Lelijke Eend schreef:Wat zijn Traxxen toch mooie wagens !
Mooi en vooral imposant
En Martijn spot er 2 op een dag, alsof het niks is.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik spot elke avond even of de mijne nog in de schuur staat (en soms rijd ik hem even buiten om nog beter te kunnen kijken). Eerdaags eerst eens een beetje plaats maken, zodat ik er wat makkelijker aan kan prutsen (nog iemand geinteresseerd in een peugeot 404 automatique met kenteken maar veel werk of voor onderdelen?)
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nog iemand met een hobby
Gisteren een 11BL gespot in Hilversum (met 3e remlicht ). Jammer van die gele kentekenplaten; dat staat echt niet.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik wil echt ooit nog een TA hebben. Gewoon voor dagelijks gebruik
Die driebak is een belemmering, die 91dba bij 100KM/H ook maar daar hebben ze oordoppen voor uitgevonden.
Van DS naar TA… lijkt me ontzettend cool om een minimaal 49 jaar oude auto te hebben!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Daar droom ik de laatste tijd ook een beetje over. Geen Trax in concours staat, maar een Trax die er erg gebruikt uit ziet maar wel technisch in orde is. En het schijnt dat je voor 2500 euro een DS bak kan laten modificeren zodat je je Trax met een goede 4-bak uit kan laten rusten.
Schijt aan originaliteit.
citroen ds schreef:
Maar als je een traction wilt kopen voor dagelijks gebruik dan is een naoorlogs model aan te raden. Dit rijdt net iets beter dan een vooroorlogs exemplaar en de naoorlogse tractions zijn sneller en maken zelfs minder lawaai.
MvG Frank
Rijd jij er wel eens mee rond in Veldhoven? Ik heb je nl nog niet gezien
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
ik was nog wat Tractions tegen gekomen:
citroen ds schreef:Maar kom je dan vaak in Veldhoven? Er staan namelijk veel tractions in Veldhoven, dus de kans dat je een traction ziet is groot.
Woon tegenwoordig bij het City, dus ben benieuwd
Gister gespot bij het ophalen van mijn leasegebak bij de Seat dealer
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Merk en type: Citroën Traction Avant
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Turkije
Datum: 26-06-2006
Fotograaf/Bron: 2cv
Bijzonderheden: De dag voor ik deze prachtig mooie wagen op de foto zette, zag Inge vanuit de bus tijdens een reisje nar een klein dorpje deze Traction staan. Ik niet
Inge vertelde me dat ze een auto met een enorm Citroën-teken (Double Chevron) voorop zag staan. Ik geloofde er geen barst van, maar op de terugweg van het dorpje ging ik toch even iets beter kijken. En ja hoor, het was inderdaad een Trax ! Ik pak dus met een noodgang m’n camera, maar ik was al te laat. De volgende dag ben ik dus in m’n eentje met de Dolmus (kruising tussen een bus en een taxi) terug gegaan om deze prachtige wagen op de foto te zetten. Mooie wagen he ?
Hosting dankzij: Alex. Dankjewel!
Overigens, sorry voor die soekkiesoekkie op de laatste foto. het ding stond gewoon vreselijk in de weg.
Wie kan me overigens meer over deze Traction vertellen ? Denk aan bouwjaar, type, enzovoorts. Ik ben zelf namelijk (nog) geen Traction-kenner.
Mooie Traction, Elmer!!
Zo zie je maar weer dat je overal Citroëns tegenkomt, waar dan ook ter wereld.
Het type lijkt me een 11BL van tussen 1945 en 1957.
Ami 8 Club (1970)
Ik zal het je nog sterker vertellen: ik heb ook een Eend (rode Charleston) gespot en een LNA (of iets dergelijks). Echter, van die laatste heb ik slechts een slecht filmpje. Het lukt namelijk niet altijd om vanuit een rijdende bus met een noodgang je camera te pakken en dan een fatsoenlijke foto te schieten.
Overigens, is die slingerconstructie voorop standaard ?
Lelijke Eend schreef:Overigens, is die slingerconstructie voorop standaard ?
Nee, nog nooit eerder gezien. Lijkt me zelfbouw.
Ami 8 Club (1970)
Ook in de bus, altijd camera in de handen, duim in de aanslag bij de aanknop, en goed om je heen kijken…. Tenzij je op de voorste bank van de bus zit. Dan schroef je je zoomlens er op en extra batterijen er onder, en is je camera de heel dag niet uit…
Ten minste, zo ging het bij mijn vakantie in Tsjechië