Ben bezig met opkalefateren van de behuizing van mijn luchtfilter (DS21 i.e.). Hij is intussen gedemonteerd en het filter ligt ook helemaal uit elkaar in de wasbenzine. De behuizing ga ik stralen en poedercoaten. Zijn er nog tips waar ik rekening mee kan houden?
Ook kan ik nu makkelijk bij het hoogtecorrectie-mechanisme van de koplampen, hoe strak moet de afstelling zijn van de spandraad die daaraan bevestigd is (als de auto achter op z’n gat ligt)???
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
in rijstand moet de hoogte regelbalk gelijkmatig aan de voor- en achteras ‘hangen’, dmv het W-haakje.
Meestal zit de draad naar achteren vast gerot….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De filters moeten heel licht ingevet zijn voordat ze weer teruggeplaatst worden.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ingeolied!! met een beetje motorolie is meer dan genoeg
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
een iets afwijkende vraag, maar hopelijk snel beantwoord;)......de stalen filters zijn die nog nieuw te verkrijgen en zo ja…waar dan??
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
dank allen voor de input. Het filter is lekker ingeolied en zal binnenkort teruggeplaatst worden (als de behuizing is gepoedercoat).
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012