Hallo,
Ik ben op dit moment bezig met het vervangen van de koppakking van mijn ZX 1.6. We zijn hem nou in elkaar aan het monteren. Alleen het probleem doet zich voor dat de bougiekabels zijn losgehaald van de verdeelkap. En iemand is vergeten te stickeren. Kan iemand mij vertellen hoe de bougiekabels geplaatst moeten worden. Deze zijn wel genummerd, maar niet op de verdeelkap. Bij voorbaat dank.
Groeten,
Simon
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Re: ontstekingsvolgorde ZX 1.6 (BDY) ?
SimonH schreef:Hallo,
Ik ben op dit moment bezig met het vervangen van de koppakking van mijn ZX 1.6. We zijn hem nou in elkaar aan het monteren. Alleen het probleem doet zich voor dat de bougiekabels zijn losgehaald van de verdeelkap. En iemand is vergeten te stickeren. Kan iemand mij vertellen hoe de bougiekabels geplaatst moeten worden. Bij voorbaat dank.
Groeten,
Simon
volgens haynes is de ontstekingsvolgorde 1-3-4-2, waar 1 de cylinder aan bakzijde is.
MKatgert bedankt voor je antwoord, maar ik had de vraag verkeerd geformuleerd. Ik heb hem nou aangepast. Ik moet dus weten op welke plekken van de verdeelkap de verschillende bougies 1 t/m 4 moeten komen.
Groeten,
Simon
als je even geduld heb kan ik morgen wel een foto plaatsen van mijn ontsteking en beschrijving van aansluiting
kees van meerendonk
zx 16i break "96
O.k. ZX 1.6 break. Bedankt voor de moeite.
Groeten,
Simon
Ik ben maar even onder de kap gaan kijken.
Cilinder 1 is die het dichtste bij de ontsteking, 4 is die bij je distributie. We gaan dus van kort naar lang, van cilinder 1 naar 4.
Noord is boven, Zuid is onder.
1 op West
2 op Noord
3 op Oost
4 op Zuid
Dit is dus voor een 1.6 XU motor!
Laat je even weten of-ie loopt?
Jos van der Voort
simon ik kon geen foto versturen ,maar mail mij maar even dan lukt het wel
kees van meerendonk
zx 16i break "96
ps.zoals zx enschede aangaf klopt
kees van meerendonk
zx 16i break "96
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
handig voor de volgende keer, merkteken op vliegwiel op merkteken zetten, dan wijst rotor van ontsteking de 1e cylinder aan (bakkant)
gr bob
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo
1800es schreef:handig voor de volgende keer, merkteken op vliegwiel op merkteken zetten, dan wijst rotor van ontsteking de 1e cylinder aan (bakkant)
gr bob
Zit ander soort ontsteking op zonder puntjes!
Jos van der Voort
Heb je hier wat aan?
Is van een AX1.1, maar is hetzelfde principe van een verdelerloze ontsteking.
ZX-Enschede schreef:Ik ben maar even onder de kap gaan kijken.
Cilinder 1 is die het dichtste bij de ontsteking, 4 is die bij je distributie. We gaan dus van kort naar lang, van cilinder 1 naar 4.
Noord is boven, Zuid is onder.
1 op West
2 op Noord
3 op Oost
4 op ZuidDit is dus voor een 1.6 XU motor!
Laat je even weten of-ie loopt?
Met deze beschrijving zou die het gewoon moeten doen!
Jos van der Voort
Ehm?? ik begrijp je nood-zuid beschrijving niet echt ops:
Maar komt het een beetje overeen met het plaatje van mij :
Bij mijn XU zit de ontstekingsmodule aan de nokkenas op de kop.
Noord is boven, Zuid is onder….......
Jouw foto is van boven genomen? Dan heb je dus geen noord/zuid zoals ik het bedoel.
Bij mijn blok bekijk je de ontstekingsmodule van de zijkant en niet van boven.
Jos van der Voort
Mensen allemaal bedankt voor de reacties. We zijn er gisterochtend mee bezig geweest, maar toen had ik nog geen reacties binnen. Na een aantal keer tevergeefs geprobeerd te hebben en op internet te hebben gezocht hebben we de verdeelkap nog eens los gehaald. Bleek in hele kleine cijfers wel de volgorde te ontstaan, maar dit was zonder de kap los te halen niet te zien. Er zijn vier verschillende combinaties mogelijk. Bij de eerste keer erop zetten was het starten lopen.
Groeten,
Simon
prima simon graag gedaan
maar ik weet niet hoe ik een foto kan plaatsen hier
weet iemand dat ,wel makkelijk voor in de toekomst
kees van meerendonk
zx 16i break "96