Hoi,
Ik had mij voorgenomen om mijn snoek binnen te laten staan wanneer er pekel op de weg ligt, in die gevallen rijd ik met de BX. Gaat prima en wel zo veilig om roest te voorkomen. Nu is het al een dag of 3 vorstvrij en heeft het ook geregend, dus vraag ik mij af: is alle pekel dan al van de weg af? Ik sta namelijk te popelen om straks mijn DS uit de garage te rijden, maar ik twijfel….
Wie weet het? Kun je dat misschien ergens opzoeken? Je hebt website voor mensen met hooikoorts over de hoeveelheid pollen in de lucht, heb je ook zoiets voor de hoeveelheid pekel op de weg???
alvast dank!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gewoon rijden met die handel Thijs,eventueel wat vaker afspoelen en schoonspuiten (liefst met warm water).
Ik doe het niet meer denk ik; ik schrok ervan hoe lelijk het plaatwerk werd dat een net halfjaar oude laklaag had…
Bovendien zit in de AX een zeer prettige kachel
‘Spirit of avant-garde’
gisteren was anders mijn xm behoorlijk wit uitgeslagen dus er ligt nu nog genoeg
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
xm'metje schreef:gisteren was anders mijn xm behoorlijk wit uitgeslagen dus er ligt nu nog genoeg
zeker!! ik ben gisteren met de C5 naar Oosterbeek gereden en ze is haast wit in plaats van grijs
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Het is een zeer persoonlijke zaak. Ga er maar vanuit dat zij, en dan met name “onder de rokken”, onder je r**t vandaan roest door pekel. Dat spul blijft verder wel een paar weken liggen, een buitje regen is niet voldoende.
Ik zou een ongelast exemplaar tussen oktober en april gewoon binnen laten. Bij de mijne is werkelijk alles al een keer gelast zodat het niet zoveel uitmaakt. Ik heb de vraag dan ook destijds omgedraaid: welke DS moet ik kopen, om gewoon het hele jaar door te rijden zonder het predikaat “zonde” op me te laden
Corrosion sympa!
tja, de mijne is dus nog ongelast en in erg harde toestand, is in ‘95 vanuit Zuid-Frankrijk naar NL gekomen en heeft sindsdien 1 eigenaar gehad, die alleen plezierritjes reed in de zomer… dus ik laat ‘m binnenstaan!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Pascal schreef:Gewoon rijden met die handel Thijs,eventueel wat vaker afspoelen en schoonspuiten (liefst met warm water).
Ik doe het niet meer denk ik; ik schrok ervan hoe lelijk het plaatwerk werd dat een net halfjaar oude laklaag had…
Bovendien zit in de AX een zeer prettige kachel
Een beetje vreemd antwoord. Niet?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
De mijne blijft ook binnen met dit pekel weer!! is als je er niet dagelijks mee buiten hoeft,veel geld in je portemonaie gespaard! las en antiroest behandelings werken kosten voor sommige Ds rijders heel wat duiten
Mijn vader was lasser plaatslager,en die heeft mij sommige truukjes geleerd,dus lassen is geen probleem en paswerken ook niet enkel vrees ik er voor,als ik ooit longuerons moet vervangen bij mijn DS,ik de stevigheid van het chassis ga veranderen,omdat ik niet over het nodige ondersteunings en klem materiaal beschik zoals onderandere blikwerk heeft!! die knellen je DS zodat ze geen mm beweegt als ze er een stuk uitzagen
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
ik sta ook te popelen, maarja hou je in en laat haar lekker binnen staan. Het moet eerst toch een paar keer zeer hard en redelijk langdurig geregend hebben vooral eer de zooi van de weg gespoeld is. Daarnaast is het wanneer de weg opgedroogd is een soort van stof dat overal tussen gaat zitten en wat met afspoelen eigenlijk alleen verergerd doordat het juist gaat werken wanneer het nat wordt
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Hmm, volgens mij worden het erg weinig klassiekers over 2 weken in heusden zo te horen .
Ik zou er zelf niet eens over peinzen trouwens om zo’n dame naar buiten te halen… Veel te zonde! Gisteravond werd hier nog vrolijk volop gestrooid. Mn xsara is al wit van het langs de weg staan
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
charlesdegaulle21 schreef:ik sta ook te popelen, maarja hou je in en laat haar lekker binnen staan. Het moet eerst toch een paar keer zeer hard en redelijk langdurig geregend hebben vooral eer de zooi van de weg gespoeld is. Daarnaast is het wanneer de weg opgedroogd is een soort van stof dat overal tussen gaat zitten en wat met afspoelen eigenlijk alleen verergerd doordat het juist gaat werken wanneer het nat wordt
klopt helemaal!! je moet ‘t niet gaan zoeken als het niet nodig is
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Persoonlijk kan ik mij erg vinden in het antwoord van Freek1971. Dit staat als een huis.
(maar Freek is dan ook specialist als ik zo naar zijn woonplaats kijk… )
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
langevelsloo schreef:Pascal schreef:Gewoon rijden met die handel Thijs,eventueel wat vaker afspoelen en schoonspuiten (liefst met warm water).
Ik doe het niet meer denk ik; ik schrok ervan hoe lelijk het plaatwerk werd dat een net halfjaar oude laklaag had…
Bovendien zit in de AX een zeer prettige kachelEen beetje vreemd antwoord. Niet?
Ehhh…ja,nu ik het teruglees inderdaad wel ja:
een ander aanraden te gaan rijden terwijl de mijne binnen blijft.. ops:
prutsert
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Pascal schreef:langevelsloo schreef:Pascal schreef:Gewoon rijden met die handel Thijs,eventueel wat vaker afspoelen en schoonspuiten (liefst met warm water).
Ik doe het niet meer denk ik; ik schrok ervan hoe lelijk het plaatwerk werd dat een net halfjaar oude laklaag had…
Bovendien zit in de AX een zeer prettige kachelEen beetje vreemd antwoord. Niet?
Ehhh…ja,nu ik het teruglees inderdaad wel ja:
een ander aanrader te gaan rijden terwijl de mijne binnen blijft.. ops:
prutsert
durven noem ik dit
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Pascal schreef:prutsert
Valt wel mee toch?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
jullie hebben allemaal groot gelijk, ik laat hem (haar) lekker binnen staan, dan maar even inhouden totdat het weer kan! Goh, wist niet dat het zo moeilijk kon zijn. Eerst hoop je tijden op een DS, veel sparen en zoeken, dan heb je er eentje en moet je jezelf inhouden in de winter om niet te gaan rijden…
Maar aan de andere kant: mijn oude BX rijdt ook errug lekker, da’s ondanks de status van ‘ouwe bak’ toch een erg fijne wagen!
En nu op naar de lente!!!