hel1 schreef:en nog even wat: ik heb niet echt een warm hart voor deze digit, maar wel voor een hoop delen er van. ik wil het beeld dat jullie van me hebben niet helemaal kapotmaken, maar het moet toch gemeld worden
Je bedoelt dat de motor niet helemaal jofel is ?
Gefeliciteerd met de aankoop natuurlijk !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:hel1 schreef:en nog even wat: ik heb niet echt een warm hart voor deze digit, maar wel voor een hoop delen er van. ik wil het beeld dat jullie van me hebben niet helemaal kapotmaken, maar het moet toch gemeld worden
Je bedoelt dat de motor niet helemaal jofel is ?
Gefeliciteerd met de aankoop natuurlijk !
McDean schreef:hoeveel had deze digit eigenlijk gelopen?
Op de teller staat 176.000 km, en dat geloof ik ook wel. Dat is bij een Digit niet zo makkelijk terug te draaien. Is echt een pielwerk, wat ik zelf wel eens heb gedaan.
Motorblok mist wat slangen, radiateur hangt los, er zit geen carburateur met op, geen accu meer in, etc etc etc.
Ik heb er daarom ook volledig vrede mee dat ie als onderdelenleverancier gaat dienen. Deze wagen is echt veel interessanter dan een nette BX 14 die je op elke sloop vindt.
Denk al eens aan een keurig zwart type 1 dashboard, een net Digit-interieur, goed plaatwerk (weliswaar in verschillende kleuren), bumpers met GT-strips en natuurlijk het legendarische Digit-dashboard met volledige kabelboom.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Motorblok mist wat slangen, radiateur hangt los, er zit geen carburateur met op, geen accu meer in, etc etc etc.
Ik heb er daarom ook volledig vrede mee dat ie als onderdelenleverancier gaat dienen. Deze wagen is echt veel interessanter dan een nette BX 14 die je op elke sloop vindt.
Denk al eens aan een keurig zwart type 1 dashboard, een net Digit-interieur, goed plaatwerk (weliswaar in verschillende kleuren), bumpers met GT-strips en natuurlijk het legendarische Digit-dashboard met volledige kabelboom.
precies, ik had het niet mooier kunnen stellen, de auto wordt gestript en heel veel wordt meteen weer gebruikt voor de opwaardering van mijn digit en GT en wellicht verdwijnt er nog het één en ander naar een andere digit.
doet even pijn maar dan is iedereen weer blij.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik zie een heerlijk dagje sleutelen tegemoed.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mis gegokt dus !
Maar ik wil wel meesleutelen, heb nog maar 2 keer aan een BX gesleuteld, moet toch eens verandering in komen
Schijt aan originaliteit.
XBXG schreef:Ik zie een heerlijk dagje sleutelen tegemoed.
we moeten er inderdaad wel een mooie dag voor uitkiezen, sleutelen met handschoenen en een sjaal is niet zo mijn hobby, in een t-shirt met een lekkere temperatuur weer wel
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
XBXG schreef:Hey, dat is leuk.
Ik wist wel van het bestaan van de PH-86-BJ (als ik het goed begrijp), maar wist niet dat ie in handen was van iemand van het forum.En er is nog een forummer uit Venlo met een Digit.
Klopt, is inderdaad de PH-86-BJ. De kleur is Gris Renard, net als de 85 van Hel1. Waar vind ik het Digit-register?
Hel1, wat zijn de laatste 7 cijfers van het chassisnummer van de 85? Ben benieuwd hoe dicht dit bij dat van de 86 zit.
Misschien heb ik ook interesse in sommige delen van die arme Duitse Digit. Doet de sensor van de snelheidmeter het nog?
Toeters en bellen schreef:XBXG schreef:Hey, dat is leuk.
Ik wist wel van het bestaan van de PH-86-BJ (als ik het goed begrijp), maar wist niet dat ie in handen was van iemand van het forum.En er is nog een forummer uit Venlo met een Digit.
Klopt, is inderdaad de PH-86-BJ. De kleur is Gris Renard, net als de 85 van Hel1. Waar vind ik het Digit-register?
Hel1, wat zijn de laatste 7 cijfers van het chassisnummer van de 85? Ben benieuwd hoe dicht dit bij dat van de 86 zit.
Misschien heb ik ook interesse in sommige delen van die arme Duitse Digit. Doet de sensor van de snelheidmeter het nog?
Als ik het uit m’n hoofd zeg heeft Hel1 de 05XG1002, maar dat weet ik niet zeker.
Wat betreft dat GT/Digit-Register—> dat is van mij en staat enkel bij mij op m’n computer. Geen denken aan om dat publiek te maken na al mijn zoektochten. En het is verre van volledig. Al ben ik er de laatste 2 jaar weinig mee bezig geweest.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ik zal het in gedachten houden..
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
chassisnummer zal ik even opzoeken, maar niet nu, ga naar bedje toe
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
verrek, wouter heeft weer gelijk, chassisnummer klopt
wat is jouw nummer?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Toeters en bellen schreef:Misschien heb ik ook interesse in sommige delen van die arme Duitse Digit. Doet de sensor van de snelheidmeter het nog?
Helaas, die heb ik ooit eraf gehaald om te vergelijken met een andere, en toen is ie gaan slingeren. Oftewel, ik ben ‘m kwijt. Wie weet dat ik ‘m ooit weer tegenkom na een verhuizing….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hel1 schreef:verrek, wouter heeft weer gelijk, chassisnummer klopt
Hehe, ze noemen me niet voor niets de Digit-freak.
Alcyone had trouwens de 05XG0999 (PH-11-FL, reeds gesloopt).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Toeters en bellen schreef:XBXG schreef:Hey, dat is leuk.
Ik wist wel van het bestaan van de PH-86-BJ (als ik het goed begrijp), maar wist niet dat ie in handen was van iemand van het forum.En er is nog een forummer uit Venlo met een Digit.
Klopt, is inderdaad de PH-86-BJ. De kleur is Gris Renard, net als de 85 van Hel1. Waar vind ik het Digit-register?
Hel1, wat zijn de laatste 7 cijfers van het chassisnummer van de 85? Ben benieuwd hoe dicht dit bij dat van de 86 zit.
Misschien heb ik ook interesse in sommige delen van die arme Duitse Digit. Doet de sensor van de snelheidmeter het nog?
Als ik het uit m’n hoofd zeg heeft Hel1 de 05XG1002, maar dat weet ik niet zeker.
Wat betreft dat GT/Digit-Register—> dat is van mij en staat enkel bij mij op m’n computer. Geen denken aan om dat publiek te maken na al mijn zoektochten. En het is verre van volledig. Al ben ik er de laatste 2 jaar weinig mee bezig geweest.
Da’s leuk! Behalve opeenvolgende kentekens ook opeenvolgende chassisnummers. Hoe goed is de 85 nog? Originele kentekenbewijs er nog bij?
Jammer van het register…
de 85, om hem zo maar te noemen, rijdt prima, heeft alleen een vervelend iets in de hydrauliek waardoor de pomp veel werkt. we weten nog niet wat dat is. en dan is er nog wat aan het plaatwerk te doen. verder is het een auto om glimlachend in te rijden.
dus daarom heb ik nu die arme duitse digit erbij, kan ik weer wat verder rommelen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar