Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Vandaag heb ik mijn eerste XM gekocht. Het is een Turbo CT met leer, comfort pakket, radio bediening aan het stuur en elektrische stoelen.
De radio bediening aan het stuur kan ik niet in de folder vinden voor een Turbo CT, alleen voor een exclusieve. Wie heeft dat nog meer?
De auto is Blau Mauritius, heeft 131.000km gelopen en is van 2000, een echte laatste dus. Hier vast wat foto’s:
Voor meer pics (en groter), kijk ff hier: http://citroensite.eastern.nl/fotogalerij/viewscrolllist/32/954
Donderdag of zaterdag ga ik hem halen. De APK moet er nog op, en ook de winterbanden worden gemonteerd. De zomerbanden die nog vrij nieuw zijn krijg ik uiteraard mee!
Onderhoud is lekker goed gebeurd. De distributieriem is vervangen bij 119.000km en ook een redelijke nieuwe uitlaat & banden (winter is wat ouder, zomer 10.000km). De vorige eigenaar was de eerste, altijd dealer onderhouden en gekocht bij een Honda garage. Wel ver rijden, ik moest helemaal naar Maastricht…
Heeft iemand nog een prijslijst van de XM van 2000? Ik vraag mij af wat al die opties gekost hebben, vooral elektrische stoelen. Hoe onzinnig kan het zijn!
Kan het zijn dat er een boord-computer in zit? Op de bediening van de ruitenwisser zal nog wel een extra knop met <<. Maar ik heb niet genoeg geprobeerd / opgelet. Weet iemand of dat kan op een Turbo CT versie?
mooie xm man veel plezier ermee
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Gefeliciteerd met je nieuwe dame!
Animal triste post coitum
Ziet er goed uit
Veel plezier met je nieuwe aanwinst Heerlijke auto’s die xm’s
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
oooooooooh wat een heerlijke auto. Van Harte!
ziet er echt volledig nieuw uit….
Board computer is alleen op de Exclusieve standaard en niet als optie leverbaar
Uit mn hoofd was de prijs voor leren bekleding en electrische stoelen ca 5000 hfl.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
1998 is type3 Mijn v6.24 Exclusive heeft het iig allemaal…
Xsara_Coupe
ziet er echt als nieuw uit, veel geluk ermee
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Machtige mooie Xm
Gefeliciteerd
Prachtige machine, mooie kleur (heb ik ook )
Van de radiobediening dat is erg fijn! Over een boardcomputer weet ik niet op welke versies dat zit, maar echt spannend is het niet hoor.
# km tot dat de tank leeg is
gem vervruik
actueel verbruik (niet naar kijken als je met een koude motor wegrijdt… )
gemiddelde snelheid
temperatuur (standaard uit te lezen)
Veel plezier er mee!
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Jaloers… wees zuinig met je turbo!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Sjieke bak!
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Jaaa, dat zijn ze he! Gefeliciteerd!
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald. We zijn gelijk door Duitsland terug gereden.
Hij rijd minsten 220km/h op de teller, harde lukte niet. Toen moest ik weer remmen.
Wat me opgevallen is:
- Achterkant zakt in, moet niet mogen dacht ik. Tevens komt soms de melding dat het systeem niet op druk is (bij het starten na lang (2 uur of langer) stilstaan) Dan moet je dus even wachten, terug laat klep die vast zit of zo??
- Licht wind geruis bij het rechter voorportier.
- De verwarming op automatisch en 24 graden is niet snel heet. Ik weet niet, maar in mijn BX had ik de kachel behoorlijk warm staan altijd. Morgen ga ik van Apeldoorn naar Arnhem en zal ik hem op 24 graden zetten en automatisch. Dan eens kijken wat het wordt.
- De radio bediening aan het stuur werkt prima. Nu zit er echter een CD wisselaar in, en ik heb liever een MP3 speler. Die had ik ook in mijn BX, wellicht zo overzetten, maar de bediening aan het stuur wil ik wel behouden.
Fly XM, het bevalt prima. Ik vind het wel een hele andere auto als een BX GTI. Op de snelweg is de XM veel sneller, maar in de stad is de BX toch wat flexibeler en het parkeren met zo’n grote bak is wel lastiger. Vooral de grotere draai-cirkel.
mooie wagen
veeel geluk ermee
en vele zweefuren
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Ja ziet en zweeft waarschijnlijk heel fijn, we hebben er ook één in de familie een xm tct vsx ‘96 300,000 + fijne wagen hoor.
Succes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “