Zo, de BX staat voor de deur. Na enig noodzakelijk schoonmaak werk, een behoorlijk natte vloermat tegengekomen. Dit wist ik al, en lag volgens mijn broertje (vorige eigenaar) aan een missende dop ergens onder de auto (hij heeft het nog niet aan kunnen wijzen).
Maar, ik heb eens goed gekeken, en ik kan geen missende dop vinden. Is er nog ergens anders wat te vinden wat zou kunnen zorgen voor een flinke hoeveelheid water daar waar het niet hoort??
Ik ben een BX “newbie” wat betreft er 1 bezitten. In mijn jeugd hebben we er diverse gehad, en mijn broer heeft er ook al een paar “versleten”.
Ik ga uit van heel veel prettige KM’s en zal binnenkort eens foto’s schieten en wat meer over dit “barrel” vertellen.
Hier alvast een “sneak preview”
Greatnix Spookeend
Waar is het nat? Kan aan bijvoorbeld deurrubbers (was bij mij zo) liggen of kachelradiateur (bijrijder voorin). Ook een dakraam wil weleens lekken…. Ik heb er ergens een draadje over, daar staan meer mogelijke oorzaken in.
De hele vloermat bestuurderszijde is doorweekt. Ik weet nog even niet waar verder te kijken…......
open dakkie zit er niet in….
Greatnix Spookeend
spookeend schreef:De hele vloermat bestuurderszijde is doorweekt. Ik weet nog even niet waar verder te kijken…......
open dakkie zit er niet in….
Greatnix Spookeend
Klinkt als een lekke kachelradiateur
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ziet er wel geinig uit met die motorkap zo
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Die bak zal ik eens naar kijken, roest zit er zat zo hier en daar (de bestuurders deur (het scharnier dan) is er ook al een keer opnieuw ingelast) Ik vermoed een beetje dat het een met het ander te maken heeft, en dan zou die bak daaro een beste kans maken om de oorzaak te zijn.
Als het de kachelradiator is, (ik dacht dat ie aan de bijrijders kant zou zitten?) zijn er dan nog meer kenmerken waar ik aan zou kunnen zien dat dat het idd is? Dat ik niet voor jan met de korte achternaam de hele boel lostrek om erachter te komen dat ie het prima doet en niet lek is.
De kachel wordt ook op korte ritjes goed warm.
Greatnix Spookeend
spookeend schreef:Die bak zal ik eens naar kijken, roest zit er zat zo hier en daar (de bestuurders deur (het scharnier dan) is er ook al een keer opnieuw ingelast) Ik vermoed een beetje dat het een met het ander te maken heeft, en dan zou die bak daaro een beste kans maken om de oorzaak te zijn.
Als het de kachelradiator is, (ik dacht dat ie aan de bijrijders kant zou zitten?) zijn er dan nog meer kenmerken waar ik aan zou kunnen zien dat dat het idd is? Dat ik niet voor jan met de korte achternaam de hele boel lostrek om erachter te komen dat ie het prima doet en niet lek is.
De kachel wordt ook op korte ritjes goed warm.
Greatnix Spookeend
Kachelradiateur ruik je ook. Een zoetige weeige geur in je interieur… Koelvloeistof… Ruik je dat niet en ruikt de vloeistof ook puur naar water, dan zou ik idd gokken op een rubber of die bak. Zit er toevallig niet al te lang een nieuwe ruit in? Verkeerd afgekitte ruit komt ook nog wel is voor. Enige optie is goed drogen en vervolgens de tuinspuit er op zetten om te kijken waar het binnen komt. Hierbij moet uiteraard 1 persoon de spuit er op zetten terwijl de ander ind e auto ligt om te kijken…
Succes iig! Ziet er wel apart uit zo met die motorkap
Mooie BX, al zou ik toch de originele kap er op leggen..
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
spookeend schreef:Die bak zal ik eens naar kijken, roest zit er zat zo hier en daar (de bestuurders deur (het scharnier dan) is er ook al een keer opnieuw ingelast) Ik vermoed een beetje dat het een met het ander te maken heeft, en dan zou die bak daaro een beste kans maken om de oorzaak te zijn.
Als het de kachelradiator is, (ik dacht dat ie aan de bijrijders kant zou zitten?) zijn er dan nog meer kenmerken waar ik aan zou kunnen zien dat dat het idd is? Dat ik niet voor jan met de korte achternaam de hele boel lostrek om erachter te komen dat ie het prima doet en niet lek is.
De kachel wordt ook op korte ritjes goed warm.
Greatnix Spookeend
Hij zit ook aan de passagierskant. Je kan hem controleren door je beide dashbordkastjes te demonteren en te kijken of hij lekt. Wel de kachel op de warmste stand zetten.
Overigens, als je kachelradiateur zo hard lekt dat het binnen zeiknat is, zal je ook wel wat koelvloeistof uit je koelsysteem verliezen. Misschien daar eerst maar eens naar kijken dan.
Xsara_Coupe schreef:
Kachelradiateur ruik je ook. Een zoetige weeige geur in je interieur… Koelvloeistof… Ruik je dat niet en ruikt de vloeistof ook puur naar water, dan zou ik idd gokken op een rubber of die bak. Zit er toevallig niet al te lang een nieuwe ruit in? Verkeerd afgekitte ruit komt ook nog wel is voor. Enige optie is goed drogen en vervolgens de tuinspuit er op zetten om te kijken waar het binnen komt. Hierbij moet uiteraard 1 persoon de spuit er op zetten terwijl de ander ind e auto ligt om te kijken…
Succes iig! Ziet er wel apart uit zo met die motorkap
Mooie BX, al zou ik toch de originele kap er op leggen..Xsara_Coupe
Jah anders gaan de mensen nog denken dat je een sjonnie bent
Eveneens ben ik tevens ook.
Kachelradiateur is het bijna zeker niet, want dan lekt hij aan bijrijdersruimte.
Sluit je deur wel goed af en is de deurrubber en/of raamrubber niet versleten?
Enige dop die ik zo uit m’n hoofd weet, zit volgens mij in de buurt van de middenconsole onder de stoel geloof ik. Maar daar zit een stoel/tapijt/isolatiemat overheen. Kom je dus niet echt makkelijk bij en kan volgens mij ook geen water doorheen komen, want er zit daar volgens mij een dubbele plaat.
kachelradiator valt dus af. Die bak denk ik ook, volgens de lasser van het scharnier, zat daar geen roest (is deels uit elkaar geweest daaro)
Er is de laatste 3 maanden 30.000 km mee gereden (heeeeel veeeel dus) en er is alleen in het begin een nieuwe radiateur in gegaan, verder geen problemen met koeling. Die lucht, tja, beetje muffig met een vleugje vanille en denne geur (thnx to the geurdingen aan de spiegel die nou wel weg zijn, bleeeeh)
We gaan van het weekende maar eens goed zoeken, want dit is niets zo. Ik krijg de mat er ook zo 123 niet makkelijk uit, zit goed vast onder de middenconsole. Er liggen nu kranten die ik dagelijks vervang, neemt ook best veel vocht op.
Bedankt voor het meedenken.
Ik laat nog weten wat het wel was.
En die motorkap, die gaat eraf, das een persoonlijke kap voor mijn broertje, ik zou niet willen dat er iets mee gebeurd. En ik vind m grijs (of evt ooit nog es matzwart net als de eend) mooier.
Greatnix Spookeend
We hebben nog niet gekeken naar de lekkage, van het weekend aan de beurt.
Maar, ik ben alvast begonnen met Audio inbouw, en dat valt nog niet mee. Wat een vervelende ruimte heb je achter die deuren, en ik kan de speakers ook niet goed op het metaal monteren. Een plaatje mdf gaat wellicht uitkomst bieden, maar wat een bos draad heeft zo’n bx deur zeg. Ik wil de deuren zoveel mogelijk orgineel houden, dus de roosters moeten er weer opkunnen. Nu heb ik een mooi 13 cm compo setje en ik denk dat ik de “tweeter” roosters (op het dash) verzaag en daar netjes de tweeters inmaak. (nog even op zoek naar een sloper dus, want ik moet wel een setje reserve hebben).
Nu de vraag, zijn er nog meer mensen die een degelijke 13 cm speaker in de deur hebben gebouwd? En zo ja, Hoe dan? Want ik ga bang zijn dat het lastig gaat worden om een beetje kick laag uit de deuren te krijgen.
En dan vraag 2, die deur panelen zullen er makkelijk af komen, maar zit alle bedrading aan de duer zelf vast of aan de bekleding?? Ik wil de deuren toch een beetje gaan dempen.
Greatnix Spookeend
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
bedrading van de ramen zit aan het plastic gedeelte vast waar de knopjes en de speakers in zitten, voor de rest zit het in de deur.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb me speakers aan de achterkant van de deurpannelen gemonteerd dit scheeld weer ruimte en kan het kapje erover
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ow, ok, dus als ik het goed begrijp is zelfs de deurbekleding niet een geheel?
En de speakers kunnen wel gemonteerd worden op de orginele plaats, maar dan is te weinig stevigheid denk ik om een beetje laag te krijgen. Vandaar dat ik ze liever ook nog monteer aan het metaal van deur, dmv een vulring.
Als ik dan alles verder zo dicht mogelijk maak, dan speelt de speaker echt in de deur, en niet in het plastic omhulsel en de deur, zoals orgineel het geval is.
Ik ga het wel es proberen van de week. Maar ik moet niet teveel slopen natuurlijk, dan wordt een goedkope bx al gauw weer duur, lol.
Morgen maar es wat sloperijen afbellen, of er ergens nog een BX op de sloop staat.
Greatnix Spookeend
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
t plastic gedeelte zit met 3 schroefjes aan het beklede gedeelte.. en idd gewone plastic houders wil de luidspreker wel snel tegen het plastic beuken met een irri geluid
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik heb alleen speakers achter op dit moment klinkt ook wel fijn.