2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
McDean GT (heerlijke auto!)
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 04 februari 2007 03:10 PM
  [ # 16 ]
Toeters en bellen schreef:

Wat extra leuk is aan deze GT, is dat het een auto volgens Franse specificaties is. Hij heeft namelijk geen knipperlichtjes op de voorschermen. En waarschijnlijk wel weer rolgordels achterin.

Bedankt voor je aanvulling! Zelf ben ik gek op originele versies trouwens.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 04 februari 2007 04:44 PM
  [ # 17 ]
Toeters en bellen schreef:
hogervp schreef:

Da’s een hele mooie aankoop zeg. Een GT type 1 en met die mooie rooie striping over de lengte van de wagen. Heeft ze ook een werkende boordcomputer? Dat hadden die eerste GT’s wel staat me bij, en het is het eerste type BX dat standaard met stuurbekrachtiging werd geleverd. Morgen nog wat meer foto’s dus. Mooi werk!

Patrick

Eigenlijk is dit een GT serie 2. Modeljaar 85 (serie 1) had tweed bekleding, boardcomputer en GT-logo’s op de voorschermen boven het stukje stootstrip. Serie 2 (modeljaar 86) had visgraat velours interieur, klokje ipv boardcomputer en een extra zwarte streep over de zijkant. Als gevolg van de streep vervielen ook de GT-logo’s op de voorschermen. De eerste serie is volgens mij het meest verkocht, de tweede moest de BX Sport boven zich dulden.

Toeters en bellen schreef:

Wat extra leuk is aan deze GT, is dat het een auto volgens Franse specificaties is. Hij heeft namelijk geen knipperlichtjes op de voorschermen. En waarschijnlijk wel weer rolgordels achterin.

GT’s van modeljaar 1986 zijn zeer zeldzaam in Nederland, omdat inderdaad de Sport toen een geduchte concurrent was.

Wat betreft de boardcomputer: die was toen optioneel, terwijl ie bij het modeljaar 1985 standaard was. Er zijn dus wel degelijk GT’s van 1986 mét boardcomputer, maar die zijn zeer zeldzaam.

Wat betreft die knipperlichtjes op de zijschermen, daar is geen logica in te bespeuren. Meerdere origineel in Nederland geleverde type 1’s hebben een Franse afwerking, dus zonder zijknipperlichtjes.

Verder durf ik te wedden dat Daans GT géén achtergordels heeft, want die waren toen in Frankrijk én in Nederland nog lang niet verplicht.

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 04 februari 2007 05:48 PM
  [ # 18 ]
XBXG schreef:

GT’s van modeljaar 1986 zijn zeer zeldzaam in Nederland, omdat inderdaad de Sport toen een geduchte concurrent was.

Wat betreft de boardcomputer: die was toen optioneel, terwijl ie bij het modeljaar 1985 standaard was. Er zijn dus wel degelijk GT’s van 1986 mét boardcomputer, maar die zijn zeer zeldzaam.

Wat betreft die knipperlichtjes op de zijschermen, daar is geen logica in te bespeuren. Meerdere origineel in Nederland geleverde type 1’s hebben een Franse afwerking, dus zonder zijknipperlichtjes.

Verder durf ik te wedden dat Daans GT géén achtergordels heeft, want die waren toen in Frankrijk én in Nederland nog lang niet verplicht.

Laten we afwachten wat Daan te melden heeft over de achtergordels.

Auto’s met Franse specificatie werden wel eens geleverd in Nederland. Voornamelijk wanneer de auto niet met Nederlandse specificatie beschikbaar was en wel in de Franse. Een vriend van mij heeft een origineel in Nederland geleverde Franse Digit, geen knipperlichtjes en wel rolgordels achterin. Mijn broer heeft een BX Sport, geen knipperlichtjes, ook rolgordels achterin. Beide auto’s hebben de gordels origineel (oude sluiting) en zijn geleverd terwijl het betreffende model op z’n eind liep. Zijn ook qua chassisnummer veel ouder dan in zelfde tijd op kenteken gezette auto’s met Nederlandse specificaties.

In Nederland werden rolgordels pas standaard geleverd vanaf modeljaar 90. In Frankrijk al zeker vanaf 1985-86, misschien zelfs wel vanaf het begin.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 04 februari 2007 05:51 PM
  [ # 19 ]
Toeters en bellen schreef:

Een vriend van mij heeft een origineel in Nederland geleverde Franse Digit

PB mij eens met het kenteken van die Digit.  Very Happy

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 04 februari 2007 06:14 PM
  [ # 20 ]
XBXG schreef:

PB mij eens met het kenteken van die Digit.  Very Happy

PB lijkt in mijn outbox te blijven hangen. Je kent deze auto zeker. Hij is met de andere Digits op de foto gegaan op CitroMobile 2006.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 februari 2007 06:21 PM
  [ # 21 ]

Extra info Laughing

De GT zal wel wat onderhoud krijgen zo begin ik morgen avond al met de voorremmen (ijzer op ijzer Laughing )

verdere lelijke plekjes:
- 3de raampjes lelijk
- roest (maar geen dorpels, spatborden of kofferbakbodem) (liefhebbers voor foto`s??)
- Koppeling moet eigenlijk een keer vervangen worden maar is nog mee te rijden
- distrubitieriem over 10 000 km ongeveer (nu een goeie 70 000 km erop)
- mistlampen nakijken want doen het niet
- stationair loopt die bagger als die koud is
- veel roet in de uitlaat (binnenkort de snelweg mee op en schoon blazen Cool)
- einddemper rot (klinkt wel leuk Laughing )
- komt traag omhoog (10 min eerder van huis weg gaa Cool ) (ff spoelen denk ik)
- krijgt een beurtje (incl nieuwe sapjes)
- raamgeleiders rot Laughing

extra info:
- geen boordcomputer
- striping lelijk dus gaat er waarschijnlijk af Surprisedops:
- geen elektrische ramen achter
- lek vrij en geen olie verbruik Cool

genoeg gepraat bekijk de foto`s Cool 
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LPAUAPMF

http://www.mijnalbum.nl/Foto=QXDOTPMI

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZOSEP7SF

http://www.mijnalbum.nl/Foto=MQ4YVB43

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VZROYIJL

http://www.mijnalbum.nl/Foto=P6OALPWS

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 04 februari 2007 06:26 PM
  [ # 22 ]
McDean schreef:

extra info:
- geen boordcomputer
- striping lelijk dus gaat er waarschijnlijk af Surprisedops:
- geen elektrische ramen achter
- lek vrij en geen olie verbruik Cool

Geen elektrische ramen achter: absoluut een Franse specificatie dus.

Heeft ‘ie nou wel of geen gordels achter?

Vind je de striping lelijk, of is ‘ie beschadigd? Die dikke zwarte streep is origineel voor modeljaar 86…

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 februari 2007 08:30 PM
  [ # 23 ]
Toeters en bellen schreef:
McDean schreef:

extra info:
- geen boordcomputer
- striping lelijk dus gaat er waarschijnlijk af Surprisedops:
- geen elektrische ramen achter
- lek vrij en geen olie verbruik Cool

Geen elektrische ramen achter: absoluut een Franse specificatie dus.

Heeft ‘ie nou wel of geen gordels achter?

Vind je de striping lelijk, of is ‘ie beschadigd? Die dikke zwarte streep is origineel voor modeljaar 86…

De striping is beschadigd ik vind hem wel mooi maar is niet mooi meer.
eventuele nieuwe striping zou perfect zijn!!

en wel gordels

ps wouter ik ben benieuwd wat je de 17de er van vind
Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 04 februari 2007 08:38 PM
  [ # 24 ]

Je GT ziet er op de foto’s in ieder geval erg leuk uit.
Wat betreft die striping, ik zou zeker gaan voor een identieke striping, maar dan nieuw. Een GT zonder striping is geen GT meer; het past zo mooi bij dit model.

Jammer van die achterramen, echt de eerste Nederlandse GT die ik zie die geen electrische achterramen heeft.  Shocked

Interieur ziet er ook netjes uit, al moet je wel liefhebber zijn van dat zwarte visgraatmotief. Ik persoonlijk vind het niks, net zoals dat ik het in de CX’en voor geen meter vind staan. Maar dat hoort een beetje bij modeljaar 1986, Het jaar ervoor was er bij de GT veel meer keuze in motief en kleur van het interieur.

Wees er zuinig op!  Cool

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 04 februari 2007 08:55 PM
  [ # 25 ]
XBXG schreef:

Jammer van die achterramen, echt de eerste Nederlandse GT die ik zie die geen electrische achterramen heeft.  Shocked

Die achterramen en ontbrekende knipperlichtjes maken hem juist extra speciaal. Een verdwaalde Fransman die het ook in Nederland meer dan 20 jaar heeft volgehouden. Wie heeft er nou een GT met handbediende achterramen? Volgens mij niemand in Nederland.

Striping: tsja die zal waarschijnlijk gemaakt moeten worden. Tenzij er een dealer is die nog een setje heeft liggen (Oldenhage, Groenewoud?). Plakmaterialenspecialist kan er vast wel een maken. Belangrijk is in ieder geval om de maten van de originele striping goed vast te leggen voor die verwijderd wordt.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 februari 2007 09:06 PM
  [ # 26 ]

interieur is wel doorgezakt mischien dus een sport interieur? (maar dan niet meer orgineel dus toch minder.

Interier staat overiguns niet heel verkeerd Cool

denk dat ik de bestuurdersstoel maar ga opvullen Cool (zitvlak van een andere stoel kan ook Laughing

striping is idd erg mooi maja….  Rolling Eyes  (als die beschadigt is vind ik hem lelijk)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 04 februari 2007 11:05 PM
  [ # 27 ]

ha, leuk! gefeliciteerd en pas maar op, je hebt er zo vier!!

overigens heb ik een 85er GT zonder clignoteurs, en met handzwengels bij de achterramen. en dat in een blauw interieur met tweed. ook franse versie dus. (ik weet eigenlijk niet of ie gordels achterin heeft)
en inderdaad, ik heb een boordcomputer, en gt logo’s en striping in verkleurd rood.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 04 februari 2007 11:12 PM
  [ # 28 ]
hel1 schreef:

ha, leuk! gefeliciteerd en pas maar op, je hebt er zo vier!!

overigens heb ik een 85er GT zonder clignoteurs, en met handzwengels bij de achterramen. en dat in een blauw interieur met tweed. ook franse versie dus. (ik weet eigenlijk niet of ie gordels achterin heeft)
en inderdaad, ik heb een boordcomputer, en gt logo’s en striping in verkleurd rood.

En vier is nog niet het ergste wat er kan gebeuren…

Die GT van jou moet ook gordels achter hebben, Hel1. En dus GT logo’s op de voorschermen.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 04 februari 2007 11:17 PM
  [ # 29 ]

Mooie GT en een leuk project!

Succes ermee!

Emiel

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 04 februari 2007 11:17 PM
  [ # 30 ]
Toeters en bellen schreef:
hel1 schreef:

ha, leuk! gefeliciteerd en pas maar op, je hebt er zo vier!!

overigens heb ik een 85er GT zonder clignoteurs, en met handzwengels bij de achterramen. en dat in een blauw interieur met tweed. ook franse versie dus. (ik weet eigenlijk niet of ie gordels achterin heeft)
en inderdaad, ik heb een boordcomputer, en gt logo’s en striping in verkleurd rood.

En vier is nog niet het ergste wat er kan gebeuren…

Die GT van jou moet ook gordels achter hebben, Hel1. En dus GT logo’s op de voorschermen.

ga het woensdag bekijken, maar nu weer over die bx van daan

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
 
2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook