Basis BX 1.9 D
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 januari 2007 04:47 PM

Hello;
Zoals de meesten al weten heb ik een BX 1.9 D(basismodel) gekocht voor mijn dochter,welke heel goed rijd!! ook vermelde ik geloof ik al ,dat de bumpers afbladderen!! Nou had ik een vraag hoe die BX origineel zou geleverd kunnen zijn?? want ik merk nu dat de voorste bumper een lichtblauwe ondergrond heeft en de achterste een grijze ondergrond! zou deze oorspronkelijk met grijze ,niet gespoten bumpers kunnen geleverd zijn?? het is een type II met witte pinkers?? want dan prefereer ik om er terug 2 grijze,ongespoten bumpers op te zetten,want de wieldoppen zijn ook lichtgrijs alsook het dachbord en de deurpanelen Wink

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 28 januari 2007 04:49 PM
  [ # 1 ]

ik geloof dat de basis bx in het wit idd licht grijze bumpers hadden Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 januari 2007 04:53 PM
  [ # 2 ]
xm'metje schreef:

ik geloof dat de basis bx in het wit idd licht grijze bumpers hadden Rolling Eyes

de onze is blauw met afbladderende bumpers!! ze hebben mij dan ook gezegd als het originele gespoten bumpers waren,deze niet afbladderen omdat ze door en door gekleurd zijn!! Dit is niet het geval!! bestaan er nog grijze nieuwe bumpers?? ik heb al een paar okazie’s gezien,maar deze zijn ofwel bekrast of gebarsten Shocked

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 januari 2007 04:56 PM
  [ # 3 ]
blooper1963 schreef:
xm'metje schreef:

de onze is blauw met afbladderende bumpers!! ze hebben mij dan ook gezegd als het originele gespoten bumpers waren,deze niet afbladderen omdat ze door en door gekleurd zijn!! Dit is niet het geval!! bestaan er nog grijze nieuwe bumpers?? ik heb al een paar okazie’s gezien,maar deze zijn ofwel bekrast of gebarsten Shocked

ooh Surprisedops:  wat je hierboven schrijft klopt ,bumpers waren wel door en door maar op een blauwe horen ook blauwe bumpers dus geen licht grijs Wink

Groet Roy

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 januari 2007 04:59 PM
  [ # 4 ]
xm'metje schreef:
blooper1963 schreef:
xm'metje schreef:

ooh Surprisedops:  wat je hierboven schrijft klopt ,bumpers waren wel door en door maar op een blauwe horen ook blauwe bumpers dus geen licht grijs Wink

juist daarom mijn vraag?? Laughing
neen,maar 2 lichtgrijze bumpers zouden goed passen bij het geheel zoals ik hier hoger al aanhaalde Wink

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 28 januari 2007 06:22 PM
  [ # 5 ]

heb es even het bx’je bekeken in het andere topic ( leuk ding trouwens, poetsen nog wel even afmaken Wink  ) en zo te zien zit dus de originele kleur onder de verf.

heb dit ook gehad met mijn prestige en daar heb ik de hogedrukreiniger op gezet met vuilfrees ,ging perfect en het was er zo af Wink

Exclamation let er wel op dat je dit niet op je auto doet want dan ben je je verf zo kwijt !!! desnoods even de bumpers demonteren

Groet Roy

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 januari 2007 11:04 PM
  [ # 6 ]
blooper1963 schreef:
xm'metje schreef:

Eigenlijk een beetje apart: gespoten bumpers zijn door en door gekleurd? Het kenmerk van gespoten is toch juist dat het oppervlak gespoten is en niet door en door gekleurd?

Volgens mij zijn juist de niet-gespoten bumpers die wel in kleur zijn door en door gekleurd, dus de 14re, 16tri, cannes, deauville etc. De TZx, GTi en speciale uitvoeringen hebben gespoten bumpers.

Je ziet het aan het oppervlak: bij een origineel gespoten exemplaar is dit glad, en bij een origineel door en door gekleurd (of naderhand gespoten) exemplaar is dit enigzins ruw.

Om op je vraag terug te komen: ik heb wel vaker basis-bixen gezien in kleur met grijze bumpers. In Nederland heel af en toe, maar in Frankrijk zie (of zag) je ze best vaak. En lak van een origineel gespoten bumper laat niet zomaar los is mijn ervaring.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 29 januari 2007 11:21 PM
  [ # 7 ]
knäckor schreef:

Om op je vraag terug te komen: ik heb wel vaker basis-bixen gezien in kleur met grijze bumpers. In Nederland heel af en toe, maar in Frankrijk zie (of zag) je ze best vaak. En lak van een origineel gespoten bumper laat niet zomaar los is mijn ervaring.

dat stemt geheel overeen met mijn mening!trouwens als je de vraagbaak hebt van Olving,dan staat daar ook(op de cover) een basis BX op met in dit geval zwarte bumpers!! maar de onze heeft alles wat in kunststof is,in het lichtgrijs!! dus een setje lichtgrijze ongespoten bumpers,zouden hier volgens mij goed op staan Wink

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 30 januari 2007 04:46 PM
  [ # 8 ]

Mijn GTi (wit) had ook gespoten bumpers. Maar dan net niet wit, maar een beetje grijs. Van de voorbumper was de lak lekker aan het afbladderen geslagen, het was volgens mij een exemplaar dat ooit vervangen is.
Ik heb er dus maar spierwitte bumpers van een deauville op gezet, die blijven tenminste mooi.

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 30 januari 2007 05:17 PM
  [ # 9 ]

Orgineel zijn het ongespoten bumpers die door en door blauw horen te zijn.
Waarschijnlijk heeft een vorige eigenaar een keer de achterbumper plat gereden en was de orginele door en door blauwgekleurde bumper niet meer leverbaar. In dat geval monteerde men een witt/grijze bumper en dan maar spuiten. Ik denk dat ze toen ook direct de voorbumper meegenomen hebben om 1 geheel te houden.
Het wordt ontzettend moeilijk om een bumper in de orginele kleur te vinden.
Ik zou in ieder geval de voorbumper met de HDreiniger ontdoen van de verf, dan zie je hoe de orginele blauwe bumper lijkt. Aan de hand daarvan kun je dan zeggen of je op zoek gaat naar een blauwe achterbumper of toch maar twee grijze/witte pakt of de boel opnieuw spuit.
Persoonlijk zeg ik: orginele blauwe door-en-door bumpers zijn het mooist!

edit: als ik de foto’s zo zie zou het ook een optie zijn om beide bumpers te demonteren en ze met de HDreiniger te ontverven. Kun je daarna voor 1 van de twee een bijpassende bumper zoeken!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 januari 2007 06:27 PM
  [ # 10 ]
Chinco schreef:

edit: als ik de foto’s zo zie zou het ook een optie zijn om beide bumpers te demonteren en ze met de HDreiniger te ontverven. Kun je daarna voor 1 van de twee een bijpassende bumper zoeken!

Wellicht is de originele kleur ook gewoon zichtbaar aan de binnenkant.

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 30 januari 2007 07:09 PM
  [ # 11 ]
mpostma schreef:
Chinco schreef:

Stom, natuurlijk! Dan hoef je er inderdaad maar 1 af te spuiten!

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 januari 2007 10:46 PM
  [ # 12 ]
Chinco schreef:
mpostma schreef:
Chinco schreef:

Stom, natuurlijk! Dan hoef je er inderdaad maar 1 af te spuiten!

Ok! daar ga ik dan eens werk van maken.
Maar dan zo een identieke ongespoten bumper in blauw of grijs vinden, zal volgens mij geen makkie zijn! en dan bedoel ik wel ongeschonden.
Ik heb al één achterbumper in lichtgrijs en niet gespoten ,die zo goed als intakt is,liggen bij een vriend van mij, de voorste was beschadigd,dus eerst de verf er af spuiten!! Ik heb een hogedrukreiniger die 100 bars druk geeft! Is dat genoeg om hem proper te krijgen! of is er iets om op te smeren eerst,wat de verf zou los weken??

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 30 januari 2007 10:49 PM
  [ # 13 ]

is zat gewoon met de vuilfrees waar je de bestrating ook schoon mee spuit Wink

Groet Roy

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook