Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
koeling zit er niet voor niets op
Nou het Co2 mig/mag lasapparaat is geregeld!!! Verder is het slijpwerk nog wat verder gevorderd. Het is wel een aardig horror plaatje nu Maar goed met een beetje geluk gaat er dit weekeinde begonnen worden met lassen. Maar dat is nog lang niet zeker.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
dat is idd redelijk eng
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Misschien moest je het gewoon zo laten
Eindelijk een BX waarbij de motordelen goed bereikbaar zijn
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
ik vind het geen horror, het ziet er bemoedigend uit
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
V2 schreef:Dit is het moment voor een 4TC-conversie natuurlijk Neus ligt er al af. Even een stukje ertussen lassen, nieuwe neus eraan, en het lijkt net een 4TC
Mjah op zich . Dan past er wel een V6 in
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Een V8 krijg je dr ook wel in, met achterwielaandrijving. 2.2 Turbo moet ook wel passen iig…
ja..maar dan heb je nogsteeds maar een BX…
Zo, ik heb het weer even gehad met die k****rbak. Net de auto weer even verder gestript. LHM vat weg gehaald, laatste draadboom geheel verwijdert, en de steun van de luchfilterbak. Links valt qua roest mee, maar rechts is zo rot als een dode koe die 2 weken aan de weg heeft gelegen. Het is de bedoeling dat er morgen gelast gaat worden. Eerst nog wat slijpen ‘s ochtends en dan moet het gebeuren.
Als ik nu zo naar die auto kijk, dan denk ik dat ik er verstandiger aan had gedaan hem te slopen en een andere te kopen. Maar jah daar ben ik nu te ver voor . Nou ja, hier nog wat foto’tjes
Rechtsvoor 1
Rechtsvoor 2
LHM vat steun
En dat is nog maar de bovenkant. De onderkant is nog 4 keer zo erg
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
je moet maar zo denken, als je klaar bent heb je weer een (bijna) roest vrije bx en kan je er nog jaren mee verder
succes morgen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
kostten vallen reuze mee idd. Maar ja er gaat zoveel tijd en werk in zitten. En ik ben het ZO zat autoloos te zitten. Maar ja nog ff doorbijten en dan kan ik weer genieten (hoop ik).
BTW Raoul, kom maar weer eens een bak koffie halen!! Ben benieuwd hoe de 16v er nu uitziet/rijd/klinkt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
dat moet zeker kunnen. Helemaal als de GTi weer rijd. Doen we wel een bak koffie in Zwolle
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zo, ben nu even pauze aan het houden en ga zo eten. Zojuist het reserve front uit elkaar geboord (puntlassen doorboren en slijpen). En heb al een stuk in de GTi gezet om even te passen. Dat is gelijk al een heel ander gezicht!! Ik heb het zowaar prima naar mijn zin en ben heerlijk productief bezig geweest. Straks weer verder met slijpen/boren passen en meten. En dan moet er gelast gaan worden!! Man, man ik kan niet wachten tot de BX weer een voorkant heeft
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zo, ik heb er voor vandaag weer even een punt achter gezet. Maar ik ben dik tevreden!! Vandaag eerst eens even stevig in mijn nieuwe voorfront lopen boren/slijpen. Hier door kreeg ik de bovenste bumperbalk, en allerbovenste dwarsbalk (die met de koplampen en het motorkapslot) los van elkaar.
Hierna de laatste rottigheid uit de BX zelf weg geslepen. Hierdoor ontstonden wel aardig forse gaten
Vervolgens 2 steuntjes voor mijn nieuwe front in de kokerbalken gelast zodat ik het front er aan kon hangen en aan de hand daarvan pas kon maken.
Het bovenste gedeelte met de koplamphouders en motorkapslot paste direct. Dat kon ook bijna niet anders omdat deze alleen bij de puntlassen is losgemaakt. Het pas maken van de bumperbalk daarentegen duurde vrij lang. En toen die eenmaal in positie hing kon ik gaan lassen. Helaas ben ik niet verder gekomen dan 2 kleine lasnaden. Hij hangt dus al wel vast maar het is nog niet goed. Ik ben iig dik tevreden en heb er goede hoop in dat hij eind deze week weer een echte BX smoel heeft. En dan nu maar weer de foto’s:
Passen bovenste balk
Passen bovenste balk 2
Strip in de kokerbalk links om de bumperbalk aan te hangen en pas te maken.
En een stukje schakelstang rechts
En het gehele nieuwe front passen
De huidige stand van zaken
Ik ben zeer tevreden over vandaag. Helaas morgen een lange schooldag, donderdag en vrijdag daarentegen kan ik wel lekker doorbeunen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005