2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
SM en klapperen van de ketting?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2007 02:44 PM
  [ # 16 ]

Dat weet ik. maar die op jouw foto’s is alleen de DS unit op de SM geklust toch? en niet de mechanische i.c.m. de ds unit… huh?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 januari 2007 02:48 PM
  [ # 17 ]
bogaard77 schreef:

Dat weet ik. maar die op jouw foto’s is alleen de DS unit op de SM geklust toch? en niet de mechanische i.c.m. de ds unit… huh?

het zijn ook geen foto’s van mijn eigen blok. Deze heb ik gejat van iemand. De eerste foto laat een systeem zien zoals ik het op m’n auto heb. Hier drukt de DS spanner dus inderdaad tegen de originele gebogen kettinggeleider van Maserati. In mijn ogen het mooiste en beste systeem. Soortgelijke systemen vind je ook op moderne jaguars en bmw’s. Top dus. Volgens insiders gaat het 500.000 km mee…. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 31 januari 2007 11:03 PM
  [ # 18 ]

zo dus!
heb ik ook gejat op het net!!

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 januari 2007 11:44 PM
  [ # 19 ]
blooper1963 schreef:

zo dus!
heb ik ook gejat op het net!!

 

Ge had wel een betere kwaliteit foto kunnen jatten! Wink  Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 31 januari 2007 11:52 PM
  [ # 20 ]
waterman771 schreef:
blooper1963 schreef:

zo dus!
heb ik ook gejat op het net!!

 

Ge had wel een betere kwaliteit foto kunnen jatten! Wink  Wink

weet ik!!maar de foto die ik gejat heb is in TIF formaat welke niet geaccepteerd word door photobucket,waar ik foto’s host!! dus heb ik de foto bewerkt naar JPEG,met kwaliteitsverlies als gevolg Laughing

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 januari 2007 11:56 PM
  [ # 21 ]
blooper1963 schreef:
waterman771 schreef:
blooper1963 schreef:

zo dus!
heb ik ook gejat op het net!!

 

Ge had wel een betere kwaliteit foto kunnen jatten! Wink  Wink

weet ik!!maar de foto die ik gejat heb is in TIF formaat welke niet geaccepteerd word door photobucket,waar ik foto’s host!! dus heb ik de foto bewerkt naar JPEG,met kwaliteitsverlies als gevolg Laughing

stuur mij die Tiff maar eens dan maak ik d’r iets moois van!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 31 januari 2007 11:59 PM
  [ # 22 ]

OK! zal ik doen Waterman771!!! Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 februari 2007 12:53 AM
  [ # 23 ]

Voila dus! Ik hoop dat deze beter word!!
de andere was nogal troebel inderdaad!!

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 01 februari 2007 01:32 AM
  [ # 24 ]

voldoende verschillende oplossingen zo te zien!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 01 februari 2007 08:35 PM
  [ # 25 ]

Welke is nou de v.d. L. oplossing?!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 februari 2007 10:36 PM
  [ # 26 ]
ieksEmmu schreef:

Welke is nou de v.d. L. oplossing?!

Mijn 2e foto, en de foto van Blooper zijn beide van der Laan oplossingen. Deze oplossingen hebben hun betrouwbaarheid bewezen over een periode van 25!! jaar!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 02 februari 2007 01:20 AM
  [ # 27 ]
waterman771 schreef:
ieksEmmu schreef:

Welke is nou de v.d. L. oplossing?!

Mijn 2e foto, en de foto van Blooper zijn beide van der Laan oplossingen. Deze oplossingen hebben hun betrouwbaarheid bewezen over een periode van 25!! jaar!

Mag het nu ineens wel bekend gemaakt worden?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 februari 2007 01:52 AM
  [ # 28 ]
citrods schreef:
waterman771 schreef:
ieksEmmu schreef:

Welke is nou de v.d. L. oplossing?!

Mijn 2e foto, en de foto van Blooper zijn beide van der Laan oplossingen. Deze oplossingen hebben hun betrouwbaarheid bewezen over een periode van 25!! jaar!

Mag het nu ineens wel bekend gemaakt worden?

Ik heb die foto’s ook van het net, dus zal het wel bekend zijn inmiddels.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 februari 2007 11:16 AM
  [ # 29 ]

Om jullie allen ook een idee te geven van de originele ( altijd afbrekende) kettingspanner hier een foto:

Je ziet eigenlijk meteen de kwetsbaarheid en knullige constructie…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 02 februari 2007 11:44 AM
  [ # 30 ]

Klopt het verhaal dat Maserati oorspronkelijk een andere spanner wilde installeren, maar dat Citroen deze wel goed genoeg vond? Ik heb wel eens gehoord dat de zwakke punten van de SM motor precies terug te voeren zijn op de wijzigingen van Citroen t.o.v. het originele ontwerp…

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook