XBXG schreef:Ik heb nog wel een zeer nette einddemper liggen, als je daar interesse hebt. Is niet duur, mag voor 25 euro weg. >>>foto<<<
PS: Marten en Jelte: goed werk!!
Hee Wouter,
Bedankt voor het aanbod maar ik probeer eerst even of het met die Gungum te fixen valt. Trouwens vooral goed werk van Marten hoor
XBXG schreef:Ik heb nog wel een zeer nette einddemper liggen, als je daar interesse hebt. Is niet duur, mag voor 25 euro weg. >>>foto<<<
PS: Marten en Jelte: goed werk!!
@Wouter: Da’s helaas wel met flens. Deze Deauville met 14 motor heeft het schuifsysteem (zoals ook de ongeblazen diesel heeft).
mpostma schreef:XBXG schreef:Ik heb nog wel een zeer nette einddemper liggen, als je daar interesse hebt. Is niet duur, mag voor 25 euro weg. >>>foto<<<
PS: Marten en Jelte: goed werk!!
@Wouter: Da’s helaas wel met flens. Deze Deauville met 14 motor heeft het schuifsysteem (zoals ook de ongeblazen diesel heeft).
Dat dacht ik al. ops:
Ik haal die 2 systemen altijd door elkaar en weet nooit welke BX welk soort uitlaat heeft. ops:
Bij deze heb ik niets aangeboden aan Jelte.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zow…. Vandaag even de bx voor de herkeuring gebracht en rond half 4 kwam het verlossende telefoontje. Goedgekeurd! Had vanochtend nog even de hoogteregelaar gecheckt maar die was schoon en ook de uitlaat was nog gasdicht. Dat gun gum werkt dus toch zo slecht nog niet. Iedereen bedankt voor het advies en natuurlijk in het bijzonder Marten voor de sleutelklus! Volgende wat me te doen staat is het injectiegebeuren vervangen, dat begon uitgerekend vandaag weer uitgebreid te storen. Ik wacht al sinds november op een onderdeeltje wat ik van kakanox zou krijgen dus mijn geduld raakt wat op moet ik zeggen. Maar toch: hieperdepiep hoera!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
gefeliciteerd
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Perfect dus!! De inspanning is beloond in elk geval! Fijn dat die andere dingen ook zo makkelijk opgelost zijn.
En je weet hoe het gaat met een BX. Als je alles fixt, gaat er weer wat anders stuk. Dus laat altijd iets stuk wat niet zo belangrijk is
Heeft iemand nog de boutjes waarmee de stappenmotor op het injectiehuis gemonteerd zit? De mijne zijn losgetrild en ik kan ze hier in de buurt niet vinden.
Shit! Zoals ook al in het klaagtopic te lezen is heeft mijn uitlaat de geest gegeven. Net even bij daglicht gekeken en de pijp is gebroken, net voor de einddemper. Dat moet dus even vervangen worden. Was bang dat mijn eigen klem die ik had gebruikt voor de APK niet goed er op zat, maar die zit nog helemaal vast. Het laatste gedeelte is toch het stuk pijp vanaf de middendemper en de einddemper. Dat lijkt me een geheel?
mpostma schreef:jebbers schreef:Vrijdag moet de bx naar charleroi, dus mooi een lange rit.
DAn is die gumgum waarschijnlijk al weer pleite. Ik hoop niet met de betreffende demper Wel een mooie periode om nog even wat zandzakken achterin te gooien om de achterremmen los te krijgen. En check voor je naar de keuring gaat ook even of de hoogteregelaar droog is gebleven. Zo niet: opnieuw poetsen…
eeehm kun jij in de toekomst kijken? Alleen is hij niet op die plek afgebroken.
jebbers schreef:
eeehm kun jij in de toekomst kijken? Alleen is hij niet op die plek afgebroken.
Haha. Nja, die 14 uitlaten zijn vrij dun, dus als ze ergens doorrotten dan kun je erop rekenen dat de rest niet veel beter is. Als je dan ook nog een uitlaat hebt van kwikfit pisbakkenstaal (ofwel bosal) dan is het helemaal snel gebeurd.
mpostma schreef:jebbers schreef:
eeehm kun jij in de toekomst kijken? Alleen is hij niet op die plek afgebroken.
Haha. Nja, die 14 uitlaten zijn vrij dun, dus als ze ergens doorrotten dan kun je erop rekenen dat de rest niet veel beter is. Als je dan ook nog een uitlaat hebt van kwikfit pisbakkenstaal (ofwel bosal) dan is het helemaal snel gebeurd.
Komt bij dat je die uitlaatdelen niet zomaar uit elkaar haalt. Een paar sterke mannen lukte het niet, daar hadden we toch echt een bankwerker voor nodig ...
Ich bin ein Breaker
karel schreef:mpostma schreef:jebbers schreef:
eeehm kun jij in de toekomst kijken? Alleen is hij niet op die plek afgebroken.
Haha. Nja, die 14 uitlaten zijn vrij dun, dus als ze ergens doorrotten dan kun je erop rekenen dat de rest niet veel beter is. Als je dan ook nog een uitlaat hebt van kwikfit pisbakkenstaal (ofwel bosal) dan is het helemaal snel gebeurd.
Komt bij dat je die uitlaatdelen niet zomaar uit elkaar haalt. Een paar sterke mannen lukte het niet, daar hadden we toch echt een bankwerker voor nodig ...
Klopt helemaal. De twee dempers waren zo aan al elkaar gewend dat scheiden na 3,5 jaar onmogelijk bleek. Uiteindelijk dus ook een andere middendemper erop. Merkte bij het ophangen van het zaakje dat het achterste rubber door was. Misschien is hij daarom wel afgebroken of is dat pas na de breuk gebeurd. Geen risico genomen en gelijk maar even alle rubbers vervangen. De klemmen zijn natuurlijk ook nieuw, die krijg je er sowieso niet meer af zonder dat ze breken . Kan dus weer vrolijk verder tuffen .
mssl schreef:Ik merk gewoon dat de liefde tussen Jebbers en zijn BX 1400 steeds duidelijker wordt ! Goed werk man!
Ach je moet wat he, zoals Marten altijd zegt: karakter hoort erbij
jebbers schreef:mssl schreef:Ik merk gewoon dat de liefde tussen Jebbers en zijn BX 1400 steeds duidelijker wordt ! Goed werk man!
Ach je moet wat he, zoals Marten altijd zegt: karakter hoort erbij
Nou, dit is gewoon onderhoud. Edoch mooi dat je het weer gefixed hebt.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
mpostma schreef:jebbers schreef:
eeehm kun jij in de toekomst kijken? Alleen is hij niet op die plek afgebroken.
Haha. Nja, die 14 uitlaten zijn vrij dun, dus als ze ergens doorrotten dan kun je erop rekenen dat de rest niet veel beter is. Als je dan ook nog een uitlaat hebt van kwikfit pisbakkenstaal (ofwel bosal) dan is het helemaal snel gebeurd.
Ja, idd
is een kwikfit ding, zou ik nu nooit meer doen daar een uitlaat halen!
Hoeveel km staat er nu op die bx?