Zo vandaag weer lekker aan de klus geweest. Allereerst de radiateur er uit geprutst. Deze was linksonderin helemaal lek geslagen. Verder het luchtfilterhuis verwijdert om ruimte te creeren.
Daarna de condensor maar voorzichtig losgemaakt. De resterende R12 freon er uit laten sissen (was niet veel meer trouwens). Om daarna de condensor eruit te nemen. Deze kan beter vervangen worden denk ik. Want het is niet veel soeps meer . Verder 2 complete kabelbomen moeten verwijderen om het front vrij te maken voor het betere slijpwerk. Nou ja de foto’s spreken voor zich
Een onthoofde BX
En het betere zeer verantwoorde slijpwerk
Er was even een punt vandaag waarop ik het ff niet meer zag zitten. Maar gelukkig was mijn pa er nog die toen ff verder is gaan slijpen en me weer uit de put getrokken heeft . Met een beetje geluk zit eind deze week het andere front erin. Fingers crossed dus
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
apart hoor een snuitloze bx
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
net zo een destructrucktion derby bak
hoop dat die snel weer rijdt LJ
PrutsyLJ schreef:De resterende R12 freon er uit laten sissen (was niet veel meer trouwens). Om daarna de condensor eruit te nemen.
Niet zo netjes he ...
Citroën D Special 1970
OscarTZDTurbo schreef:PrutsyLJ schreef:De resterende R12 freon er uit laten sissen (was niet veel meer trouwens). Om daarna de condensor eruit te nemen.
Niet zo netjes he ...
Sorry, maar als je hele voorfront in de prak zit, je een arme student bent, lichtelijk gestresst bent vanwege je school en ook nog eens niet veel geld hebt om de auto te laten repareren of een andere te kopen. Dan ga je je geen extra gezeik op de hals halen vanwege een minimale hoeveelheid R12 freon waar de milieudienst onderhand bij moet komen. Bovendien zit er waarschijnlijk toch ergens een lek in het systeem dus die freon had er SOWIESO wel uitgekomen.
Sorry voor de ietwat heftige reactie maar ik word een beetje chagrijnig van dat soort opmerkingen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:
Sorry voor de ietwat heftige reactie maar ik word een beetje chagrijnig van dat soort opmerkingen.
Haha, 1 tip met dit soort dingen op een forum. Wat niet weet dat niet deert. Begin er gewoon niet over Dat voorkomt je bij voorbaat discussie met mensen langs de zijlijn.
Ja natuurlijk is het netter het freon eruit te laten halen door een aircospecialist (die het later ook weer moet vullen). Maar.. praktische overwegingen (de condensor zit toch in de weg als je gaat klussen) maken het wel lastig. En eerlijk is eerlijk: het verbaast mij, gezien de staat van de condensor, dat er nog uberhaupt koelmiddel inzat.
Ik zou wel de slanguiteinden naar de condensor luchtdicht aftapen, want je moet voorkomen dat er vocht in het systeem komt (dat wordt uit de lucht aangezogen/opgenomen).
Wel grappig: die voorkant ziet er nu net zo uit als de “wijlen” BX van Eric Vertogen toen hij hem net had.
Misschien kun je gelijk de roestige stukken in de zijkant (bij de bumpersteun) vervangen?
Veel succes ermee!
mpostma schreef:Misschien kun je gelijk de roestige stukken in de zijkant (bij de bumpersteun) vervangen?
Veel succes ermee!
Is wel het plan ja. Ook de roestplekken in de binnenschermen zullen worden aangepakt
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:mpostma schreef:Misschien kun je gelijk de roestige stukken in de zijkant (bij de bumpersteun) vervangen?
Veel succes ermee!
Is wel het plan ja. Ook de roestplekken in de binnenschermen zullen worden aangepakt
Precies. Je bent nu toch lekker bezig.
Ook al laat je de troep uit het systeem halen door een specialist dan zit er altijd nog een beetje in. Helemaal leeg krijg je het toch niet. Dus milieuvriendelijk zal het nooit worden, er zijn vast wel milieuvriendelijke systemen te maken maar die worden te duur voor de fabrikanten en dan doen ze het niet. Elk te besparen eurocentje wordt ook bespaard…
OscarTZDTurbo schreef:PrutsyLJ schreef:De resterende R12 freon er uit laten sissen (was niet veel meer trouwens). Om daarna de condensor eruit te nemen.
Niet zo netjes he ...
Eerdaags het bericht op alle voorpagina’s, Breaking News op CNN :
ENORM gat in de ozonlaag boven NL….experts vragen zich af wat de oorzaak is
Ja ok, maar er zijn wel meer van die hobbyisten die dat zo doen en zo blijft het natuurlijk wel slecht ... en als je zo´n arme student ben dan moet je gewoon geen auto gaan rijden daar krijg je alleen maar ellende van
Citroën D Special 1970
OscarTZDTurbo schreef:Ja ok, maar er zijn wel meer van die hobbyisten die dat zo doen en zo blijft het natuurlijk wel slecht ... en als je zo´n arme student ben dan moet je gewoon geen auto gaan rijden daar krijg je alleen maar ellende van
Zeg dan niks..
Ik vind dat je goed bezig bent LJ Ziet er wel eng uit..
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
OscarTZDTurbo schreef:als je zo´n arme student ben dan moet je gewoon geen auto gaan rijden daar krijg je alleen maar ellende van
hihi grappig
sorry.. maar ik ben arme student en ik rij al bijna 2 jaar probleemloos bx
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
mpostma schreef:Wel grappig: die voorkant ziet er nu net zo uit als de “wijlen” BX van Eric Vertogen toen hij hem net had.
Veel succes ermee!
Hmm, die zag er nog iets ‘erger’ uit.
bartus schreef:al die kabels net alsof het compleet naar de mallemoere is.. loopt een blok nou ook zonder radiateur?
Jawel: maar niet lang.