Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
aller-aller schreef:hogervp schreef:En het bochtenwerk met een reguliere ZX is al een feest. Moet het alleen niet nat zijn, want daar hielden mijn 165-70-13 bandjes niet altijd van.
Patrickik heb er 195 50 15 onderzitten, dat is echt super, ook op nat
Ach tja, de good-old ZX. De Xantia wil best rap door een bocht, maar het is toch net even anders. Het voelt anders en rap bochtenwerk past naar mijn idee wat minder bij een Xantia. Uitgezonderd de echt sportieve versies.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
de mijne is aan de achterkant ook flink gezakt zoals je wel kunt zien op de foto. (bedankt voor complimenten trouwens) Ik zal eerlijk bekennen dat ik het de wat oudere mensen afraad, de achterkant is bij mij toch wel flink hard geworden. Maar ik ben nog jong en kan nog veel hebben gelukkig. Op strak asvalt rijd het super maar op de slechte klinker wegen ben ik er niet altijd even blij mee. Toch heb ik geen spijt van het verlagen omdat het er gewoon super gelikt uitziet en goed door de bocht wil.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Met de Xantia bochten nemen is ook wel lachen hoor, 4 wielen glijdend de bochten door en toch nog behoorlijke controle over de auto houden. Het ziet er alleen wat spectaculairder uit, dan dat er snelheid in zit.
@Patrick, als je me op een meeting ofzo tegenkomt, dan mag je uiteraard even een stuk rijden om het verschil te voelen
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
WYD schreef:Met de Xantia bochten nemen is ook wel lachen hoor, 4 wielen glijdend de bochten door en toch nog behoorlijke controle over de auto houden. Het ziet er alleen wat spectaculairder uit, dan dat er snelheid in zit.
@Patrick, als je me op een meeting ofzo tegenkomt, dan mag je uiteraard even een stuk rijden om het verschil te voelen
Wat zal dat een schok voor me zijn . Of valt het nog wel mee??
Ik ben zelf een groot liefhebber van een zo’n comfortabel mogelijk ingestelde vering. Ben dus wel erg benieuwd hoor.
Vanmiddag heb ik redelijk rap de snelweg verlaten, via zo’n 180 graden bocht. Het hing nog vrij scheef in de Xantia moet ik zeggen, maar ze gaf geen krimp. Tja dat heb je met het nieuwe rijden, zo min mogelijk remmen hè, dan ga je nog weleens wat hard door de bochten.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX 1.8I Aura
Hier wat foto’s van mijn 1.8I Aura uit 1994 op nieuwe schoenen sinds 1 maandje plm.
http://www.mijnalbum.nl/Album=O7JWPAYY
Velgen: AEZ Icon5 15’‘
Banden: 195x50
Greets
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Re: ZX Relfex 1.4i
FabienMoene schreef:http://fabienmoene.hyves.nl/fotos/71084085/0/0btJ/
Mijn ZX
Moeten we wel met z’n allen ff vriendjes worden eer we ‘m kunnen zien
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
en daar zijn ze dan!
op verzoek van velen! (zx-cruiser, zx-cruiser en zx-cruiser)
zijn hier dan eindelijk de foto’s van maarten’s 16v!
hier de foto’s met de 16v-velgen:
en vrijwel gelijk mijn eigen velgen eronder gezet, en de wagen ff opgepoetst… voor alle krasjes eruit te krijgen ben ik nog wel ff bezig!
hier de foto’s van hoe de auto nu is:
deze zomer zal hij zo blijven omdat ik eerst mijn studieschuld maar eens ga afbetalen daarna zien we wel verder!
it never gets any easier!
ZX-Cruiser schreef:ZO dat duurde even!
Maar lijkt er goed uit te zien
ja, zo lijkt het he
hopen dat ik met deze iets meer geluk heb!
dit weekend voor het eerst met deze auto naar friesland gereden (vriendinnetje (L)) en dat ging echt heerlijk! wel geschrokken van het verbruik trouwens… maar dat wist ik eigenlijk al
lekker wagentje voor alsnog!
it never gets any easier!
Omdat iedereen die een 16v heeft wel eens die pkjes in z;n rug wil voelen
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Ik heb redelijk wat kilometers in een ZX 16V achter de rug(80.000).
Ik heb ongeveer 40.000km(achter een volgende periode) snelweg kilometers gereden met een gemiddeld verbruik van zo’n 1:12. Dit is incl een uur file rijden per dag en waar mogelijk zo’n 130km gem per uur.
Allemaal exclusief truttig optrekken, sloom inhalen etc.
1:10 is zoals ZX-Cruiser al zegt heel goed mogelijk ook als je gebruikt maakt van de PK’s.
Als ik de mijne flink op z’n gat geef met shell v-power benzine kom ik nog niet onder de 1 op 9,5. En dan wordt elke pk die hij heeft gebruikt. Meerdere malen hoog in toeren doortrekken tot 180 en zelfs 220 aantikken. Tussendoor wordt dan normaal gereden .. maar zelfs dan zittie dus niet onder de 1op9. Dan moet je het wel heeel raar doen. Gebruik mijn auto laatste tijd eigenlijk alleen nog voor het plezier en dan wordt ie eigenlijk bij elke rit wel een keer flink open getrokken, gemiddeld kom ik dan op 1 op 9,7
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Danoontje schreef:wat liep hij? 1 op 7? ik heb 200cctjes minder en zit op 1 op 9
misschien moet jij dan maar eens even kijken of jou lambdasonde wel is aangesloten… had hiervoor ook een furio en daar haalde ik 1:13 met gemak!
om een reeel beeld te krijgen van het verbruik heb ik de kilometerstand genoteerd bij een volle tank, vanaf nu bonnetje van tanken bewaren en na 2 maanden een bereking te maken van een ERG gemiddeld verbruik
it never gets any easier!
Danoontje schreef:aller-aller schreef:Danoontje schreef:wat liep hij? 1 op 7? ik heb 200cctjes minder en zit op 1 op 9
misschien moet jij dan maar eens even kijken of jou lambdasonde wel is aangesloten
waar vind ik dit? mijn blok is nog niet in topconditie en er mist ook nog het 1 en ander, moet er nog druk mee aan de gang maar ik ben niet onhandig maar ook geen sleutelwonder.
De lamdasonde vind je net voor de katalysator inde voorpijp.Die meet je uitlaatgaswaardes.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Hmm zit er geen soort plug in de voorpijp net na het spruitstuk : Het lijkt op een soort bougie met draadje eraan.Als jou lamdasonde er niet zit dan krijgt je computer geen gegevens en kan dan idd een verkeerde inspuiting geven.Te weinig of te veel benzine of te weinig of te veel lucht.En dan kan de moter inhouden of smoren.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
peije1979 schreef:Hmm zit er geen soort plug in de voorpijp net na het spruitstuk : Het lijkt op een soort bougie met draadje eraan.Als jou lamdasonde er niet zit dan krijgt je computer geen gegevens en kan dan idd een verkeerde inspuiting geven.Te weinig of te veel benzine of te weinig of te veel lucht.En dan kan de motor inhouden of smoren.
Een slechte warme start, zoals zo vele 16v’s hebben, heb ik wat extremer last van:
Als ik 20min heb gereden, en de auto 5 min stilzet en daarna weer start wil slaat ie soms de 1e 4x starten na 5seconde lopen weer af. Hij loopt dan superslecht, je ruikt dat ie niet volledig verbrand, motormanagementlampje springt aan, hele auto schudt heen en weer. Totdat ie uit zichzelf een stoot extra benzine toevoegt, dan gaat de motor zonder gas te geven 2.000 toeren lopen, want na 1km rijden weer terugzakt.. Iemand een idee of dit ook verband houdt met mijn andere stotterprobleempjes? Is mijn lambda aan het doodgaan?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002