Mooie foto’s Alex! Ik zou onze Visa’s welleens willen vergelijken. En met meer natuurlijk ook!
Al wat bekend over evt. meeeting???
Niet bij mij…
Vandaag even een rondritje gemaakt door de provincie. Hier een foto uit Hindeloopen.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Je kan wel een 11 steden trip gaan maken. Kan je eigenlijk met de auto op de brug bij Bartlehiem? Het is wel geen stempleplaats maar wel heel bekend natuurlijk.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik woon vlak bij Bartlehiem, en ik weet zeker dat ik de Visa niet over die brug heen krijg We hebben het daar hier thuis wel over gehad trouwens
Maar misschien een idee om als Citroën forum mee te rijden met deze elfstedentocht ?
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Alexxxxx schreef:Ik woon vlak bij Bartlehiem, en ik weet zeker dat ik de Visa niet over die brug heen krijg We hebben het daar hier thuis wel over gehad trouwens
Maar misschien een idee om als Citroën forum mee te rijden met deze elfstedentocht ?
Gezellige optocht denk ik? Is er geen maximum aan het aantal deelnemers?
De DeLorean trok wel erg veel bekijks! Is natuurlijk ook wel een heel apart buitenbeentje.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een hele gezellige optocht. As er behoefte aan is, kan ik contact opnemen met de FMC (Fryske Motor Club), de organisator. Ze gebruiken mn foto’s toch al voor het boekje van dit jaar
Even een update…. Afgelopen zaterdagochtend met Lipje en Paladijn Lipje zijn oude autoradio in de Visa gebouwd. ‘s Ochtends vroeg vond ik al de reservesleutel in de brievenbus, dus ik ben nu compleet Gister dus naar Eindhoven heen en weer geweest, en hij maakt een pokke kabaal soms bij het koppelen/schakelen, en dan met name rond de 1,2 en achteruit…..... Volgens Lelijke Eend een kapotte druklager van de koppeling. Iemand een idee wat dit geintje me gaat kosten? (laat het bij de lokale garage doen, kan ik daar ook kennis mee maken) Of is dit bij de Visa iets specifieks wat alleen een Visa/oudere-Citroën-expert kan? En kan het ook iets anders zijn?
En anderhalve week geleden mijn eerste deuk gereden Ik moest naar een sollicitatiegesprek, en reed met mn zenuwslaperige kop te dicht bij ons huis langs… tegen de vensterbank aan Gelukkig alleen een deuk en lakschade, geen krassen tot onder de lak of zlefs gaten…
Hier een situatieschets van de situatie op mijn oprit. Een erg lastige voor een beginnend bestuurder als ik
De deuk
Pluspuntje is dat ik de baan heb gekregen, en dat ze bij die werkgever een eigen spuiterij hebben. Dus misschien kunnen ze hem daar tzt iverspuiten.
En, als parodie op de golfsjonnen met hun witte petjes op de hoedenplank, de pet van de Visa club achterop! Tegenwoordig tussen de gedubbelzijdigetapede boxen op de hoedenplank.
ZONDE!!!!!!!!!!!!!!
Emiel
Alexxxxx schreef:Even een update…. Afgelopen zaterdagochtend met Lipje en Paladijn Lipje zijn oude autoradio in de Visa gebouwd. ‘s Ochtends vroeg vond ik al de reservesleutel in de brievenbus, dus ik ben nu compleet Gister dus naar Eindhoven heen en weer geweest, en hij maakt een pokke kabaal soms bij het koppelen/schakelen, en dan met name rond de 1,2 en achteruit…..... Volgens Lelijke Eend een kapotte druklager van de koppeling. Iemand een idee wat dit geintje me gaat kosten? (laat het bij de lokale garage doen, kan ik daar ook kennis mee maken) Of is dit bij de Visa iets specifieks wat alleen een Visa/oudere-Citroën-expert kan? En kan het ook iets anders zijn?
(28/12/2006) Bij mijn “nieuwe” Visa 0.6 gekregen drukgroep. Paste echter niet, daarom te koop. Het is een nieuwe drukgroep, met koppelingsplaat.
Artikelnummer 3000 163 001. Ik heb een lijst met voertuigen waar de drukgroep op past, dus stuur een mailtje met je voertuig (met type en bouwjaar), dan zeg ik of het past!
Sttaat op de visa site
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Zijn de uitlaatklemmen van de Eend gelijk aan die van de tweepits Visa ?
Schijt aan originaliteit.
Gister een mooie sticker op de Visa geplakt. Zaterdag beginnen we aan de koppeling.
Vandaag de grote dag, er zou eindleijk een nieuwe koppeling in de Visa komen. Onderweg naar Emiel (in zijn garage zou het gaan gebeuren) schokte de Visa heel erg op lage snelheden, bovendien begon alles ontzettend naar olie te stinken. Het kabaal bij koppelen was nog steeds traditioneel erg rumoerig. Erg apart dat de mensen bij de stoplichten nu ineens wel bij me uit de buurt blijven… Heeft het toch nog voordelen dat je auto klinkt alsof ie elk moment uit elkaar kan spatten…. Bij Emiel aangekomen eerst zelf eens gekeken waar die stank nu vandaan kwam (ik was vroeg), en het drupte aardig onder de auto vandaan. Emiel was er ook al, kwam naar buiten, en heeft even een kort proefritje gemaakt. Apart om je eigen auto te zien rijden zonder dat je er zelf in zit… Zijn conclusie er is iets goed mis met de versnelingsbak. Na een half uurtje kwam ook 2cv (Voor de CFNL lezers, ik post dit stukje text op 4 fora, en op de andere 3 heet Lelijke Eend 2cv, dus voor het gemak noem ik hem even zo) ons vergezellen, zodat ik verder vooral dienst deed als lampekap . Niet erg, was mn sleutel-ontmaagding, en van kijken leer je ook heel veel. Zo ongeveer alles onder de motorkap gedemonteerd, en de versnelingsbak eens nader bekeken. Daar bleek nogal veel speling te zitten op de prise-as waarop 2cv even heeft gebeld met Gerard Maas, die ons telefonisch van advies voorzag. De versnellingsbak nog verder uit elkaar gehaald, en ja hoor, de eerste lager die we tegen kwamen was ondertussen niet veel meer dan metaalslijpsel… Dus nu eerst een nieuwe besteld voor we weer verder kunnen….
De foto’s:
Toen vond ik de motorkap er al leeg uit zien…. 2cv bezig met het weghalen van de voorbumper.
Daar nog een M6 boutje losdraaien….
Zusje kijkt toe….
Emiel is de stang aan het losmaken.
Dat kan nog leger daar voorin…..
Het blok kan er bijna uit….
Een groot gapend gat. Mijn Visa, wat doe je!
Nou ja, als het niet meer goed komt heb ik in ieder geval een mooie tuinbank…
Verse tomaten, peren, pruimen en visablokjes! Wie maakt me los!
Het motorblok en de versnellingsbak gescheiden.
Commentaar overbodig.
Moertjes, boutjes, klemmetjes, remmenreiniger, werkplaatshandboek.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Het lijkt allemaal zo simpel als je de foto’s bekijkt. Kennelijk had je zo’n beetje de allerlaatste kilometers met deze bak gereden. Nog veel suc6 met sleutelen verder. Prettig dat er forummers zijn die je zo willen bijstaan. Top! Levert ook nog eens leuk fotomateriaal op.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zit mij af te vragen hoe het komt dat de boel juist begon met herrie maken als je de koppeling intrapte. Volgens mij zou juist dan de prise-as (waar het eerste lager na het druklager compleet aan gort was) een beetje klem komten te zitten waardoor deze gestabiliseerd is en dus geen herrie zou moeten maken. Echter, precies het omgekeerde is het geval.
Overigens, sletelen was gezellig. Wel erg balen dat het dus niet de koppeling was, anders had je Visa wellicht nu alweer gereden.
Schijt aan originaliteit.
Wat ik mij ook nog afvraag is hoe dat lager kapot is gegaan. Botte pech (vuiltje in het lager waardoor het rap wegsleet) of kan er meer aan de hand zijn ?
Schijt aan originaliteit.