Totaal aantal Berichten: 129
- C5 2.0HDI 140pk millenium
zins een paar dagen zakt mijn c5 2002 2.0 break door de veren
als hij een nacht heeft gestaan dan staat hij bijna aan de grond
als ik dan de deuren open dan komt ie weer omhoog
niet leuk maar kan nog wel rijden he.
vanmorgen kwam ie echter niet meer omhoog
ben ingestapt en weg gereden pff was straat nog niet uit en ben toen weer terug gegaan,is echt niet mee te rijden eenmaal terug uitgestapt en
komt ie waarrempel wel omhoog en heb ik er toch mee kunnen rijden
weet biemand hoe dit komt en wat dit geintje nu weer gaat kosten????
word wel erg duur zo de c5
verder wel lekkere wagen
groet en hoor graag iets
Totaal aantal Berichten: 459
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: auto zakt door de veren
John, op dit forum zitten een heleboel aardige en deskundige mensen die je graag willen helpen met allerlei C5 zaken, maar het zou helpen als je:
1. Interpunctie gebruikt in je berichten. Zinnen beginnen met een hoofdletter en afsluiten met een punt. Dat maakt je berichten wat minder chaotisch, dan snappen de mensen je beter en dan krijg je ook meer en betere antwoorden.
2. Minder zou zeuren over de kosten van de C5. Je onzin bericht over de kosten van bouten heeft ook niet geholpen.
3. Gewoon een technisch hulpvraag stelt over een technisch probleem, zonder gelijk allerlei frustatiegevoelens te uiten.
Maar goed, nu inhoudelijk over je vraag.
Een C5 heeft geen veren en ook geen schokdempers.
Ja, het zou kunnen zijn dat je een hydraulisch lek hebt en dat kan begroteliijk worden. Heb je oranje LDS vloeistof onder de auto gezien ?
Wat ook heel goed kan, is dat de hoogteregelaar achter niet helemaal goed werkt. En dat is het eind van de wereld (en je portomonnaie) niet.
Ga gewoon even langs de C-dealer, komt het allemaal wel goed.
Gr. Ronald
Ps. Maar niet rijden met de auto als hij niet goed omhoog komt, dan jij rijd je echt schade.
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
olie
nee heb niks zien lekken liggen geen vlekken onder de auto
Totaal aantal Berichten: 459
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: olie
schon schreef:nee heb niks zien lekken liggen geen vlekken onder de auto
Ok. Met hoofletter O en een punt na de k.
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Mag het gezeur over taal achterwege blijven ? Er zijn nou eenmaal mensen die wat minder goed zijn in taal dan anderen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 586
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Helemaal mee eens Lelijke Eend.
Zolang de berichten enigszins leesbaar zijn, moet een ander niet met een rode pen in de aanslag gaan lezen. Zeker niet wanneer dat oordeel zelf ook vol staat met zeker tien interpunctiefouten. ops:
GeraldDSuper schreef:Zolang de berichten enigszins leesbaar zijn, moet een ander niet met een rode pen in de aanslag gaan lezen.
Precies. Als de boodschap maar overkomt!
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
kZag gisteren op de rondweg in Houten een XM rijden (!) waarvan de achterkant op de laagste stand stond en de vering voor in orde leek. ‘t Leek wel of ie op wilde stijgen.
Totaal aantal Berichten: 532
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
GeraldDSuper schreef:Helemaal mee eens Lelijke Eend.
Zolang de berichten enigszins leesbaar zijn, moet een ander niet met een rode pen in de aanslag gaan lezen. Zeker niet wanneer dat oordeel zelf ook vol staat met zeker tien interpunctiefouten. ops:
Laat ze maar eens zien.
Moet wel zeggen dat degene die over de taalfouten iets zei, ook de enige was die iets zinnigs te melden had.
Het lijkt er inderdaad op dat een hoogteregelaar niet meer functioneert. In ieder geval even langs de dealer, zou ik zeggen.
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Harm van Beek schreef:
Moet wel zeggen dat degene die over de taalfouten iets zei, ook de enige was die iets zinnigs te melden had.
Hij was tevens degene die hier een volledige offtopic-discussie ging aanzwengelen. En zie je eigen reactie eens, de discussie stopt maar niet… (ondanks het verzoek van mijn collega mod!)
Kortom, kappen met het taal-gezeur en ontopic verder!
taalfouten
Jammer dat ik niet 100% FOUTLOOS SCHRIJF.
En dat het in deze vraag van mij haast alleen maar om schrijffouten
gaat ,heb ik besloten dat de moderator mijn vraag wel mag schrappen.
Ga dus gewoon naar de dailer en zal derhalve
niet meer reageren.
Valt me erg tegen moet ik zeggen
jammer
Totaal aantal Berichten: 480
- Xantia Turbo Diesel Break
Laat ik toch steeds denken dat het Forum bestaat om mensen te helpen.
anders heb ik hier ook niets meer te zoeken,want auto rijden vind ik voor
mezelf onverantwoordelijk,maar als je elke hele dag alleen thuis zit vind ik
het heerlijk om anderen te mogen helpen.Dat is nl. het werk van de echte
automonteur.
Beetje jammer dat schon op zijn taalfouten wordt afgerekend.
Ronald_Xantia (vast docent Nederland op een VMBO) heeft het voor mekaar. Iemand heeft een Citroën en stelt een vraag op zijn manier op dit forum. De vraag was mij zonder hoofdletters en punten wel duidelijk. Misschien is dit wel de eerste hydropneumatisch geveerde Citroën die hij heeft gehad.
Gewoon vragen blijven stellen hoor Schon, met of zonder hoofdletters, komma´s of punten.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heren! Welk gedeelte was er nu niet duidelijk?
PS Vragen aan moderators dien je ook te richten aan moderators, via PB dus. Doe je het in het topic dan ontstaat er vervolgens nogmaals een offtopic discussie. (zie hierboven)
Slotje dus.