Goedenavond.
Even een vraagje.
Past een rf-afstandsbedienings-kastje van een xm ook op een BX??
En zoniet, de infrarood van een CX wel??
Alvast bedankt.
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
ik heb nogwel een infrarood van een bx liggen ...............
als je dat teminste zoekt ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
bedoel je dat kastje wat in de middenconsole zit? daar heb ik nog 1 van liggen alst goed is.
Status Quo schreef:bedoel je dat kastje wat in de middenconsole zit? daar heb ik nog 1 van liggen alst goed is.
die in de middenconsole is de cv module welke doormiddel van de IR module in het plafond aangestuurd wordt.
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik bedoel eigenlijk of de radiografische zender en ontvanger van een XM ook op een BX passen.
Dus in plaats van het origenele kastje in de middenconsole.
Het bolletje aan het dak is alleen de ontvanger, het kastje zit in de middenconsole.
- AX GT injection ph1
das de sensor.. voor de afstandbediening maar die gaat weer naar een bakje in de middenconsole die weer op zijn beurt een seintje naar de sloten stuurt.
Bij toeval uitgevonden ops: toen ik dat daar in de midden los had liggen
2cvman schreef:Ik bedoel eigenlijk of de radiografische zender en ontvanger van een XM ook op een BX passen.
Dus in plaats van het origenele kastje in de middenconsole.Het bolletje aan het dak is alleen de ontvanger, het kastje zit in de middenconsole.
zal met de nodige wijzigen en metingen wel passen. volgens mij kun je beter zo’n universeel setje kopen welke o.a. wel aangeboden wordt op marktplaats.
heb ook een dergelijk radiografisch setje in m’n ex BX16v geinstalleerd…
Status Quo schreef:das de sensor.. voor de afstandbediening maar die gaat weer naar een bakje in de middenconsole die weer op zijn beurt een seintje naar de sloten stuurt.
Bij toeval uitgevonden ops: toen ik dat daar in de midden los had liggen
dat bedoel ik.
Als je een radiografische ontvanger installeerd, vervalt de functie van het bolletje.
Ik gok dat die ontvanger hetzelfde is als die van de xantia/evasion, en die kun je zo overprikken. Zonder modificaties. Gewoon even proberen dus!
- AX GT injection ph1
jup mja als je radiografisch hebt hoef je IR tog niet meer die zit er dan voor de versiering
- AX GT injection ph1
laatst geprobeerd universele vc in die van Ijs ( toen nog in de diesel ) te bouwen maar die cv was later ingebouwd en dat werkte niet egt
als er een originele kabelboom in ligt ist denk ik een kwestie van bakje verwisselen
Harm schreef:Ik gok dat die ontvanger hetzelfde is als die van de xantia/evasion, en die kun je zo overprikken. Zonder modificaties. Gewoon even proberen dus!
tja, maar als ik hem koop, en hij past niet…....ik weet wel dat het kastje van een Xantia / Evasion zo over te prikken is.
Als het kastje van een XM het zelfde is, moet het passen.
Geplaatst: 30 Jan 2007 12:48 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Als ik het goed begrijp zit er in de middenconsole een kastje (waar precies, heeft er iemand foto’s?) dat verbonden is met het “bolletje” in het dak.
Als je aan het eind van de middentunnel, dus tussen de rugleuningen van de voorstoelen, kijkt, zie je daar een vreemd ondiep bakje zitten. recht daarboven zitten de achterste raamschakelaars.
Ruk dat bakje eruit, en je kunt naar binnen kijken. Dan zie je een zwart kastje zitten, dat je zo van de stekker kunt halen.
Wat harm zegt, dit ding heet meen ik een kikkert
Deze kun je vervangen door een exemplaar uit de Evasion die plug and play is. Die van de XM is mij niet bekend; mocht je het proberen laat het ons dat weten!
ok, heb foto gemaakt van een passend kastje uit een Xantia, het kastje van de XM was anders, volgens de verkoper.
Het past dus blijkbaar niet.
Als iemand nog een radiografisch kastje + zender overheeft, hou ik me aanbevolen.
vr gr