Sinds gisteren in het bezit van een mooie, groene ZX 1,9 D Avantage uit 1993!
Het is toch weer een ZX geworden (ondanks mijn vorige geldverslindende Reflex) omdat die dingen gewoon super rijden.
De heerlijke stoelen en de stuurbekrachtiging maken het rijden tot een waar genot Ik ben de :kroon te rijk….
van harte, en veel rijplezier…
PS, kun je je signature weer aanpassen
Re: Hoera! Weer een ZX!
Weefje schreef:Sinds gisteren in het bezit van een mooie, groene ZX 1,9 D Avantage uit 1993!
Het is toch weer een ZX geworden (ondanks mijn vorige geldverslindende Reflex) omdat die dingen gewoon super rijden.
De heerlijke stoelen en de stuurbekrachtiging maken het rijden tot een waar genot
Ik ben de :kroon te rijk….
EN…..?......vertel ons eens iets meer…foto’s….....hoeveel Km’s ??
Heb ik meteen wat andere vragen voor je…..jij hebt er als het goed is, een Toerenteller in zitten hè ?
Hoeveel rpm maakt hij nu bij 100 en 120km p/u ???
EN…zit er bij jou nu ook zo’n EGR in ??
EN…..?......vertel ons eens iets meer…foto’s….....hoeveel Km’s ??
Heb ik meteen wat andere vragen voor je…..jij hebt er als het goed is, een Toerenteller in zitten hè ?
Hoeveel rpm maakt hij nu bij 100 en 120km p/u ???
EN…zit er bij jou nu ook zo’n EGR in ??
Hoe krijg ik hier foto’s op?
Er staat 375.000 op de teller (wat de auto niet is aan te zien). De auto ziet er van binnen en van buiten strak uit! De vorige eigenaar (is vrachtwagenchauffeur) is er errug netjes mee omgesprongen. Alle toeters en bellen werken nog. Er zit sinds een tijdje een andere motor in. Die heeft net iets meer dan 2 ton gelopen.
Yep, er zit een toerenteller in (en zelfs een temp. meter! )
Ik heb nog niet harder gereden dan 110 p/u. De toerenteller gaf iets meer dan 2500 rpm aan…
Wat is “EGR”?
voor het plaatsen van foto’s klik HIER!!
en mocht het nog niet lukken, meel ze dan naar mij, zet ik ze online voor je..!
@ M&M, hier nu ook….
meel ze dan naar mij, zet ik ze online voor je..!
Ik mail de eerste foto wel even. Een uur geleden gemaakt vanuit het raam!)
gefeli.
vind de zx ook een heerlijke auto om in te rijden trouwens
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
hier is de ZX:
Staat op de server van erik, dus doet het niet altijd!
hier is de ZX
Thanx!
mooie bak hoor !
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ziet er netjes uit. Veel plezier en geluk ermee!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Weefje schreef:Er staat 375.000 op de teller (wat de auto niet is aan te zien).
ZO !
Kom ik aanzetten met 282.000 ......maar maak je niet dik hoor, mijn eerste en enige Xantia TD had er ook al 373.000 op zitten…en ook dat was beslist niet te merken of te zien.
Mooie kar hoor….5-deurs…..open dakje…..ik durf het haast niet te vragen, maarreh…..kost dat nou ? ops:
De auto ziet er van binnen en van buiten strak uit! De vorige eigenaar (is vrachtwagenchauffeur) is er errug netjes mee omgesprongen. Alle toeters en bellen werken nog. Er zit sinds een tijdje een andere motor in. Die heeft net iets meer dan 2 ton gelopen.
Yep, er zit een toerenteller in (en zelfs een temp. meter! )
Ahhhgr…....(jaloers) ops: .....dat zijn nu juist de 2 dingen die ik nog mis in mijn ZX’je.
Ik heb nog niet harder gereden dan 110 p/u. De toerenteller gaf iets meer dan 2500 rpm aan…
Wat is “EGR”?
Dat kan wel kloppen ja…..dat hij meer dan 2500 aangaf….maar ik zou het graag willen weten bij exact 100 ...en 120 km p.u.
Aan het toerental te horen draait die 1.9 D Reflex van mij bij 100 km p/u zo’n 3000 rpm…...het probleem is dat ik de laatste (pakweg) 7 jaar ALTIJD een toerenteller in de BX’en heb gehad….deze eerste ZX heeft er dus geen eentje.
EGR…...dat zit vlak achter je kleppendeksel….bij je uitlaat-spruitstuk dus….kun je moeilijk zien..is e.o.a. apparaat wat de uitlaatgassen weer retour stuurt, de motor in..zo heeft Marten Postma mij verteld.
Dat kost je blijkbaar ook 6 pk…..als je die er dus ook in hebt, heb je geen 71 maar 65 PK motor.
kost dat nou
Kostte niet zo duur (aldus R. en F. de Boer :44 )
Heb er €1400 voor betaald.
Ik zal even de toerenteller in de gaten houden voor je…
Weefje schreef:kost dat nou
Kostte niet zo duur (aldus R. en F. de Boer :44 )
Heb er €1400 voor betaald.
Ik zal even de toerenteller in de gaten houden voor je…
Heb ik die van mij dan akelig goedkoop gekocht..(550.- euro)....of zijn dat de normale prijzen voor een 93’er ZX 1.9D
Nu heeft die Reflex van me wel een lichte deuk rechtsachter, is 3-deurs…en verder *kaal* (geen rpm en temp meter, maar Wel weer st.bekr.)...maar misschien moet ik ze gewoon niet vergelijken met een BX TZD (turbo)....uit die bouwjaren.
Je hebt er toch zeker wel een vol jaar APK bij gekregen ??
En Graag ja….ik wacht met spanning die toerentallen af.
of zijn dat de normale prijzen voor een 93’er ZX 1.9D
Naar wat ik begrepen heb, is €1400 een redelijke prijs. De auto moet dan wel in goede staat zijn.
Je hebt er toch zeker wel een vol jaar APK bij gekregen ??
Jazeker. Tot november 2005. Heb ik daar even geen zorgen over…
Ik houd de toerenteller in de gaten…
De ZX is nu uitgerust met een heerlijk klinkende Magnat composet (heeft ZX14i er ingezet, waarvoor nogmaals dank!). Nu is het rijden helemaal te gek!!! :whoohoo
Mooi zo…..veel geluk ermee dan.
Vraagje : hoor jij ook dat *geronk* in het midden van de auto, als je pakweg 100 a 120 km p.u rijdt ?
Deze diesel maakt een ander geluid als de BX TZD…het is natuurlijk ook een hele andere Citroen. ops:
Geloof me of niet….maar s’morgens…als ik hem start, zit ik soms nog steeds te wachten tot de ZX *omhoog komt*.
(kan er niks aan doen, na zolang BX te hebben gereden)