persoonprincipe werd daardoor wel wat afgezwakt. Echter kan het wel. Met 2 stoelen voorin is het wel wat lastig zitten.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Breaks waren leverbaar met een bank voorin.
Het groene systeem is op de markt gekomen voordat de nieuwe neus er was.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
langevelsloo schreef:Breaks waren leverbaar met een bank voorin.
Het groene systeem is op de markt gekomen voordat de nieuwe neus er was.
de 3e neus welteverstaan
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb tot op heden nog maar 2 berline DS’en gezien met een voorbank,en telkens ging het om een chapron model,met tussenschot,met glas er ingebouwd
als het verhaal van de auto klopt zou heir ookzoeen schot ingezeten hebben. maar ikzelf betwijfel of dat in een id zou hebben gekund.
kunnen dat soort feiten ergens gevonden worden, of in de auto of op papier? waar zou ik dat kunen vinden ?
raadsel.. dat wel.
.komma
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dirkman schreef:als het verhaal van de auto klopt zou heir ookzoeen schot ingezeten hebben. maar ikzelf betwijfel of dat in een id zou hebben gekund.
kunnen dat soort feiten ergens gevonden worden, of in de auto of op papier? waar zou ik dat kunen vinden ?
raadsel.. dat wel.
Ach man!! Er zijn nog zoveel raadsels te achterhalen.
En mss zullen we sommige dingen nooit te weten komen.
In en ID een tussenschot? kan ik niet oordelen!,waren het niet enkel de chapron’s die dit tussenschot hadden??
blooper1963 schreef:Ik heb tot op heden nog maar 2 berline DS’en gezien met een voorbank,en telkens ging het om een chapron model,met tussenschot,met glas er ingebouwd
Een`schot” ? Het is geen veewagen! Officieel heet dat volgens mij een separatieruit. Respect man, respect.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Arno schreef:blooper1963 schreef:Ik heb tot op heden nog maar 2 berline DS’en gezien met een voorbank,en telkens ging het om een chapron model,met tussenschot,met glas er ingebouwd
Een`schot” ? Het is geen veewagen! Officieel heet dat volgens mij een separatieruit. Respect man, respect.
ops:
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Maar… Een separatieruit in een ID?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
langevelsloo schreef:Maar… Een separatieruit in een ID?
ja! daar twijfel ik ook ten stelligste aan. of het zou een handige harry moeten geweest zijn die dit geplaatst had,indien het dan ook al mogelijk was in een ID
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Jawel, ook de ID is als Prestige geleverd.
Alleen in het geval van de ID van de TS is dit geen Prestige geweest want die zijn altijd in AC200 geleverd (Noir)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ja hoor; de zgn overheidswagens (Préfectures) waren veelal ID’s,al of niet voorzien van die separatieruit.
Zoals al opgemerkt zul je bepaalde jaargebonden specificaties soms nooit precies kunnen achterhalen,omdat er erg ruim met het begrip werd omgesprongen.
‘Franse slag’?
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd naar dat PVG-nummer;wat is hieruit af te lezen en waar staat dat?
Wat ik mezelf wel eens heb afgevraagd is hoeveel tijd er zat tussen dat de wagen van de band afrolt en het daadwekelijke afleveren bij een agentschap/concessaire.
Mijn DSuper is op 6 januari 1974 voor het eerst op naam gezet,dus ze zal wel van de nadagen van 1973 zijn…
‘Spirit of avant-garde’
blooper1963 schreef:Cees78 schreef:@Blooper:
Het is het een of het ander: Je auto is overgespoten of het is een voorserie- of naserie-exemplaar. Je biedt je auto aan aan een expert, die er snel duidelijkheid over zal laten bestaan.Expert zeg je?? wie is een expert,dus ik bedoel wie was er bij in de bouwjaren die dit zwart op wit kan bewijzen?? Julie gaan altijd voort op documenten en foto’s!! maar ik heb intussen al begrepen van verschillende Fransozen,dat citroën het niet altijd zo nauw nam met het geen op de specs staat. En als je goed leest in mijn post,ben ik er intussen achter gekomen, na zoek werk dat altans mijn DS een voorserie exemplaar is!! daarmede dat ze nooit een PVG nummer zullen vinden ook, want het is een niet in serie geproduceerd model! ik herhaal dat er op een frans forum nog een paar mensen zijn die zo een exemplaar hebben waarvan het heeeel moeilijk te oordelen valt wat nou niet,of wat dan wel is!! mijn DS is ingevoerd uit Frankrijk naar Nederland,waar ik haar ook gekocht heb. Nu weet ik ook dat de Nederlandse wetgeving het niet zo streng heeft op gebied van inschrijven!! Das dan weer anders hier in België. Hier zoeken ze tot ze het desbetreffende model vinden, en vinden ze niets ,dan krijg je een conformiteitspapier van de staat,als ALLEENSTAAND geval, dus geen PVG nummer te vinden. Het heeft dan ook bijna 3 maand geduurd eer ze ingeschreven was. De SM heeft hoop en al 1 en een halve week geduurd,en ze was erkend MET PVG nummer!
Groeten Dominique De Becker;
kzie nie goe wat PVG nummer hier mee te maken heeft?
Ik heb ook ne ingevoerde franse, in die tijd was een gelijkvormigheidsattest of COC in frankrijk niet belangrijk.
Dat heeft niets te maken met de series die toen geproduceerd werd.
In Belgie kun je dan een gelijkvormigheidsattestkeuring ondergaan en je wagen inschrijven met een door de Belgische staat uitgeleverd gelijkvormigheidsattest.
Dit heeft niets met de voor- tussen of na series te maken.
Gr
Mr. Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mr. Smith schreef:kzie nie goe wat PVG nummer hier mee te maken heeft?
Ik heb ook ne ingevoerde franse, in die tijd was een gelijkvormigheidsattest of COC in frankrijk niet belangrijk.
Dat heeft niets te maken met de series die toen geproduceerd werd.
In Belgie kun je dan een gelijkvormigheidsattestkeuring ondergaan en je wagen inschrijven met een door de Belgische staat uitgeleverd gelijkvormigheidsattest.
Dit heeft niets met de voor- tussen of na series te maken.Gr
Mr. Smith
inderdaad!! zo is het ook voor mijn SM gegaan!! maar voor mijn DS NIET! omdat ze gewoon niks terugvonden over mijn model!! dus : voor de SM heb ik een klein wit kaartje,OOK van de staat gekregen waar duidelijk een PVG nummer opstaat,dus (zo hebben ze mij gezegd bij GOCA)als ze een PVG nummer vinden weten ze dat dit een geldig ooit gebouwd voertuig is!! Van de DS heb ik dit niet en heb ik dan ook een papier als alleenstaand geval gekregen!! Zo ‘n papier krijg je ook als je een voertuig invoert,zoals jij aanhaalt “zonder papieren” maar de mijne had papieren,want ze was reeds in Nederland ingeschreven geweest
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CitroenAZU schreef:Jawel, ook de ID is als Prestige geleverd.
Alleen in het geval van de ID van de TS is dit geen Prestige geweest want die zijn altijd in AC200 geleverd (Noir)
De ID met separatieruit heet officeel : Voiture de maitre.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste