ik heb een bx gekocht alles werkt eraan behalve mijn remlichten ik heb hem ook al doorverbonden gehad misschien weet iemand welke kleur kabels ervan zijn
ik hoop dat iemand iets weet groeten rik
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heb ik ook gehad controleer even of stekkertjes allemaal goed in de zekeringen kastje zitten want dat was toen bij mij het euvel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Remlichtschakelaar kan ook kaduk zijn, had ik laatst.
Op de remlichtschakelaar (het witte dingetje boven het pedaal) zitten gewoon twee schuifstekkertjes, hou ze tegen elkaar aan en je weet het. Als ze het dan wel doen, dan is het de schakelaar. 7 euro bij de brezan of zo iets.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
McDean schreef:heb ik ook gehad controleer even of stekkertjes allemaal goed in de zekeringen kastje zitten want dat was toen bij mij het euvel
Ook last van gehad; Brede witte stekker zat net iets te los (overigens konden ze allemaal wel een zetje gebruiken).
Makkelijke oplossing, want kost niets. Alleen kun je er wat lastig bij als je net zulke grote handen hebt als ik?!
Succes!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mij auto werd er in september (onder andere) nog op afgekeurd
In mijn geval was het een massaprobleempje bij de achterlichten, pas nadat ik 2x alle stekkers en contacten losgehaald en schoongemaakt had deden mijn remlichten het weer, de rest van de verlichting deed het verder prima.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oudelut schreef:McDean schreef:heb ik ook gehad controleer even of stekkertjes allemaal goed in de zekeringen kastje zitten want dat was toen bij mij het euvel
Ook last van gehad; Brede witte stekker zat net iets te los (overigens konden ze allemaal wel een zetje gebruiken).
Makkelijke oplossing, want kost niets. Alleen kun je er wat lastig bij als je net zulke grote handen hebt als ik?!Succes!
ik vond het idd ook goedkoop maar wat de handen betreft had ik minder moeite
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Haal het linker achterlicht er eens af, en kijk of beide stekkers goed vastzitten. Ik heb het bij m’n GTi eens gehad, dat de stekker van de kabel die tussen de 2 achterlichten loopt niet lekker zat. Daardoor deden alle remlichten ‘t niet meer…
dus, rommel eens met die stekkers en kijk of ‘t werkt
Re: remlicht bx doet niets
rik jongeneelen schreef:ik heb een bx gekocht alles werkt eraan behalve mijn remlichten
Die branden alleen als je op de rem drukt hè!?
sorry, flauw…
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 23-10-2005
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
misschien heel stom , maar controleer toch ook even de lampen zelf.
wie weet zijn ze toevallig alle 2 kapot ????
geen roest op de fittingen ???
Citroën , C’est une tres bien voiture !
Robin schreef:Remlichtschakelaar kan ook kaduk zijn, had ik laatst.
Op de remlichtschakelaar (het witte dingetje boven het pedaal) zitten gewoon twee schuifstekkertjes, hou ze tegen elkaar aan en je weet het. Als ze het dan wel doen, dan is het de schakelaar. 7 euro bij de brezan of zo iets.
===============================================
Klopt, dat komt vaker voor. Heb ik ook al zo’n 3 keer gehad in m’n BX-historie.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Is het probleem nou eigenlijk opgelost?
Harm schreef:Is het probleem nou eigenlijk opgelost?
Men had er 2 weken voor, dus het zal wel rond zijn zo langzamerhand…
Test
Thijsvandebles schreef:Harm schreef:Is het probleem nou eigenlijk opgelost?
Men had er 2 weken voor, dus het zal wel rond zijn zo langzamerhand…
Waarbij ik nog wil opmerken dat ook mijn remlichtschakelaar de geest gegeven had. Hij bleek vast te zitten. Kwam na enig aandringen (trekken met een griptang) wel weer los, maar had een zodanig hoge weerstand dat ik er maar een ander ingedraaid heb.
Deze schakelaars zijn trouwens schoon te maken; verdraai met een scherpe platte of punttang de “blinde” einden v/d contactjes en schuif ze door de schakelaar heen, krab ze dan goed schoon. Omdraaien lukt helaas niet…
Ich bin ein Breaker
Harm schreef:Daardoor deden alle remlichten ‘t niet meer…
Harm schreef:Is het probleem nou eigenlijk opgelost?
Misschien nog niet allemaal, maar 2 zal toch wel gelukt zijn?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
ik heb de aansluiting van de trekhaak er al afliggen ik heb de draardjes doorverbonden gehad maar welke kleur is van het remlicht en vanaf waar krijgt hij zijn voeding lampen zijn goed geen roest op de fittingen de min ook al opgeschuurd
rik jongeneelen schreef:ik heb de aansluiting van de trekhaak er al afliggen ik heb de draardjes doorverbonden gehad maar welke kleur is van het remlicht en vanaf waar krijgt hij zijn voeding lampen zijn goed geen roest op de fittingen de min ook al opgeschuurd
Heb je al gemeten of er spanning op de remlichtschakelaar staat? De schakelaar ligt aan één kant aan de eplus en schakelt die via de achterlichten naar de massa toe.
Je kunt de plus opzoeken met een meter, of met een los lampje en een koperdraadje. Maak de ene kant van dat draadje vast aan massa, bijv. de metalen ring van de sigarettenaansteker.
Mogelijk ligt er een zekering uit, maar dan zouden nog meer dingen het niet moeten doen - de ruitenwisser geloof ik. Als je daar toch bent, zit de flatcable aan de achterlichten wel goed vast op de zekeringenplaat? En als alle zekeringen heel zijn probeer dan eens de spanning van de aansteker af te takken en naar de remlichtschakelaar te leiden?
Ich bin ein Breaker