10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
   
Het is een Xantia geworden ;-)
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 18 december 2006 02:52 PM
  [ # 136 ]

bij een kapotte thermostaat gaat de temperatuur ook omhoog bij snelwegritten, je hoeft dus niet direct van het ergste uit te gaan… Een thermostaat koop je voor een tientje ofzo..  Razz

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 20 december 2006 11:18 AM
  [ # 137 ]

Gisteravond zelf in gereden. Temperatuurmeter blijft keurig onder de 90 graden. Zowel op de snelweg als binnendoor (wat wil je ook met temperatuur rond het vriespunt).

Mn vrouw is het verder ook niet meer opgevallen. Toen het gebeurde stond ze in de file. Dat verklaart natuurlijk ook weer ‘t één en het ander.

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 20 december 2006 11:21 AM
  [ # 138 ]

Mag in file ook niet in rood!

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 25 januari 2007 12:04 PM
  [ # 139 ]

Vandaag maar eens met de garage bellen waar ik de auto gekocht heb. De (achter?)remmen van de Xantia piepen namelijk verschrikkelijk (voornamelijk bij langzaam rijden en dan remmen, bijvoorbeeld als je bij stoplicht aankomt rijden).

kHeb verder geen ervaring met het rijden in andere Xantia’s maar naar mij beleving is de vering achter niet OK. Als de auto stilstaat en ik duw op de voorkant dan staat de voorkant heerlijk te deinen als een bootje in ‘t water. Druk ik op de achterkant dan krijg ik veel weerstand en veert de achterkant nauwelijks (laat staan deinen). Dit was al zo toen ik de auto kocht (vanwege het lange stilstaan) maar toen zouden er nieuwe bollen in gezet worden achter om dit te verhelpen. Toen ik de auto op ging halen veerde die idd beter. Later toen ik eens onder de auto keek zag ik dat de veerbollen niet echt nieuw waren om te zien…. Overigens het gevoel dat mn Xantia (nog) niet zo veert als een Xantia waarmee ik bij een andere garage een proefrit heb gereden.

Aangezien er nog garantie op zit lijkt het me niet verkeerd nog een keer langs te gaan.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 25 januari 2007 12:09 PM
  [ # 140 ]

Piepen is niets vreemds maar wel heel simpel te verhelpen. Onze c5 had het ook. Dealer in nederland had allemaal tijdelijke oplossingen. Kwam steeds weer terug. Toen op vakantie in Zuid-Frankrijk nog is gevraagd. Die kwamen tot de conclusie dat de Citroen Nederland veel hardere blokken gebruikt. Nieuwe Franse zachte originele citroen blokken eronder en nix geen problemen meer Cool  Probleem is nooit meer teruggekomen.

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 25 januari 2007 12:47 PM
  [ # 141 ]
M&M schreef:

Bollen kun je vullen , .... piepen van de remmen achter is niets vreemds bij een HP Citroën Wink

Is zoiets echt te verhelpen met alleen vullen? Als een HP citroen lang stilstaat bestaat toch de kans dat een klepje oid in zo’n bol vast gaat zitten. Met een beetje mazzel schiet dat los als je wat gaat gymnastieken maar zo niet dan heeft vullen ook weinig zin.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 25 januari 2007 12:48 PM
  [ # 142 ]
Willeam schreef:
M&M schreef:

Bollen kun je vullen , .... piepen van de remmen achter is niets vreemds bij een HP Citroën Wink

Is zoiets echt te verhelpen met alleen vullen? Als een HP citroen lang stilstaat bestaat toch de kans dat een klepje oid in zo’n bol vast gaat zitten. Met een beetje mazzel schiet dat los als je wat gaat gymnastieken maar zo niet dan heeft vullen ook weinig zin.

Klepje in de bol?  Shocked

Als ik mag gokken zijn de achterbollen niet meer nieuw en zit eventueel de achterste hoogteregelaar een beetje vast.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 25 januari 2007 12:55 PM
  [ # 143 ]

Of je hebt slechte ADAL(s) , zoals wij hadden met een 95’er Xantia 1.9 D.
Die was ook bijna niet in te drukken achter, terwijl de bollen prima waren.

Overigens blijkt dat zelfs nog een probleem te zijn bij de C5…ik was eergisteren toevallig even bij Johan Oldenhage en zag daar een C5 op de brug staan die een nieuw achter draagarm lager kreeg.

Ook dat snap ik dus niet van Citroen….ze weten dit al van de BX, die vanaf 1982 is gemaakt, dus waarom dit nooit verbeterd ? Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 januari 2007 01:06 PM
  [ # 144 ]
Bram schreef:

Ook dat snap ik dus niet van Citroen….ze weten dit al van de BX, die vanaf 1982 is gemaakt, dus waarom dit nooit verbeterd ? Confused

Ze zaten al op de CX vanaf 1975. Ook GS, eend en DS en C15 hebben draagarmlagers, maar op de DS, GS en eend zijn ze wel duidelijk anders gelagerd. CX/BX/C15/XM/Xantia hebben exact dezelfde lagers voor zover ik weet.

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 25 januari 2007 01:35 PM
  [ # 145 ]

Zo, afspraakje gemaakt met de garage: volgende week donderdag.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 25 januari 2007 02:20 PM
  [ # 146 ]
mpostma schreef:
Bram schreef:

Ook dat snap ik dus niet van Citroen….ze weten dit al van de BX, die vanaf 1982 is gemaakt, dus waarom dit nooit verbeterd ? Confused

Ze zaten al op de CX vanaf 1975. Ook GS, eend en DS en C15 hebben draagarmlagers, maar op de DS, GS en eend zijn ze wel duidelijk anders gelagerd. CX/BX/C15/Xantia hebben exact dezelfde lagers voor zover ik weet.

xm ook.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 01 februari 2007 01:10 PM
  [ # 147 ]

Zo, vanochtend Xantia weggebracht. Kreeg een Fiat Tipo mee al leenauto. Aan het einde van de dam van de garage stopte hij er al mee; benzine op Laughing

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 februari 2007 01:57 PM
  [ # 148 ]
mpostma schreef:
Bram schreef:

Ook dat snap ik dus niet van Citroen….ze weten dit al van de BX, die vanaf 1982 is gemaakt, dus waarom dit nooit verbeterd ? Confused

Ze zaten al op de CX vanaf 1975. Ook GS, eend en DS en C15 hebben draagarmlagers, maar op de DS, GS en eend zijn ze wel duidelijk anders gelagerd. CX/BX/C15/XM/Xantia hebben exact dezelfde lagers voor zover ik weet.

Vroeger werd niet tot op de laatste cent(ime) gecalculeerd, het moest goed zijn. Vanaf de BX werd er scherper gerekend, ten koste van de klant… Ben blij met mijn DS!!!! Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 februari 2007 02:05 PM
  [ # 149 ]
DriverD schreef:

Vroeger werd niet tot op de laatste cent(ime) gecalculeerd, het moest goed zijn. Vanaf de BX werd er scherper gerekend, ten koste van de klant… Ben blij met mijn DS!!!! Very Happy

Ik denk al eerder. Die ADALS komen op de CX ook al voor. Wel eens gezien hoe de interieurbekleding van een GS er uitziet na een ton?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 februari 2007 04:28 PM
  [ # 150 ]
mpostma schreef:
DriverD schreef:

Vroeger werd niet tot op de laatste cent(ime) gecalculeerd, het moest goed zijn. Vanaf de BX werd er scherper gerekend, ten koste van de klant… Ben blij met mijn DS!!!! Very Happy

Ik denk al eerder. Die ADALS komen op de CX ook al voor. Wel eens gezien hoe de interieurbekleding van een GS er uitziet na een ton?

Maar wel goeie ADALS! Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
 
10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook