Ik heb een Evasion 2.0 HDI uit 2000.
Wie weet hoe ik daarvan de aanvullende verwarming (hier en daar ook wel “de Webasto” genaamd) op goede werking kan controleren? En wanneer hoort zo’n ding eigenlijk aan te slaan? Dat ie op diesel loopt is me inmiddels wel duidelijk; er zit een iets zweterig slangetje aan en de uitlaat ervan heb ik ook al gevonden.
Het schijnt dat die dingen nogal eens kapot gaan, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou kunnen merken.
Ik heb nog een paar maanden garantie op het ding en wil graag weten dat het goed zit; ik kan alleen niet afwachten tot het vriest (of moet een ritje Beieren maken oid).
Alvast bedankt voor tips e.d.!
Ich bin ein Breaker
Hey hallo,
Als het goed is kun je via de testkast van de dealer de standkachel activeren en dus zo zien of ie het doet.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
nsdj schreef:Hey hallo,
Als het goed is kun je via de testkast van de dealer de standkachel activeren en dus zo zien of ie het doet.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ok, bedankt voor de tip!
Ich bin ein Breaker
karel schreef:nsdj schreef:Hey hallo,
Als het goed is kun je via de testkast van de dealer de standkachel activeren en dus zo zien of ie het doet.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ok, bedankt voor de tip!
Deze tip kwam geen dag te vroeg; ik heb het nagevraagd en _binnen_ de garantie (pffff) is het ding nog gerepareerd!
Ich bin ein Breaker
Dus je kunt het nu weer lekker HEET stoken in je wagen?
Chinco schreef:Dus je kunt het nu weer lekker HEET stoken in je wagen?
Nou, als het rond het vriespunt ligt buiten is het wel prettig als je na een kwartier rijden niet nogsteeds aan je stuurwiel vastgevroren zit
Ich bin ein Breaker
Hulpverwarming 2.0 HDI luistert niet naar contactslot?
karel schreef:Chinco schreef:Dus je kunt het nu weer lekker HEET stoken in je wagen?
Nou, als het rond het vriespunt ligt buiten is het wel prettig als je na een kwartier rijden niet nogsteeds aan je stuurwiel vastgevroren zit
Inmiddels is me weer wat opgevallen: als de hulpverwarming werkt dan hoor ik het pompje draaien (fluittoon op de achtergrond).
Het vreemde is dat dat na een kort ritje gewoon door blijft gaan als de sleutel uit het contact is (hé, wie is hier de baas?) en de auto op slot. Ook ruikt het dan ietsje naar (op zijn best slechtverbrande) diesel.
Kan iemand me vertellen wat daar de diepere ontwerpfilosofie achter is, of dat dit bijv. een relais is wat blijft hangen oid? Ik dacht dat het geen zin had de verwarming te laten stoken als de motor stilstaat- of zit er toch wel een waterpomp in de hulpverwarming?
Ich bin ein Breaker