Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat weet ik. maar die op jouw foto’s is alleen de DS unit op de SM geklust toch? en niet de mechanische i.c.m. de ds unit… huh?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Dat weet ik. maar die op jouw foto’s is alleen de DS unit op de SM geklust toch? en niet de mechanische i.c.m. de ds unit… huh?
het zijn ook geen foto’s van mijn eigen blok. Deze heb ik gejat van iemand. De eerste foto laat een systeem zien zoals ik het op m’n auto heb. Hier drukt de DS spanner dus inderdaad tegen de originele gebogen kettinggeleider van Maserati. In mijn ogen het mooiste en beste systeem. Soortgelijke systemen vind je ook op moderne jaguars en bmw’s. Top dus. Volgens insiders gaat het 500.000 km mee….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:zo dus!
heb ik ook gejat op het net!!
Ge had wel een betere kwaliteit foto kunnen jatten!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:zo dus!
heb ik ook gejat op het net!!Ge had wel een betere kwaliteit foto kunnen jatten!
weet ik!!maar de foto die ik gejat heb is in TIF formaat welke niet geaccepteerd word door photobucket,waar ik foto’s host!! dus heb ik de foto bewerkt naar JPEG,met kwaliteitsverlies als gevolg
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:waterman771 schreef:blooper1963 schreef:zo dus!
heb ik ook gejat op het net!!Ge had wel een betere kwaliteit foto kunnen jatten!
weet ik!!maar de foto die ik gejat heb is in TIF formaat welke niet geaccepteerd word door photobucket,waar ik foto’s host!! dus heb ik de foto bewerkt naar JPEG,met kwaliteitsverlies als gevolg
stuur mij die Tiff maar eens dan maak ik d’r iets moois van!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
OK! zal ik doen Waterman771!!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Voila dus! Ik hoop dat deze beter word!!
de andere was nogal troebel inderdaad!!
voldoende verschillende oplossingen zo te zien!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Welke is nou de v.d. L. oplossing?!
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ieksEmmu schreef:Welke is nou de v.d. L. oplossing?!
Mijn 2e foto, en de foto van Blooper zijn beide van der Laan oplossingen. Deze oplossingen hebben hun betrouwbaarheid bewezen over een periode van 25!! jaar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:ieksEmmu schreef:Welke is nou de v.d. L. oplossing?!
Mijn 2e foto, en de foto van Blooper zijn beide van der Laan oplossingen. Deze oplossingen hebben hun betrouwbaarheid bewezen over een periode van 25!! jaar!
Mag het nu ineens wel bekend gemaakt worden?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citrods schreef:waterman771 schreef:ieksEmmu schreef:Welke is nou de v.d. L. oplossing?!
Mijn 2e foto, en de foto van Blooper zijn beide van der Laan oplossingen. Deze oplossingen hebben hun betrouwbaarheid bewezen over een periode van 25!! jaar!
Mag het nu ineens wel bekend gemaakt worden?
Ik heb die foto’s ook van het net, dus zal het wel bekend zijn inmiddels.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om jullie allen ook een idee te geven van de originele ( altijd afbrekende) kettingspanner hier een foto:
Je ziet eigenlijk meteen de kwetsbaarheid en knullige constructie…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Klopt het verhaal dat Maserati oorspronkelijk een andere spanner wilde installeren, maar dat Citroen deze wel goed genoeg vond? Ik heb wel eens gehoord dat de zwakke punten van de SM motor precies terug te voeren zijn op de wijzigingen van Citroen t.o.v. het originele ontwerp…