Wordt echt dit weekend als dit zeikweer tenminste eens een keer ophoudt!
Jos van der Voort
heb je de draden ook al eens doorverbonden van de sensor[overbruggen]
en ik hoop ook op beter weer ,als jij het heb dan zit er een groote kans in dat ik dat ook heb,we wonen niet zo ver uit elkaar[uurtje rijden]
kees van meerendonk
zx 16i break "96
zx16break schreef:heb je de draden ook al eens doorverbonden van de sensor[overbruggen]
en ik hoop ook op beter weer ,als jij het heb dan zit er een groote kans in dat ik dat ook heb,we wonen niet zo ver uit elkaar[uurtje rijden]
Dat overbruggen kan ik ook wel proberen maar wat wordt ik daar dan wijzer van? Of is dat om te bepalen of de sensor stuk is?
Jos van der Voort
ja dat doe ik altijd om te kijken of de sensor stuk is dan kortsluit ik de draden en als de fan aan gaat weet ik zeker dat het daar aan lig
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Van het weekend de ECU weer eens gereset en alle bekabeling naar de sensoren gecontroleerd.
Ik heb geconstateerd dat van een aantal connectoren vlak daarbuiten de buitenmantel van de draadjes is doorgesleten. Er wordt daar geen contact gemaakt.
Kun je die connectoren uit elkaar halen en de draadjes er opnieuw in verwerken?
Ga nu ook toch maar eens serieus werk maken van het uitlezen van de ECU want het motormanagement lampje brand alweer.
Jos van der Voort
sorry zx enschede een beetje laat met een reactie maar voorzover ik weet kan je de stekkers niet repareren
tip ga naar de sloop en knip daar een goede van de kabel boom af
en loop je moter nu prima?
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Als het MotorManagement lampje niet brand loopt-ie prima. Als het MM lampje brand dan loopt-ie een stuk beroerder en ik heb ook de indruk dat-ie dan flink verbruikt. Tussen 1:10 en 1:11.
Jos van der Voort
heb je ook al eens gedacht aan een andere ecu in de auto ,of een andere sonde in je uitlaat?
ps .ik heb na dat ik mijn injectiehuis schoongemaakt heb ,en geresett geen problemen meer gehad met de auto ,al heel wat kilometers gedraaid
tot nu toe
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Ik heb onder de auto kunnen kijken bij de laatste “klapperactie”. De lambda zag er prima uit. Misschien is-ie stuk maar dan moet de ECU dat uitwijzen.
Ik heb nog een complaat injectiehuis liggen van mijn oude blok. Eigenlijk wil ik die reviseren. Mooi klusje voor van de zomer.
Jos van der Voort
ja dan kan je hem goed uit elkaar draaien en reinigen,en daarna monteren en de ecu weer resetten en dan hopen dat dat het is
ik heb geluk met deze citroen rij nu 2,5 jaar met zeer lage kosten bijna geen slijtage gehad
hij moet nog een jaartje mee en dan naar een groter broertje kijken
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Dus met een foutcode in de ECU is het waarschijnlijk dat het wat anders is?
Jos van der Voort
Mwa… Dus toch nog gaan zoeken… Frustrerend hoor!
Jos van der Voort