Wat ik me afvroeg…zou je vroeger als je een id/ds bestelde tegen een meerprijs de auto in jouw gewenste kleur kunnen laten spuiten. Hoorde laatst van iemand dat hij bij Peugeot een 307 had besteld die helemaal in zijn kleur gespoten zou worden… dus buiten de kleuren die in de folder staan.
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 120
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Re:KLeur ID/DS
Bij mijn weten moesten mensen die een ID/DS kochten het doen met het kleurengamma van de fabriek. Alleen in geval van een ID/DS Decapotable (af-fabriek) of wanneer men een Chapron creatie bestelde had men meer vrijheid in het het kiezen van een kleur.
Ten tijde van de Traction kon men bij wijze van extra de auto in een soort grondverf laten afleveren. De klant kon dan bij carrosserie bedrijf de auto laten spuiten. Vandaar dat je soms twee-kleurige Tractions tegenkomt.
Peter
Totaal aantal Berichten: 7580
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De breaks die nog in 75 (DS20) verkocht werden, stonden allemaal met een witte jas klaar. Maar het was wel mogelijk om ze (feitelijk achteraf) in elke gewenste citroen-kleur te laten spuiten. En zo zijn er dus een paar breaks met metallic lak af fabriek geleverd.
En voor het overige: door mogelijkheid om de lagere carosseriedelen los te halen kon elke dealer zoiets natuurlijk ook zelf bedenken. Zodat de prins Bernhards onder ons altijd de gewenste kleur kon aanwijzen.
Het was vroeger waarschijnlijk net zoals nu, als je maar genoeg betaalde kon alles.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat