Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
de achterwielen van een zx staan er toch ook nooit helemaal recht onder? de bovenkant staat volgens mij altijd wel een beetje naar binnen. bij mij bv ook, terwijl de draagarmlagers gewoon nog prima zijn. geen speling en prima vering.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mkatgert schreef:de achterwielen van een zx staan er toch ook nooit helemaal recht onder? de bovenkant staat volgens mij altijd wel een beetje naar binnen. bij mij bv ook, terwijl de draagarmlagers gewoon nog prima zijn. geen speling en prima vering.
Yep. Had zo’n ding geen ‘sturende’ achteras dmv rubber blokken?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
/—\ is erg overdreven. de wielen staan boven +/- 1 cm meer naar binnen dan onder. Dat is volgens mij normaal bij ZX’en, zo ziet het er bij mijn ZX tenminste al 5 jaar uit.
En inderdaad de ZX heeft een tegen of meesturende achteras (weet niet of het nu mee of tegen is), dmv rubber blokken, details staan ergens in het ZX-forum.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
1 cm naar binnen aan de bovenkant zal vast wel normaal zijn.
Als je ZX een X-been heeft dan kan je dat echt wel zien! Bovendien loopt je wiel dan aan in de wielkast. Ik geloof dat ik in het jaar dat ik op het forum zit maar 2, misschien 3 keer iets gehoord heb over een ZX met X-been. En daar was ik er zelf 1 van….
Let maar eens op BX-en op de weg. Daar zie je het veel vaker. Het lijkt dan heel erg op een Bimmer (oude 3 serie) met een paar man achterin. Bling bling en /—\
Als TS na de schade geen idiote X-benen aan zijn ZX ziet dan zal er wel niks aan de hand zijn.
Jos van der Voort
Mja, mag het een keer?
Overigens heeft dat scheef staan(camber) te maken met de wegligging, volledig verticaal staande achterwielen zouden niet bepaald bevoordelijk zijn voor de wegligging, beladen al helemaal niet…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Even een schopje.
Ik heb een topic gestart bij “Xsara” maar kreeg ik erg weinig reactie, aangezien de Xsara en Zx erg gerelateerd zijn vraag ik het hier.
Ik heb, bij m’n Xsara ook een wiel scheef staan. Maar op het eerste gezicht lijkt niet de draagarm scheef te staan. Ik heb alleen schijven achter dus ik kan niet echt verschil zien, alleen dan dat ie niet recht “loopt” een vreemde banden slijtage en een aparte stand in de wielkast. Nou verdenkt iedereen natuurlijk de as maar er loopt niks aan, er kraakt niks, en ik voel geen speling. De scheef stand is dan ook niet zo /-\ maar het wiel staat iets te ver naar voren in de kast en met de voorkant iets naar het midden gericht. Zou dit ook een astap kunnen zijn?
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik ben even aan het meten geslagen, onder de auto kan ik nergens verschil meten. Maar het linker achterwiel staat ruim 2 cm dichter bij de dorpel dan rechtsachter…
Ik heb in dit topic gezien dat bij trommelremmen daar verschil gezien kan worden, heeft iemand een idee waar ik met schijven verschil zou kunnen meten?