2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Nieuwe aanwinst: 2CV uit 1963 (nu in Nederland!)
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 22 augustus 2006 02:38 AM
  [ # 16 ]

Leuke eend! heb precies dezelfde ooit terug gereden uit frankrijk.
Vooral dat semi automaat rijd grappig. Is alleen wel lastig als ie niet start! Duwen heeft geen zin!

Volgens mij is dit het gewone 18 PK blok, die zijn vaak met die semiautomaat geleverd.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 23 augustus 2006 03:06 PM
  [ # 17 ]
verkuilm schreef:

Volgens mij is dit het gewone 18 PK blok, die zijn vaak met die semiautomaat geleverd.

Ik denk toch 15 pk, want een 18 pk heeft een spruitstuk die met 4 boutjes per kant op de cilinder gemonteerd zit.

Leuke eend hoor!

Profiel  
 
Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 23 augustus 2006 03:23 PM
  [ # 18 ]

Het IS gewoon een 15pk, een 18pk ziet er helemaal anders uit. Bovendien was de centrifugaalkoppeling al leverbaar in de jaren 50 op de 12pk Wink

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 23 augustus 2006 09:56 PM
  [ # 19 ]

Shocked wauw Shocked

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 23 augustus 2006 10:14 PM
  [ # 20 ]

meesterlijk autootje :thumbsup

zou zelf ook nog graag eens zo een echte eend met zelfmoorddeuren en ribbelkapje willen

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 27 augustus 2006 02:51 AM
  [ # 21 ]

Wat een leuk ding zeg!

Als ik het, vooral die lege aanblik onder de kap, zie ga ik dromen van mijn besteleendje, dat helaas nog 1175 kilometer verder op me staat te wachten….

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Openbekkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 29-07-2006

- ID/DS ID 19
Gepost: 30 augustus 2006 07:54 PM
  [ # 22 ]

Leuke eend hoor Laughing
Dit vind ik echt het leukste grilletje met die grote chevrons Cool

I believe i can fly

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 27 januari 2007 12:21 PM
  [ # 23 ]

Nee, helaas nog niet. Het eerdere plan om in oktober te gaan is niet gelukt wegen geen geschikt vervoer om hem op te halen. Nu wordt het april denk ik.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 29 januari 2007 01:45 PM
  [ # 24 ]

Volgens Citroën zelf (2cv évolution technique) kwam er in oktober 1961 een motor met 13,5 SAE pk. Dan in februari 1963 komt de 18 pk (SAE, anders 16,5 DIN pk).

Vanaf december 1960 wordt de nieuwe motorkap gemonteerd en in september 1962 is het nieuwe dashboard gekomen. In februari 1963 worden dan de nieuwe bumpers gemonteerd.

Mijn eend van juni 1962 heeft dus een gladde motorkap, het oude interieur en de 13,5 pk motor.

btw ik denk dat de kleur Jaune Pastis AC310 is. Hoe toepasselijk voor een franse eend Laughing

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 29 januari 2007 02:39 PM
  [ # 25 ]
bogaard77 schreef:

Wat een schatje.!

my words!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 31 januari 2007 10:59 PM
  [ # 26 ]

Ha Frank, dat is mooie info! Ik kan niet wachten om hem op te halen. Dat motortje klinkt zooooo mooi! Ik hoop dat er nog wel een en ander voor te krijgen is qua onderdelen, mocht het ooit nodig zijn. Het is tenslotte maar een korte periode geproduceerd.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 31 januari 2007 11:24 PM
  [ # 27 ]

Ik heb indertijd een spruitstuk en carburateur bij de EEEC gekocht. Ik zou me niet teveel zorgen maken, zeker niet als de motor mooi draait! Zou ‘m best wel eens willen zien!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
hanzelam
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-11-2006

Gepost: 12 februari 2007 04:10 PM
  [ # 28 ]

Wat een bijzonder leuke eend. Veel plezier ermee,en vooral met het naar huis brengen ervan.

Profiel  
 
marctv
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 23-06-2007

Gepost: 28 juni 2007 09:49 PM
  [ # 29 ]
Franq schreef:

Volgens Citroën zelf (2cv évolution technique) kwam er in oktober 1961 een motor met 13,5 SAE pk. Dan in februari 1963 komt de 18 pk (SAE, anders 16,5 DIN pk).

Vanaf december 1960 wordt de nieuwe motorkap gemonteerd en in september 1962 is het nieuwe dashboard gekomen. In februari 1963 worden dan de nieuwe bumpers gemonteerd.

Mijn eend van juni 1962 heeft dus een gladde motorkap, het oude interieur en de 13,5 pk motor.

btw ik denk dat de kleur Jaune Pastis AC310 is. Hoe toepasselijk voor een franse eend Laughing

Hoi, mooie eend.
Laat ik nu ook een `63 er gekocht hebben en ben druk op zoek naar zijn identiteit, omdat uiterlijk van een 63 er betreft , maar het intrieur van `61 ???

kijk hier .

http://www.2cv.nl/interactief/forum/viewtopic.php?p=100928#100928

groetjes Marc (alweer een-1t)

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 09 december 2007 04:32 PM
  [ # 30 ]

Hoera! De eend is eindelijk uit Frankrijk in Nederland gekomen. De eend is door 2 jaar stilstaan wel een beetje rommelig geworden in haar voorkomen, maar het wordt een erg leuk project om op te knappen.

Hier 2 plaatjes:

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook