Leuk nieuwtje opgevangen vanmiddag bij m’n jaarlijkse vaderdagbezoekje aan schoonpapa: m’n zwager & tweelingbroer van m’n egaa heeft z’n Xantia 1.8i-8V voor een XM 2.0i-16V verruild…
zelfde bouwjaar, maar dan wel met elektrisch dak….
De opstelling op de oprit gaan dan ook per 1/7/2004 veranderen bij familiebijeenkomsten:
> C5 HDi Prestige
> XM 2.0i-16V
> C3 XTR 1.6i-16V
> 2CV6 Special
nu alleen nog de volgende zwarte schapen bekeren:
zo wens ik m’n schoonmoeder een Saxo toe, ipv haar Ypsilon; m’n zwager ipv z’n Vectra een Xantia, m’n andere zwager ipv z’n Saab 9-3t toch weer een grote Citroen (hij reed ooit diverse XM’s, heeft nu twee Saabs), en last but not least: de Cuore van m’n egaa…
maar die is helemaal verzot op Japans, dat maar niet stukgaat…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
in het weekend is de opstelling bij de oprit van mn ouders:
[list]DS 23 Pallas
Xantia 1.8i
AX 1.1 TE
[/list:u]
Dan hebben onze buren een ZX en daarnaast hebben ze een C3. Dus het is een hele opstelling van Citroens ..
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
nu alleen nog de volgende zwarte schapen bekeren:
Je lijkt me de meest geschikte persoon om op zaterdag hier op de Lijnbaan (Rotterdam) te gaan staan en iedereen bekeren tot het rijden van een Citroen
Ten minste als je boven het geschreeuw uitkomt van die lui die iedereen tot god proberen te bekeren
Totaal aantal Berichten: 480
- Xantia Turbo Diesel Break
Ik hoef gelukkig niets meer te bekeren.Na 41 jaar bij Citroën zit het sr
nu zo in dat we waarschijnlijk nooit meer wat anders zullen rijden.
Ik kan me haast geen type herinneren waar ik ooit niet in heb gereden.
Van een klaverblaadje (C2 3 zits)uit 1922 tot en met de SM en ook de
Vrachauto’s.alleen de bussen niet.
heeft Citroen dan bussen gemaakt?
De vrachtwagen (Berliet) ken ik wel, maar (personen)bussen…..
Ja,maar benalve Berliet was er in de 70er jaren ook de 350.Zowel in kaal
chassis als bus.Met een DS23 motor en hydr.systeem voor de remmen
bij ons voor de deur staan 2 keer xm
2 keer xantia
1 keer bx
1 keer cx
Tom Duckpower schreef:heeft citroën dan bussen gemaakt?
De vrachtwagen (Berliet) ken ik wel, maar (personen)bussen…..
dit of vorig jaar stond een artikel over deze personenbussen in de citroexpert.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Was dat niet over de Berliets in het algemeen?
en euh, Gerard, was die 23IE de enige beschikbare motor in de 350?
M’n vader een xantia 2.0i 16v millesime uit 2000, een 2cv6 special uit 1979 en een uit 1986
Ik heb een BX progress en ben bezig met de aanschaf van een BX16v. (De progress blijft)
M’n zusje moet ik nog bekeren, want die rijd in een VW polo.
M’n opa en oma zijn peugeotfanaten dus dat is opzich nog wel te doen, helemaal omdat ze 2 weken geleden een peus 407 ore blanc hebben aangeschaft
Ik weet niet of ik mijn familie al beschreven heb…
Wij: XM 2.0i (pa) & 2cv6 special (ik)
verder heb ik een Xantiase zus, heel blij met haar “Luxevoiture” (Xantia 1800 break)
Opa en Oma rijden Xantia 2.0HDi, daarvoor XM, BX, CX, DS (2x), VISa (2x), Dyane (2x), en een reeksje amerikanen.
Verder heb ik een tante met een Saxo en een Evasion,
een oom met een Evasion, en had ik een tante met een AX 1.1 (nu mazda wegens goedkope occasie en AX dood).
Aan moeders kant : een tante met een ZX break diesel, een mooie groene, die bovendien binnenkort wegmoet. (opelgaragrist deed een groot order bij haar man, dus moet er uit beleefdheid een opel bij )
Verder heb ik m’n nieuwste schoonbroer zo ver gekregen dat als hij een auto koopt, het een citoën is.
Re: Citroenfamilie…
XTR schreef:
De opstelling op de oprit gaan dan ook per 1/7/2004 veranderen bij familiebijeenkomsten:
> C5 HDi Prestige
> XM 2.0i-16V
> C3 XTR 1.6i-16V
> 2CV6 Specialnu alleen nog de volgende zwarte schapen bekeren:
zo wens ik m’n schoonmoeder een Saxo toe, ipv haar Ypsilon; m’n zwager ipv z’n Vectra een Xantia, m’n andere zwager ipv z’n Saab 9-3t toch weer een grote citroën (hij reed ooit diverse XM’s, heeft nu twee Saabs), en last but not least: de Cuore van m’n egaa…
De bovenstaande Citroen-familie wil maar niet groeien;
m’n schoonmama heeft onlangs de Elefantino Blu ingeruild voor een Rosso,
(weer een Yp dus)
schoonpapa twijfelt nogal over de opvolger voor z’n C5 fase 1, het varieert per week tussen Frans, Engels, Tjechisch, of toch maar weer een C5 fase 2…
en dan m’n egaa: de Cuore heeft nu plaats gemaakt voor een Seicento ops:
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
voordat ik m`n familie ga bekeren zal ik eerst de hand in eigen boezem moeten steken. m`n XM wordt nog altijd overschaduwt door 2 Jaguars en `n Lancia; alleen de XM heeft één groot voordeel…die is APK gekeurd
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Mijn persoonlijke Citroën-historie staat hieronder chronologisch (sinds 1981).
Mijn zus heeft in de jaren ‘80 een Eend gehad en mijn zwager (van mijn vrouws kant) heeft korte tijd in een Xantia Diesel gereden. Maar die vond hij te traag en dochterlief -mijn nichtje dus- vond ‘m te deinerig . Zwager rijdt nu Mondeo; zuslief rijdt ‘81 Land Rover (ook eigenzinnig dus ) en voor “daags” met haar ega een Megane break.
Andere zwager / schoonzus hebben een Frontera, m’n vader een splinternieuwe Yaris, en bij mijn schoonmoeder staat na het overlijden van mijn schoonvader nog steeds de ‘71 Rekord (rijdt nog steeds en wordt keurig APK actueel gehouden als erfstuk in de familie )
Ik ben dus de enige Citrofiel in de familie (al heeft m’n zoon ook wel een zwak voor de double chevron)
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ja,Rocco.In die tijd hadden ze nog geen Diesel en was de 23 ds motor
de zwaardte die beschikbaar was.Met een speciale bak was hij sterk
genoeg en zo snel hoefde dat niet.
Totaal aantal Berichten: 129
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Re: Citroenfamilie…
XTR schreef:en last but not least: de Cuore van m’n egaa…
Volgend jaar komt de C1 in die klasse, gebouwd in samenwerking met Toyota (techniek), is dat niet Japans genoeg
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986